
Istinita priča o velikim glumcima kojima je zbog jedne stvari suđeno u okupiranom Beogradu: "Centrala za humor" u Narodnom pozorištu
Likovi ovog komada su čuveni umetnici tog vremena Aleksandar Cvetković, Jovan Tanić, Ljubinka Bobić, Žanka Stokić, Nikola Popović i Mirko Milisavljavić

U Narodnom pozorištu u Beogradu počele su probe predstave „Centrala za humor”, po tekstu Đorđa Kosića i u režiji Olje Đorđević, čija je premijera planirana za 22. mart na Sceni „Raša Plaović“.

Pozorišna trupa
Novi Kosićev tekst nastao je na osnovu dokumentarne građe. „Centrala za humor“ je ime pozorišne trupe koja je izvodila vodvilje, skečeve, humorističke i vokalne numere za puku zabavu publike u periodu pred i tokom okupacije Beograda u Drugom svetskom ratu, a čijim članovima je zbog toga suđeno u novembru 1944. godine. Teško vreme stvara dileme u svakom ljudskom biću, a tananost glumačkog bića još teža pitanja postavlja sebi u takvim vremenima.
Promo/Narodno pozorište
Likovi ovog komada su glumci Narodnog pozorišta tog vremena Aleksandar Cvetković, Jovan Tanić, Ljubinka Bobić, Žanka Stokić, Nikola Popović i Mirko Milisavljavić.
Uloge su dodeljene Radovanu Vujoviću (Aleksandar Cvetković), Milošu Đorđeviću (Jovan Tanić), Jovanu Jovanoviću (Nikola Popović), Vanji Milačić (Žanka Stokić), Pavlu Jeriniću (Mirko Milisavljević) i Suzani Lukić (Ljubinka Bobić).

Živeti opasno po život
- U preplitanju ratne i pozorišne stvarnosti, postavlja se pitanje - šta je za osudu u okolnostima u kojima je živeti opasno po život, i ko uopšte ima pravo da donosi presude. "Centrala za humor" je inspirisana istinitim događajima i ličnostima, i u njihovom slučaju, presuda je bila brza i bez prava na odbranu, za neke - na smrt. U našoj predstavi, ličnosti koje su sredinom prošlog veka nastupale na sceni Narodnog pozorišta pojavljuju se na njoj ponovo - naravno, ovog puta kao izmaštani dramski likovi, plodovi piščeve fikcije - da odbrane svako svoju poziciju - navodi autor komada Đorđe Kosić.
Tanjug/Sava Radovanović
- I danas se može voditi polemika oko toga da li je bilo ispravno igrati predstave za vreme okupacije. I danas nas isključivosti sa svih strana i uverenje u sopstvenu pravičnost do te mere zaslepljuju, da se, bez ikakvih problema, lako okrećemo protiv onih koji su nam do juče bili bliski. Vreme je za rehabilitaciju Cvetkovića i Tanića, ali vreme je i za kompletnu rehabilitaciju naše svesti - smatra Olja Đorđević, kojoj će ovo biti prva režija u Narodnom pozorištu u Beogradu.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari