Od Stravinskog do Ramštajna: Stajaće ovacije za "Priču o vojniku" Beogradske filharmonije (FOTO)
Moje viđenje je da je u ansamblu vojnikova duša predstavljena violinom, a đavo perkusijama koje je pritiskaju i teraju da bude u stroju, rekla je koncertmajs
Premijera nove postavke “Priče o vojniku” Igora Stravinskog u Beogradskoj filharmoniji završena je stajaćim ovacijama, a publiku večeras očekuje još jedno izvođenje.
Filharmoničari predvođeni koncertmajstorom Tijanom Milošević, zatim direktor Ivan Tasovac u trostrukoj glumačkoj ulozi, mlada glumica Una Đelošević i reditelj Nikola Zavišić, zaslužni su za nesvakidašnje izvođenje ovog dela.
“Priča o vojniku” uobličena je kao multimedijlani, muzičko scenski spektakl koji je pretvorio Beogradsku filharmoniju u nesvakidašnju scenu u kojoj se spajaju brojne umetnosti. Zahvaljujući sinergiji i hrabrosti autorskog tima, ostvarena je eksperimentalna i inovativna koncepcija. Publici su pružili jedinstveno iskustvo, a poklonili su joj se uz zvuk industrijskog metala grupe Ramštajn.
– Genijalnost ovog dela Igora Stravinskog ogleda se u detaljnoj, izrazito kompleksnoj i zauvek avangardnoj koncepciji. Kompozitor je sve muzičare stavio u ulogu vojnika, prisiljenih da budu u stroju i u preciznoj koračnici. Pred ansamblom od sedmoro muzičara postavljen je veoma težak zadatak u kome moraju da postignu jedinstvo. Puno puta smo svirali ovo delo, ali njegova filzofija se uvek iznova otkriva.
Jedinstvena vizija Nikole Zavšića pružila je scensko-muzičku, svetlosno-sinematičnu kompoziciju, a posebno važan segment je njegova adaptacija tekstualnog predloška.
– Za mene kao reditelja, ovo je bio veliki izazov, veći od uobičajenih zadataka koje sebi postavljam kada radim u pozorištu. Delovi priče su snimljeni u studiju i post-producirani. Za taj, izuzetno važan i presudan deo, odgovoran je Filip D. Mikić. Njegov visoki estetizam koji se oslanja na profinjeni, ali minimalan pristup formi, daje ovom konceptu suštinsku estetiku. Posebno je važno i vredno učešće Ivana Tasovca koji u ovoj verziji priče igra sve muške protagoniste. Zadatak nije bio lak, ali je on svojim pristupom, otvorenošću i velikom željom da ispuni sve zadatke koje sam mu kao reditelj dao, pokazao da su mu gluma i izvođenje u krvi, i potpuno je logično što je osnovni protagonista ove priče – rekao je Nikola Zavišić.
Likovi priče u dva dela koje je, prema Stravinskovom uputstvu, “igrana, pevana i recitovana”, su Vojnik, Đavo i Narator, a tu je i uloga Princeze koju tumači igračica kao nemi lik. Međutim, Una Đelošević je imala dodatni zadatak, pa je uz Princezu bila Glas razuma i Komentator, i svojom pojavom činila poetičnu poveznicu toka priče.
Pored Tijane, filharmonijski tim čine Mihailo Samoran (klarinet), Sava Đurić (fagot), Boban Stošić (kontrabas), Jovan Savić (truba), Igor Ranković (trombon), Aleksandar Radulović (perkusije). Uz video-artistu i montažera Filipa D. Mikića, učesnici na projektu su kostimografkinja Suna Kažić, za tehničku produkciju zadužen je Sanjin Ćorović, ton majstor i montaža zvuka je Danijel Jurišić, snimatelj Marko Milovanović, a za scensku šminku zaslužna je Marija Stošić.
Pročitajte još
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari