Nenormalno delo apsolutnog ludila, meganaduvano i megadosadno: Kritika sasekla novi Kopolin film (FOTO/VIDEO)

21.05.2024

19:10

0

Slavni reditelj tvrdi da su se u Holivudu urotili protiv njega

Nenormalno delo apsolutnog ludila, meganaduvano i megadosadno: Kritika sasekla novi Kopolin film (FOTO/VIDEO)
Copyright Profimedia

Frensis Ford Kopola uložio je 120 miliona dolara sopstvenog novca u snimanje "Megalopolisa", smatrajući da će ovaj film biti bolji od "Kuma", bar kada je reč o umetnosti.

Profimedia
 

Ipak, kada se radi o ciframa na bioskopskim blagajnama, kako je slavni reditelj izjavio za magazin GQ "nije ga briga", ako će film biti neuspeh jer mu to "ne znači ništa".

Ovacije pomešane sa zvižducima

Nakon projekcije u Kanu gde je održana svetska premijera, film je dobio ovacije, ali pomešane sa zvižducima i tihim nezadovoljstvom.  

Profimedia
 

Kopola je trenutno je na mukama jer treba da pronađe američkog distributera, a ujedno je opterećen kontroverzama sa snimanja.

Nepristojno ponašanje slavnog reditelja

Nekoliko dana pre Kanskog festivala, Gardijan je objavio tekst o tome kako je snimanje proteklo uz brojne probleme, kao i da je nekoliko članova ekipe opisalo navodno neprimereno Kopolino ponašanje na setu, uključujući to da su mu žene sedele u krilu i da je navodno pokušao da poljubi statiste koji su bili u toplesu.

Profimedia
 

Kao odgovor na optužbe izvršni koproducent filma rekao je da "nikada nije čuo za bilo kakve pritužbe za uznemiravanje ili loše ponašanje tokom projekta".

Negativne kritike

Nakon premijere "Megalopolis" je dobio ocenu na Rotten Tomatoes-u od 51% na osnovu recenzija 37 kritičara, što znači da je debitovao sa negativnom ocenom, s obzirom na to da je bilo potrebno više od 60% pozitivnih recenzija.

Profimedia
 

"'Megalopolis' je uštogljen, ozbiljan, preteran i krajnje haotičan - napisala je Ester Zakerman u svojoj recenziji filma za "The Daily Beast".

Meganaduvan i megadosadan

Kritičar Gardijana nazvao je film "meganaduvanim i megadosadnim", a jedan od komentara je bio da je to "ludost tako velikih razmera da se čini kao da posmatrate stvarni pad Rima".

Ipak, bilo je kritičara koji su film pohvalili kao inovativan i drugačiji od svega što su ikada pre videli. S druge strane, Kopola tvrdi da su se u Holivudu urotili protiv njega.

Tanjug/Daniel Cole/Invision/AP
 

- Ako pogledate svaku pomešanu ili negativnu kritiku to je uvek nešto što se čuje iz nepoznatog izvora. Stvarno osećam da je neoprostivo napadati film jer ne igra po trenutnim holivudskim pravilima, citirajući neimenovane izvore koji verovatno nisu bili na projekciji i možda ne postoje. To je besmislen posao. Pomislili biste, zašto bi iko želeo ne navijati za "Megalopolis"? Prihvaćeni reditelj koji koristi vlastiti novac za finansiranje ambicioznog filma. Pa, postoji mnogo onih koji bi to hteli - rekao je Kopola.

U sinopsisu „Megalopolisa“, se navodi da je reč o rimskoj epskoj bajci koja je smeštena u izmaštanu modernu Ameriku, a ispituje teme pohlepe i idealizma.

Tanjug/Andreea Alexandru/Invision/AP
 

U njemu glume Adam Drajver, Obri Plaza, Šaja LaBuf, Džon Vojt, Lorens Fišbrn ali i Kopolina unuka Romi Mars, ćerka rediteljke Sofije Kopole.

Film apsolutnog ludila

Adam Drajver glumi arhitektu i naučnika koji je dobio Nobelovu nagradu i koji je naizgled dobio moć da kontroliše vreme i prostor nakon naučnog otkrića. Veliki deo filma vrti se oko njegovog velikog plana za „utopijski građevinski projekat“ pod nazivom “Megalopolis”, koji se kosi sa ciljevima gradonačelnika Cicerona (Đankarlo Espozito).

Tanjug/Scott A Garfitt/Invision/AP
 

- “Megalopolis” je delo apsolutnog ludila. Ne postoji ništa u njemu što bi izgledalo kao nešto iz „normalnog“ filma. Likovi govore arhaičnim frazama i rečima, mešajući delove Šekspira, Ovidija i u jednom trenutku pravog latinskog. U jednoj sceni, Drajver u potpunosti recituje Hamletov čuveni monolog „biti ili ne biti“. Zašto? Nisam baš siguran. Ali sigurno zvuči dobro – napisao je kritičar Bilge Ebiri.

Tanjug/Vianney Le Caer/Invision/AP
 

Deadline je film opisao „nešto kao nered: neposlušan, preuveličan“, ali je takođe pohvalio njegovu „čistu drskost“ kao „delo majstorskog umetnika koji je, poput Karavađa, preuzeo Imax na platnu”.

"Film nam 'ne pokazuje toliko budućnost kinematografije, koliko podstiče našu želju da je ima", napisao je kritičar IndieWire-a David Erlih, koji je “Megalopolis” nazvao „transcendentno iskrenim manifestom o ulozi umetnika na kraju carstva“.

Bonus video:

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike