Srbija dobija novi koridor: Kinezi preuzeli građenje, autostrade preko Fruške gore do marta 2024.

06.10.2020

11:31 >> 14:11

0

Autor: G.M.Š.

Izvor: Tanjug

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je potpisivanju ugovora za izgradnju auto-puta sa kineskim CRBC

Srbija dobija novi koridor: Kinezi preuzeli građenje, autostrade preko Fruške gore do marta 2024.
Tanjug/Dragan Kujundžić

Vlada Srbije i kineska kompanija CRBC potpisale su danas Ugovor o izgradnji  Fruškogorskog koridora, od Novog Sada do Rume, čija je ukupna vrednost 606 miliona evra.

Ugovor su potpisali ministarka Zorana Mihajlović i direktor kompanije Džan Sjao Jen, a svečanosti u Predsedništvu Srbije prisustvovali su predsednik Srbije Aleksandar Vučić i ambasadorka Kine Čen Bo.

– To je za Novosađane, ali i za ljude mnogih drugih okruga, kojima će skratiti put i ka zapadnim zemljama i zapadu Srbije i omogućiti lakši put do Fruške gore – rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Za sat od Loznice do Novog Sada

On je najavio da će put biti gotov do marta 2024. godine. Takođe, kako se dodaje, ta brza saobraćajnica nadovezaće se na auto-put Ruma – Šabac koji se gradi, kao i brzu saobraćajnicu od Šapca do Loznice.

– To je oko 125 kilometara gde ćete moći za sat vremena da stignete od Loznice do Novog Sada. Niko nije ranije verovao da je to moguće – naglasio je Vučić.

Prema rečima direktora CRBC Džan Fan Jena, CRBC će se truditi da u ugovorenom roku i kvalitetno završi projekat.

– CRBC je prva kineska kompanija koja je došla na tržište Srbije i voljni smo da radimo još više sa domaćim kompanijama, tako da želimo da poboljšamo i našu kompaniju, ali time i lokalne srpske kompanije. Nadam se da će još više kineskih kompanija doći u Srbiju da ovde radi – rekao je Džan Fan Jen.

I tunel kroz Frušku goru

Prethodno se predsednik Srbije sastao sa predstavnicima kompanije “Čajna road and bridž korporejšen“ (China Road and Bridge Corporation, CRBC).

Fruškogorski koridor od Rume do Novog Sada, u dužini od 47,7 kilometara, spojiće auto-puteve ka Šidu i Subotici.

U okviru brze saobraćajnice biće izgrađen i tunel kroz Frušku goru u dužini tri i po kilometra, koji će biti najduži tunel u Srbiji, kao i još jedan most preko Dunava dužine 1,8 kilometara.

Fruškogorski koridor će imati četiri kolovozne trake širine po tri i po metra. Neće imati zaustavne trake, kao što je to na auto-putu, zbog čega se i vodi kao brza saobraćajnica.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti