Tetoviranje koje možete gledati uživo: Kontroverzna izložba “The Arrangement(s)” Marine Marković (FOTO)

18.06.2024

13:35

0

Autor: Dejan Ćirić

Serijom radova umetnica otvara pitanje pozicija moći koja dolazi od spolja, inskripcija koje se upisuju u žensko telo

Tetoviranje koje možete gledati uživo: Kontroverzna izložba “The Arrangement(s)” Marine Marković (FOTO)
Copyright Promo/Ivan Zupanc

U petak 28. juna u 19 časova, u Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu biće otvorena izložba “The Arrangement(s)” umetnice Marine Marković. Ova izložba na izvestan način predstavlja završni deo serije performansa fokusiranih na pitanja odnosa moći u svetu umetnosti, u okviru umetničkog tržišta, institucionalnih politika, ali pre svega i moći u odnosu na žensko telo. Kustoskinja izložbe je Teodora Jeremić.

Promo/Ivan Zupanc
 

Marina govori jezik korporealnog, njena praksa zasnovana je na ogoljavanju struktura koje subjekat drže u iluziji vezanosti za određeni društveno očekivani model ponašanja, i kroz različite medije (video, instalacija, performans), i različite forme potčinjenosti i dominacije u odnosu na žensko telo autorka preispituje tananu granicu između slobodne volje i biopolitičke prinude u životu žene, granicu između ličnih izbora i pritiska društva, zahteva umetničkog tržišta, koristi institucija i pojedinaca.

Inskripcije koje se upisuju u žensko telo

Permeabilnost tih granica i dvostruka priroda moći koja se konstantno predaje i preuzima, dodatno se potvrđuje činom tetoviranja, tim simboličnim činom prodiranja egzorealnosti u endorealnost, koje se događa prema unapred utvrđenim i dogovorenim pravilima, nekada između autorke i različitih institucija, a ovaj put između autorke i teoretičara i teoretičarki umetnosti koji njen rad “čitaju”, “tumače”, “definišu” i čije će delove tekstova, kao metateorijski tekst, Marina tetovirati tokom performansa.  Autori ovih tekstova su Ješa Denegri, Matthieu Lelievre, Lucrezia Nardi, Daniele Capra, ORLAN.

Promo/Ivan Zupanc
 

Tako, serijom radova “The Arrangment(s)” Marina otvara pitanje pozicija moći koja dolazi od spolja, inskripcija koje se upisuju u žensko telo, istina koje se nameću, značenja u nastajanju.

Kao što Kristeva navodi da subjekt mora iznova i iznova uspostavljati govorni/čitalački/spisateljski akt kako bi održao iluziju čvrstine sopstvenih granica, tako i Marina svakim novim “upisivanjem” na kožu kao mesto kontakta, susreta i “mesto gde se delovanje, sloboda izbora i individualno osnaživanje spajaju sa pritiscima kulturne moći i tenzijama društvene/personalizovane kontrole” (Faber) ponovo uspostavlja domete pregovaranja, otvara novi dijalog, ostvaruje novi dogovor, i preispituje granice ali i ulogu pojedinca u restrukturiranju, reformulisanju i transformaciji struktura i disrupciji pozicija moći.

Promo/Ivona Živulj
 

Izložba će biti otvorena do 25. avgusta 2024. godine. 

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike