Pozorište nam neće biti uhlebljenje, već poziv: Atelje 212 proslavlja svoj dan
Ponesite maske i dođite da zajedno vratimo uspomene kroz kolaže, koji predstavljaju trag u vremenu i prizor sećanja, poručuju iz ovog teatra, a večeras su
Prvi rukovodioci pozorišta su bili Radoš Novaković i Bojan Stupica, ali je Mira Trailović sa mesta pomoćnika uskoro postala upravnik.
Posle nekoliko godina pozorište se preselilo u današnju zgradu, koju je Stupica i projektovao. Mehanizam za obrtanje scene ugrađen je naknadno, a krov je leti mogao da se otvara. Mira Trailović je kao dugogodišnji upravnik dala poseban pečat Ateljeu, a već 1967. je osnovala festival novih pozorišnih tendencija BITEF (Beogradski internacionalni teatarski festival), koji i danas ima svetski značaj.
Nakon Mire Trailović na čelo Ateljea 212 dolazi Ljubomir Draškić, koji je u pozorištu, kao mladi reditelj, gotovo od samog osnivanja.
Za dvanaest godina, koliko je bio upravnik, pozorište proširuje svoj glumački ansambl mladim umetnicima. Godine
1992. Atelje 212 u adaptiranoj zgradi postaje jedno od najsavremenije opremljenih pozorišta na Balkanu. Velika scena ima 385 mesta u gledalištu, a Teatar u podrumu 141.
Upravnici su bili i Nebojša Bradić, Svetozar Cvetković, Kokan Mladenović, Ivana Dimić, Branislav Brstina i danas Novica Antić.
Jedna od kultnih predstava Ateljea je bila „Kosa“, koja je igrana u Srbiji pre mnogih svetskih pozorišnih centara. I danas se pamti izvedba najlepših pesama iz te predstave poput „Daj nam sunca…“. Na sceni su bili Miša Janketić, Dragan Nikolić, Jelisaveta Sablić, Predrag Manojlović, Dušan Prelević i mnogi drugi.
Atelje 212 ostaje upamćen kao simbol avangardne scene, okrenut neprekidnom istraživanju modernih rediteljskih i glumačkih izraza, te otkrivanju novih domaćih dramskih tekstova i promovisanju drama vodećih evropskih i američkih autora.
Pozorište je otkrivalo i tada nove pisce i igralo komade Brane Crnčevića, Aleksandra Popovića, Dušana Kovačevića…
“Razvojni put Bore Šnajdera”, “Ljubinko i Desanka”, “Maratonci trče počasni krug”, “Sveti Georgije ubiva aždahu”, “Radovan Treći”, “Čudo u Šarganu”, “Očevi i oci” predstavljaju temelje savremenog domaćeg dramskog teksta, a svoje praizvedbe imali su u ovom pozorištu.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari