Nastavljeno suđenje za pogibiju mlade Jovane: Veštak negirao tvrdnje odbrane da su na vozilu smrti otkazale kočnice!

12.10.2021

15:56

0

Autor: A. S.

Do nesreće je došlo u novembru prošle godine u niškom Bulevaru Nemanjića

Nastavljeno suđenje za pogibiju mlade Jovane: Veštak negirao tvrdnje odbrane da su na vozilu smrti otkazale kočnice!
Copyright Ilustracija/Pixabay

Veštak mašinske struke osporio je danas odbranu Nišlije Mladena Gigića (20) da su za saobraćajnu nesreću u kojoj je stradala Jovana Petković (25), krive neispravne kočnice

Ispitivanjem veštaka mašinske i saobraćajne struke, kao i veštaka psihologa, u Nišu je nastavljeno suđenje Mladenu Gigiću (20) optuženom za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja jer je 21. novembra prošle godine izazvao saobraćajnu nesreću u kojoj je poginula Jovana Petković (25) iz sela Žitorađa.

Kako je ranije navelo Više javno tužilaštvo, Gigić je vozilom "golf 5", na raskrsnici Bulevara Nemanjića, Pariske komune i Boška Buhe, prošao kroz crveno svetlo na semaforu krećući se brzinom od 101 kilometar na čas. U trenutku nesreće u krvi je imao 1,38 promila alkohola i udario u BMV kojim je upravljala Jovana.

Gigić je na početku procesa izjavio da je u pritvoru imao dovoljno vremena da se priseti svih detalja nesreće. Istakao je da se setio da je te večeri video crveno svetlo i da je hteo da ukoči, ali umesto da uspori, auto je ubrzavao. Kada je došao do semafora, nagazio je kočnicu, a noga mu je, kako je objasnio, “propala do poda”, nakon čega je udario u bočni deo automobila kojim je upravljala Jovana.

Veštak mašinske struke Dragan Marković u utorak je pred sudom objasnio da je kod kočnog sistema oštećeno crevo za visoki napon, ali da je oštećenje nastalo dejstvom mehaničkog oruđa, a ne pucanjem creva. Istakao je i da je u najgoroj situaciji, vozač ipak mogao da zakoči, koristeći “ručnu” kočnicu.

- Oštećenje na crevu za visok pritisak nastalo je dejstvom mehaničkog oruđa, a ne pucanjem creva. Vide se tragovi materijala koji je rezan, ali tragovi pucanja creva javljaju se kao nepravilni tragovi . Kod ovog vozila “golf 5” moglo je da se koči sve i da je došlo do toga, jer ima takvu konstrukciju kočnog sistema, odnosno kada dođe do havarije, koče dva dva točka od četiri, a da  ne naprave destabilizaciju vozila.

Takođe, postoji mogućnost korišćenja pomoćne kočnice, odnosno “ručne” – rekao je Marković, nakon čega je Gigićeva odbrana nezadovoljna ovim, zatražila da se uradi novo veštačenje o čemu će se sud izjasniti na sledećem roćištu. Tužilaštvo se ovakvom stavu i predlogu protivilo.
Stručni savetnik iz mašinske struke Radovan Anđelković, kojeg je angažovala Gigićeva odbrana rekao je pak da je crevo puklo grebanjem, do kojeg je navodno došlo zbog nepokretnog dela, ali kojeg tačno, to nije mogao da kaže.

Veštak iz oblasti psihologije istakao je da je kod Gigića u trenutku veštačenja konstatovano da je on nešto niže zrelosti od realne za njegov uzrast.

Podsetimo, optuženi Gigić pušten je da se u daljem toku postupka brani iz kućnog pritvora. Naredno ročište zakazano je za 26. oktobar kada će biti prikazan snimak nesreće, a nakon toga biće nastavljeno ispitivanje veštaka iz saobraćajne struke.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike