U Srbiji 64 čoveka imaju svoj avion: Plaćaju ih od 30.000 evra pa do nekoliko miliona! Toliko ih ima da nema dovoljno parkinga

25.03.2022

19:30 >> 09:39

0

"Obično naši biznismeni imaju avione koji vrede od 250.000 pa do 50 miliona evra"

U Srbiji 64 čoveka imaju svoj avion: Plaćaju ih od 30.000 evra pa do nekoliko miliona! Toliko ih ima da nema dovoljno parkinga
Ilustracija - Copyright Profimedia

U Srbiji postoje 64 fizička lica koja imaju registrovan avion, pokazuju podaci Direktorata za civilno vazduhoplovstvo.

Prema tim podacima, najviše ima registrovanih "cesni", čija se cena po internetu kreće od 90.000 do čak 189.000 evra. Isti broj je i aviona domaćeg proizvođača "Aero East Europe" koji se mogu naći i za manje od 40.000 evra.

Moglo bi se reći da su avioni u Srbiji postali naglo popularni, jer je pre dvadesetak godina u našoj zemlji bilo manje od 10 vlasnika aviona.

Pilot u penziji Stevan Ignjatović, koji se i sam bavio prodajom aviona, kaže za 24sedam da su različiti razlozi zbog kojih ljudi kupuju ove letelice.

- Prodao sam avion čoveku koji nije znao da upravlja njime. Pitao sam ga zašto kupuje avion ako neće da leti, a on mi je odgovorio da ima sve što ima motor, samo mu fali avion. Krenuo je od motokultivatora i došao do jahte, jedino mu je nedostajao avion. Još je dodao kako će lako da nađe pilota - počinje priču Ignjatović.

Ipak, više je onih koji avion doživljavaju kao statusni simbol.

- Ima ljudi koji ga kupe da bi bili reprezentativni, da bi se znalo da ga imaju. Pa ga posle daju određenim političarima za usluge, a da to niko ne zna - dodaje ovaj bivši pilot.

Treći su oni koji ga koriste u lične svrhe ili za posao.

- Imate onih koji avion koriste za svoje potrebe. Recimo, moj prijatelj u Trsteniku ima firmu i bavi se proizvodnjom. Njemu do Crne Gore treba 10 sati kolima i isto toliko nazad. Zato je kupio avion koji ga košta kao bolji automobil. Sedne u njega i za dva-tri sata završi posao. On je sebi uštedeo silne sate koje bi potrošio na vožnju kolima. Na kraju, imate i one koji kupe avion i onda ga daju u najam, i to im otplaćuje ratu - objašnjava on.

Ipak, postavlja se pitanje da li je isplativo leteti, s obzirom na to da avioni troše dosta goriva. Ali Ignjatović uverava da su troškovi transporta otprilike slični kao da se vozite kolima.

Što se tiče vrednosti aviona koje kupuju naši ljudi, one su drastično različite.

- Obično naši biznismeni imaju avione koji vrede od 250.000 pa do 50 miliona evra. A prosek je između pet i sedam miliona evra. Ali vi ne morate dati tolike pare, već možete da ga kroz lizing otplaćujete, pa da ga nekom ustupite da ga koristi kao taksi. I onda vam on plaća onoliko koliko bi vas izašla mesečna rata. Sve zavisi od afiniteta i apetita - objašnjava on.

Kaže da se često koriste avioni sa četiri do šest sedišta, koji polovni koštaju između 150.000 i 200.000 evra.

- Ali avion nije kao automobil, jer uz dobar servis može da leti decenijama. Imate avione iz Drugog svetskog rata koji i danas lete kao atrakcija. Za avion 20 godina starosti je ništa. A recimo, održavanje vas košta godišnje kao kod malo skupljeg džipa, između 2.500 i 3.000 evra. Tu spadaju registracija, osiguranje i plovidbena dozvola. Servisi se rade na svakih 50 do 100 sati leta, što košta oko 500 evra - dodaje Ignjatović.

Profimedia
 

A da je pomama za avionima ogromna, govori podatak, kako on tvrdi, da 100 kilometara od Beograda nemate nijedan sportski aerodrom gde možete parkirati avion.

- Avioni su parkirani i na travi. Za prijatelja koji hoće da iz Amerike doveze avion ne mogu nigde da nađem mesto za parkiranje. Ponuđeno mi je parkiranje na beogradskom aerodromu za 12.000 evra mesečno. Mada to za njega i nije neka suma, jer mu avion košta milion dolara - kaže on. 

Ignjatović dodaje da avioni ne moraju uvek biti mnogo skupi.

- Imao sam avion koji je koštao 35.000 evra. Držao sam ga tri godine, dao ga drugarima za školu, a onda su počeli da me kradu pa sam ga prodao. Nisam hteo da kupim auto, već sam vozio stariji avion. Sa njim sam mogao za sat i 50 da stignem do Tivta a da me košta kao kada bih išao kolima - ispričao je Ignjatović.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike