
Oprez! Nova sms prevara kruži Srbijom: Mnogi su se "upecali", evo kako da je izbegnete
Ukoliko se korisnicima javi i najmanja sumnja to mogu proveriti pozivom na zvanične brojeve dostavljača

Srbijom kruži nova SMS prevara. Korisnici dobijaju poruke u kojima ih navodno Pošta Srbije poziva da unesu osetljive podatke na link.
Navodi se da je dostavu nemoguće izvršiti na ranije utvrđenu adresu, zbog čega da je potrebno da se unese izmena.
- Pošta Srbije: Obaveštavamo vas da je vaš paket stigao u skladište, ali ne možemo da ga isporučimo zbog nepotpunog adresiranja. Molimo vas da obnovite svoje informacije o isporuci i pošaljete zahtev za izmenu, kako bismo mogli da vam kontinuiramo dostavljanje. Unesite link ispod za izmene. Molimo vas da to učinite u narednih 12 sati da biste izbegli nepotrebne poteškoće - stoji u poruci.
Ovo je knjiški primer prevare, gde se u okolnostima rastuće onlajn kupovine, manipuliše nepažnjom kupaca. Onima koji nisu poručili ništa i ne očekuju nikakvu isporuku, ovakva poruka izvesno zvuči kao prevara. Ipak, oni koji svakog časa očekuju dostavu, u riziku su od obmane.
Oprezno!
Ono što bi njima moglo da posluži kao reper jeste jezik kojim je poruka napisana.
"...Kako bismo mogli da vam kontinuiramo dostavljanje", sugeriše da je pokušaj prevare usmeren iz inostranstva, te da je korišćena pomoć tehnologije za prevod na srpski jezik, a slične jezičke greške i inače su razlog za dodatni oprez.
Dalje, broj pošiljaoca i jeste inostrani. U ovom slučaju, reč je o Čileu, sa pozivnim brojem +56.
Ovoga puta, prevara je otišla korak dalje, pa prevaranti prave grupne četove. Neki su zapravo i naseli. Sreća u nesreći jeste da su svoje podatke uneli u SMS poruci, ne klikom na link, odakle bi rizikovali krađu podataka.
Stručnjaci za sajber bezbednost upozoravaju i na formulaciju koja poziva na hitnu rekciju ili sugeriše da je vreme ograničeno.
U ovoj poruci se poziva na unošenje izmenjenih podataka u roku od 12 sati. Ukoliko se korisnicima javi i najmanja sumnja, u tom periodu mogu proveriti navode, i to pozivom na zvanične brojeve dostavljača.
Obratite pažnju na detalje
Podsetimo, SMS poruke koje je dobio veliki broj ljudi u Srbiji a u kojima se od njih traži da u vezi sa preuzimanjem pošiljki od Pošte Srbije potvrde adresu za prijem i ostave podatke o bankovnom računu su potencijalno prevarne, jer Pošta Srbije nikada ne traži lične podatke putem poruka, izjavila je ranije direktorka Funkcije usluga i prodaje u Pošti Srbije Bojana Nikolić.
Ona je tada rekla da Pošta Srbije koristi isključivo zvaničan i verifikovan alat za slanje poruka.
- Korisnike upozoravamo da ne klikću na link gde im traže određene podatke, jer Pošta Srbije u svojoj komunikaciji nikada od korisnika ne traži unos ličnih podataka. Pošta ne komunicira sa građanima tako da pošiljke ne mogu da budu uručene i nikako ne traži da ljudi unose podatke sa svog računa - dodala je ona.
Govoreći o tome šta građani mogu da urade u slučaju da nisu sigurni da li im je stigla zvanična ili prevarna poruka, objasnila je da mogu da kontaktiraju kontakt centar Pošte Srbije koji radi od 8.00 do 20.00 radnim danima i subotom i nedeljom od 8.00 do 15.00 časova, gde će im operateri objasniti da li se radi o prevarnim porukama.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari