AMSS savetuje vozače: Na put samo uz obavljen tehnički pregled, obratite pažnju na pneumatike!

29.06.2021

08:52

0

Autor: RTS

Pored obavljenih pregleda automobila, iz Auto-moto saveza Srbije kažu da je važno da vozači budu odmorni

AMSS savetuje vozače: Na put samo uz obavljen tehnički pregled, obratite pažnju na pneumatike!
Copyright Ilustracija/Profimedia

Počela je sezona godišnjih odmora i vreme je putovanja, a Jovica Mitić iz Auto-moto saveza Srbije rekao je da veliki procenat vozača radi tehničku ispravnost vozila prvenstveno pred neka duga putovanja, kada se kilometri mogu meriti na hiljade.

Kako je istakao Mitić, ono što bi savetovao vozačima je da nikada ne servisiraju vozila neposredno pred put.

Pixabay

– To bi trebalo uraditi 20 ili 30 dana pred put, kako bi – ukoliko se pokaže neka neuspešnost u samom servisiranju, ukoliko zamena dela uzrokuje kvar na trećem delu – mogli imati dovoljno vremena da taj drugi nastali kvar otklone i na taj način smanje rizik i povećaju svoju bezbednost – rekao je Mitić iz AMSS.

Prema njegovim rečima, pre putovanja treba uraditi sve pripreme, najpre vizuelnu kontrolu automobila – proveriti pneumatike, videti da li ima dovoljno rashladne tečnosti i ulja u motoru.

Takođe treba proveriti da li su rezervni točak i dizalica ispravni, kao i da li je tu ključ kojim možemo da odvijemo matice na točkovima.

Pauze tokom puta

Jovica Mitić, Printscreen/Youtube, RTS

Kada se kreće na duga putovanja, važno je da vozač bude odmoran.

Mitić kaže da odmor zahteva niz radnji u periodu pripreme putovanja, sam čin spavanja šest, sedam ili osam sati je vrlo važan, ali putovanje će biti bezbedno ako smo sve te radnje zadovoljili.

Kako dodaje, potrebno je napravili plan kojim putem će se putnici kretati, na kojem graničnom prelazu će prelaziti granicu, na kojoj pumpi će stati i sipati gorivo, ali i gde će se praviti pauze.

– Sve su to neke stvari koje čovek mora da preduzme da bi posle sna od šest do osam sati koji kažu da je sasvim dovoljan, mogao da ima bezbedan put – ističe Mitić i poručuje da ne možemo da prevarimo naš organizam.

– Na svaka dva sata treba napraviti pauzu od 15 minuta uz rekreaciju, osveženje uz napitke kako bi se probudio organizam i kako bi za volanom bili koncentrisani i usredsređeni na vožnju – objašnjava on i napominje da već posle četvrtog i petog sata umor dolazi češće i brže, te je onda vozaču potrebna češća pauza – na sat vremena po 15 minuta.

Bez opuštanja

Ono što je napomenuo je da su zadnjih sat vremena vožnje možda najkritičniji.

Pixabay

– Kada vozači ugledaju more i kada znaju da su već došli do cilja, onda se organizam opusti, pada koncentracija i dešavaju se greške i saobraćajne nezgode – napominje Mitić i upozorava:

– Kada se dugo čeka na naplatnim rampama ili je zbog udesa došlo do prekida, ljudi postaju nestrpljivi i žele da što pre krenu. To je sastavni deo putovanja i to zadržavanje na graničnom prelazu je takođe sastavni deo puta, pa ljudi moraju biti opušteni, ne smeju biti nervozni jer se saobraćajne nezode dešavaju neposredno posle takvih prekida – kaže on.

Govoreći o klimi u autu, objašnjava da bi vozači trebalo da provetravaju vozilo na 30 minuta, da uđe vazduh, jer može u suprotnom doći do uspavljivanja vozača.

Osvrćući se na to kako rashladiti automobil kada se ugreje, Mitić ukazuje da bi najpre trebalo otvoriti vrata i gepek.

Pročitajte još
Na temperaturi od 28 stepeni posle deset minuta temperatura se povećava u kabini na 35 stepeni, posle 30 minuta u kabini je 45 stepeni, a posle 90 minuta u kabini je 56 stepeni, naglasio je Mitić.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike