„Tvoj talenat je veći od tvog straha“: Kamen oko vrata Mirjane Karanović

09.12.2021

06:30

0

„Sve što radim u karijeri, želim da bude fenomenalno i genijalno. Kada nisam sigurna da će biti tako, onda me hvata strah i trema, kao sada“, istakla je glumica

„Tvoj talenat je veći od tvog straha“: Kamen oko vrata Mirjane Karanović
Mirjana Karanović - Copyright Tanjug/Dragan Kujundžić

Premijera predstave “Kamen” prema drami nemačkog pisca Marijusa fon Majenburga, u režiji Patrika Lazića, biće izvedena u subotu, 11. decembra, na Velikoj sceni “Olivera i Rade Marković” Beogradskog dramskog pozorišta, najavljeno je na susretu sa medijima.

Novi projekat BDP-a predstavlja koprodukciju sa Zagrebačkim kazalištem mladih (ZKM), što je postala uobičajena praksa pri realizaciji predstava sa repertoara ovog teatra u protekloj sezoni, putem saradnje sa raznim regionalnim pozorištima (Slovenija, Crna Gora, Hrvatska).

Glumačka ekipa je srpsko-hrvatska: Mirjana Karanović, Nataša Marković, Iva Ilinčić, Doris Šarić Kukuljica, Mia Melcher i Dado Ćosić.

Nova članica BDP-a Mirjana Karanović, nakon uspešne uloge u predstavi “Čitač” prema romanu Bernharda Šlinka, donekle se nalazi u sličnoj temi koja se tiče nacizma i tog perioda ideologije.

- Veoma je teška i kompleksna drama nemačkog autora, koja stavlja celu našu ekipu na veoma težak zadatak. I dalje nisam sigurna kako ću svoju ulogu izneti u narednih par dana do premijere i zato imam veliku tremu - istakla je Mirjana Karanović.

Tanjug/Dragan Kujundžić
 

- Sve što radim u karijeri, želim da bude fenomenalno i genijalno. Kada nisam sigurna da će biti tako, onda me hvata strah i trema, kao sada. Verujem da će sve na kraju biti dobro, ali eto jače je od mene, pa sam trenutno nesigurna, dok ne izađemo sa premijerom - rekla je glumica.

Njena hrvatska koleginica Doris Šaljić Kukuljica uzvratila joj je rečima: “Tvoj talent je veći od tvog straha”, što je naišlo na veliko odobravanje prisutnih.

Šaljić Kukuljica je uporedila proces rada u Zagrebu i Beogradu, koliko se razlikuju produkcije predstava tamo i ovde, i primetila da i nema puno razlike, jer su svuda veliki zahtevi u radu, da bi komadi bili što uspešniji.

Ona je navela da su probe počele u Zagrebu, gde su uhvatili grubo luk predstave, a onda se intenzivnije sada spremaju u Beogradu za premijeru u subotu.

Mia Melcher je izjavila da bi volela da “Kamen” zaista dugo traje na repertoaru oba pozorišta - BDP i ZKM, jer obično se danas koprodukcije brzo ugase i nemaju zapaženiji život na pozornici. Glumica je primetila da je gotovo svaka predstava iz Hrvatske dočekana u Srbiji sa nekom novom energijom i euforijom, i nada se da će tako biti i sada.

Glumica Nataša Marković istakla je da joj je posebno drago što je deo ekipe prve velike koprodukcije između Beograda i Zagreba u poslednjih 30 godina, od kada se raspala Jugoslavija.

- Gluma je svuda gluma, kao što je pozorište uvek pozorište, gde god da radimo. Samim tim partnerske oči su svuda uvek partnerske oči na sceni, a drago mi je da smo ovde upoznali nove kolege koji su nam postali prijatelji - naglasila je Markovićeva.

ATAImages / Antonio Ahel
 

Jedna od najzaposlenijih glumica u BDP-u Iva Ilinčić takođe je nahvalila svoje hrvatske kolege, a ceo proces rada na “Kamenu” je doživela kao posebnu avanturu, jer je mesec dana boravila u Zagrebu.

Drago joj je da deli pozornicu sa nekim glumcima koje je pratila kao mala, pre svega sa Doris Šarić Kukuljicom i podvukla da ih je reditelj Patrik Lazić uspešno vodio i tačno se znalo šta traži i očekuje od svakog glumca.

Ilinčićeva je upravo sa ovim rediteljem radila predstavu “Fine mrtve devojke” u BDP-u, a u svom matičnom pozorištu za kratko vreme ove godine igrala je u komadima - “Kišne kapi na vrelom kamenju”, “Living Room” i “U raljama života”.

ATAImages/ Antonio Ahel
 

Reditelj Patrik Lazić, koji je rođen u Puli, a živi i stvara u Beogradu, oseća se veoma zadovoljno što se realizuje koprodukciju između glavnih gradova Hrvatske i Srbije, jer je on pripadnik oba naroda.

Lazić je rekao da ovaj komad prati dešavanja u jednoj kući na teritoriji Istočne Nemačke, kroz tri velika sistema - nacizam, socijalizam i na kraju demokratiju, koji su donosili neke svoje varijante istine. U tom razvoju, istine su se menjale, gde je postalo moguće da fašizam postane anti-fašizam.

Dramaturg predstave Katarina Pejović je približila komad “Kamen” kao savremenu dramu u vidu preispitivanja malog čoveka u velikoj istoriji.

Beogradsko dramsko pozorište Promo/Dragana Udovičić
 

Radnja prepliće pet različitih epoha, od 1935. do 1993. godine, gde se oslikavaju turbulencije kroz nacizam, egzodus, Drugi svetski rat i tri godine veoma značajne za Nemačku (1945, 1953, 1978).

Moto nove predstave sadrži misao poljskog filozofa Zigmunta Baumana, koji je rekao da “čovek suštinski u životu bira između sigurnosti i istine”.

Nemački dramski pisac Marijus fon Majenburg (49) jedan je od značajnijih predstavnika novije generacije pozorišnih autora, donekle predstavnik pravca “brutalizma”, kakvi su bili engleski pisci Sara Kejn i Mark Rejvenhil. Majenburga i njegovu generaciju nemačkih dramatičara nazivaju “brigadom vatre i besa” aludirajući na naslov komada “Vatreno lice”, koji ga je proslavio, a ta drama je igrana u Beogradu pre 20 godina u režiji Stevana Bodrože.

Takođe, i komad “Paraziti” od Mejerburga je igran kod nas, i to baš na sceni BDP-a (2016).

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike