Biković kao izvitopereni Kazanova nezaustavljiv u brutalnom nasilju nad ženama: Predstava „Baal“ premijerno izvedena u BDP
Priča o izgubljenom pesniku i hedonisti vodi publiku na mučno putovanje kroz njegovu paklenu dušu, um, emocije, patnju, nezadovoljstvo i obimnu depresiju, sa
Premijera dugoočekivane predstave “Baal” prema drami Bertolta Brehta, u režiji gosta iz Slovenije Diega de Bree održana je sinoć pred punim gledalištem Beogradskog dramskog pozorišta, koliko to dozvoljavaju epidemiološke mere.
Publika je snažnim aplauzom pozdravila Miloša Bikovića u glavnoj ulozi, koji se ovim projektom, nakon nekoliko godina, ponovo vraća na beogradsku pozorišnu scenu sa novom ulogom.
Pod novim upravnikom, rediteljem Jugom Radivojevićem, BDP je za kratko vreme iznedrilo nove predstave u “čitanju” regionalnih reditelja, koji su ili nikada pre, ili retko kada stvarali u prestonici Srbije.
Takav je i slovenački umetnik Diego de Brea, jedan od uspešnijih i cenjenijih u poslednje dve decenije, koji je sa ansamblom pretežno mladih glumačkih pojačanja BDP-a stvorio neobičnu, energičnu i potresnu predstavu, baziranu na čak pet verzija komada “Baal” nemačkog pisca.
Antologijski autor Breht je u rasponu od 37 godina dorađivao svoju kompleksnu, višeslojnu i veoma mučnu dramu, koja je na kraju imala rezultat kao da je u pitanju čitava serija od pet epizoda na istu ili sličnu temu, u jednoj celini. Reditelj je zapravo spajao svih pet verzija te drame, oslanjajući se na poslednju varijantu, i onda je uklapao koliko je mogao da bude razumljivo i da se ne odluta previše u različite stilove.
Protagonista se nalazi u nekom nedefinisanom vremenu i prostoru, odnosno radnja predstave može da se dešava bilo kada i gde, što je univerzalna postavka, koja u tumačenju reditelja sklonog eksperimentisanju ne nudi nadu u bolje sutra, već predstavlja smrt kao jedini izlaz.
Centralna figura drame je Baal, anti-heroj, koga igra Biković, trenutno apsolutno najveća filmska zvezda u Srbiji, sa ozbiljnom karijerom u Rusiji, gde uveliko dobija glavne uloge u visokobudžetnim projektima.
Glumac je blistao u prethodnim projektima svog matičnog teatra, najpre kao junak drame “Kad su cvetale tikve”, a briljirao je i kao grubijan i negativac u komadu “Palilulski roman” Branislava Nušića.
Priča o izgubljenom ljubitelju žena, pesniku i hedonisti, u stilu izvitoperene verzije Kazanove ili Don Žuana, vodi publiku na mučno putovanje kroz njegovu paklenu dušu, um, emocije, patnju, nezadovoljstvo, obimnu depresiju, sa velikim porivom da povređuje druge oko sebe, i žene i muškarce. Ipak, koliko god voleo žene, toliko ih i mrzi, ne libi se da čini nasilje nad njima, koje vodi u razne posledice, a opet ne može bez njih i nezaustavljiv je u rušenju tuđe sreće, drugih brakova ili emotivnih veza, bez imalo griže savesti, zastrašujuće brutalno.
Pročitajte još
Osim Bikovića, sjajne uloge su ostvarili Jana Milosavljević, Maja Ranđić, Vanja Nenadić, Miodrag Radonjić i Dunja Stojanović.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari