Aleksandar Nikolić: Važno je da imamo nadu, makar i na pozorišnoj sceni
Direktor pozorišta Duško Radović ističe da deca i mladi ne smeju da ostanu bez pozorišnog sadržaja tokom borbe sa pandemijom
Malo pozorište „Duško Radović“ obeležilo je 71. godišnjicu postojanja 23. oktobra predstavom „Dečak sa koferom“, po tekstu Majka Kenija, u režiji Damjana Kecojevića i dodelom godišnjih nagrada, a direktor tog teatra Aleksandar Nikolić kaže za Tanjug da bi svet bez pozorišta bio hladan, okrutan, negostoljubiv i pun mržnje.
U prethodnih godinu dana, Malo pozorište „Duško Radović“ izvelo je četiri premijere: „Srce u junaka Kraljevića Marka“, u režiji Juga Radivojevića, „Pepeljugu“, u režiji Stevana Bodrože, „Gulivera“, u režiji Isidore Goncić i „Dečaka sa koferom“, u režiji Damjana Kecojevića.
Nikolić napominje da su deca i mladi ljudi publika pozorišta koje vodi, i da je apsolutno nezamisliva situacija da ti tinejdžeri ostanu bez pozorišnog sadržaja u doba suzbijanja pandemije virusa Kovid-19.
– Svet bez pozorišta bi bio hladan, okrutan, negostoljubiv i pun mržnje. Umetnost služi ljudima da postanu plemenitija bića. U okrutnim uslovima suzbijanja pandemije, svi koji doprinose nastajanju predstava ne smeju da se povlače. Naša je obaveza da budemo razumni, spremni i posvećeni. Da se iz ovih okolnosti izvučemo. Preživela je ljudska vrsta pandemiju kolere, kuge… Sve prođe, a treba misliti o svemu što će doći nakon pandemije – kaže Nikolić.
Za njega nema dileme da ansamblu pozorišta „Duško Radović“ odlično stoji misija nastajanja angažovanih predstava za decu i mlade.
– Naši glumci suvereno na sceni nose takvu vrstu promišljanja. Svaka naša predstava mora da ima jasnu, duboku poruku. Kako se mi danas bavimo našom decom i kakav uticaj imamo na njihovo odrastanje, takva će nama i njima biti budućnost. Svi reditelji koji rade u našem pozorištu moraju da budu svesni te misije – tvrdi Nikolić, navodeći da se „Radović“ od njegovog dolaska u to pozorište, u predstavama bavi razumevanjem migrantske krize iz posebnih uglova, vršnjačkim nasiljem, savremenom civilizacijom, terorom lepote… Kako kaže, važno je osmisliti u predstavama okolnosti u kojima, uprkos različitim krizama i problemima, dobro trijumfuje.
– Važno je da imamo nadu, makar i na pozorišnoj sceni. Gledao sam mnoge predstave koje samo obeshrabruju zajednicu kojoj pripadamo. Moramo svi zajedno da vidimo neku nadu i da znamo šta poručujemo zajednici, naročito u pozorištu kakvo je naše – kaže Nikolić.
Predstave u „Radoviću“ imaju poseban vizuelni identitet, jer direktno utiču na maštu decu. Nikolić naglašava da ukus dece nikako ne sme da se podcenjuje.
– Naša je obaveza da deci otvorimo sva vrata za maštanje, naročito u svetu gde vizuelno dominira preko sve većeg broja ekrana koji nas okružuju. Otključali smo deci u našim predstavama neverovatne svetove kao što su španski barok u „Pepeljugi“ ili Daleki Istok u „Guliveru“. To su stvari koje se pamte. Vizuelni okvir u našem pozorištu, od kostima i scenografije, pa sve do plakata i programa je detaljno promišljen, na radost naše publike – zaključuje Nikolić.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari