Aleksandar Nikolić: Važno je da imamo nadu, makar i na pozorišnoj sceni

09.11.2020

10:47 >> 19:14

0

Autor: Dejan Ćirić

Direktor pozorišta Duško Radović ističe da deca i mladi ne smeju da ostanu bez pozorišnog sadržaja tokom borbe sa pandemijom

Aleksandar Nikolić: Važno je da imamo nadu, makar i na pozorišnoj sceni
Copyright Aleksandar Nikolić Tanjug/Tara Radovanović

Malo pozorište „Duško Radović“ obeležilo je 71. godišnjicu postojanja 23. oktobra predstavom „Dečak sa koferom“, po tekstu Majka Kenija, u režiji Damjana Kecojevića i dodelom godišnjih nagrada, a direktor tog teatra Aleksandar Nikolić kaže za Tanjug da bi svet bez pozorišta bio hladan, okrutan, negostoljubiv i pun mržnje.

Predstava “Guliver” Promo/Belkisa Abdulović

U prethodnih godinu dana, Malo pozorište „Duško Radović“ izvelo je četiri premijere: „Srce u junaka Kraljevića Marka“, u režiji Juga Radivojevića, „Pepeljugu“, u režiji Stevana Bodrože, „Gulivera“, u režiji Isidore Goncić i „Dečaka sa koferom“, u režiji Damjana Kecojevića.

Nikolić napominje da su deca i mladi ljudi publika pozorišta koje vodi, i da je apsolutno nezamisliva situacija da ti tinejdžeri ostanu bez pozorišnog sadržaja u doba suzbijanja pandemije virusa Kovid-19.

– Svet bez pozorišta bi bio hladan, okrutan, negostoljubiv i pun mržnje. Umetnost služi ljudima da postanu plemenitija bića. U okrutnim uslovima suzbijanja pandemije, svi koji doprinose nastajanju predstava ne smeju da se povlače. Naša je obaveza da budemo razumni, spremni i posvećeni. Da se iz ovih okolnosti izvučemo. Preživela je ljudska vrsta pandemiju kolere, kuge… Sve prođe, a treba misliti o svemu što će doći nakon pandemije – kaže Nikolić.

Promo / Jelena Janković

Za njega nema dileme da ansamblu pozorišta „Duško Radović“ odlično stoji misija nastajanja angažovanih predstava za decu i mlade.

– Naši glumci suvereno na sceni nose takvu vrstu promišljanja. Svaka naša predstava mora da ima jasnu, duboku poruku. Kako se mi danas bavimo našom decom i kakav uticaj imamo na njihovo odrastanje, takva će nama i njima biti budućnost. Svi reditelji koji rade u našem pozorištu moraju da budu svesni te misije – tvrdi Nikolić, navodeći da se „Radović“ od njegovog dolaska u to pozorište, u predstavama bavi razumevanjem migrantske krize iz posebnih uglova, vršnjačkim nasiljem, savremenom civilizacijom, terorom lepote… Kako kaže, važno je osmisliti u predstavama okolnosti u kojima, uprkos različitim krizama i problemima, dobro trijumfuje.

– Važno je da imamo nadu, makar i na pozorišnoj sceni. Gledao sam mnoge predstave koje samo obeshrabruju zajednicu kojoj pripadamo. Moramo svi zajedno da vidimo neku nadu i da znamo šta poručujemo zajednici, naročito u pozorištu kakvo je naše – kaže Nikolić.

Predstava “Pepeljuga” Promo/Z. Sinobad

Predstave u „Radoviću“ imaju poseban vizuelni identitet, jer direktno utiču na maštu decu. Nikolić naglašava da ukus dece nikako ne sme da se podcenjuje.

– Naša je obaveza da deci otvorimo sva vrata za maštanje, naročito u svetu gde vizuelno dominira preko sve većeg broja ekrana koji nas okružuju. Otključali smo deci u našim predstavama neverovatne svetove kao što su španski barok u „Pepeljugi“ ili Daleki Istok u „Guliveru“. To su stvari koje se pamte. Vizuelni okvir u našem pozorištu, od kostima i scenografije, pa sve do plakata i programa je detaljno promišljen, na radost naše publike – zaključuje Nikolić.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike