Sad je pravo vreme: Balkan se približava Evropi, ulažite u železnice
Pravo je vreme za ulaganja u železnice Zapadnog Balkana, koje počinju da liče na one u EU, kažu iz EBRD-a
Železnice na Zapadnom Balkanu na dobrom su putu da se prilagode železničkoj mreži EU i panevropskim koridorima a prioritet sektora u regionu ostaju otvaranje tržišta, upravljanje i interoperabilnost, rekao je danas potpredsednik Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), Jirgen Rigterink.
Ekološko i efikasno
Rigterink je podsetio da železnice predstavljaju ekološko, održivo, inovativno, bezbedno i efikasno sredstvo transporta ali da su godinama “trpele zbog, naizgled, nezaustavljvog trijumfa automobila koji je doveo do nedovoljnog investiranja i napuštanja nekada dobro uspostavljenih železničkih veza”.
– Sada se situacija preokrenula. Sada je vreme za ulaganja u železnicu kako bi se Evropa i ovaj region (Zapadni Balkan) približili na način koji ujedno rešava ekološke izazove našeg doba – istakao je Rigterink.
Prema njegovim rečima, to je prilika koju ne treba propustiti, posebno za zemlje Zapadnog Balkana kojima povezivanje ostaje na vrhu dnevnog reda.
Rigterink je u intervjuu za „Euraktiv“, uoči Železničkog samita Zapadnog Balkana u ponedeljak u Beogradu, istakao da će EBRD nastaviti da radi sa državnim železnicama, privatnim investitorima i klijentima i vladama u regionu kako bi se ti prioriteti ostvarili.
– EBRD ima ambiciozne planove u regionu za unapređenje kvaliteta usluga i brzine širom železničke mreže uz produživanje Transevropske transportne mreže u skladu sa standardima EU, dalje jačanje kapaciteta za pripremu i sprovođenje projekata u skladu s tim, poboljšanje upravljanja, kao i bezbednosti i održavanja – rekao je Rigterink.
U Srbiju uloženo više od pola milijarde evra
Kada je reč o Srbiji, Rigterink je rekao da je EBRD do sada u njen železnički sektor ukupno investirala 564 miliona evra u infrastrukturu i vozna sredstva dodajući da podrška “fizičkim” investicijama predstavlja samo deo posla.
– EBRD kroz investicione projekte takođe podržava preko potrebne reforme sektora železnice sa ciljem jačanja korporativnog upravljanja, primene viših standarda nabavki i ekoloških i socijalnih standarda, rodne inkluzije i inkluzije mladih – istakao je Rigterink.
Oko planova EBRD za železnice u Srbiji, on je rekao da je jedan od najznačajnijih projekata koji će podržati obnova deonice Beograd – Niš.
– U bliskoj saradnji sa EIB i EU, kroz Investicioni fond za Zapadni Balkan, radimo na obnovi i nadogradnji te ključne železničke deonice na panevropskom Koridoru 10 sa ciljem da se brzina vozova poveća na do 200 kilometara na sat uz poboljšanje kvaliteta putničkih i teretnih železničkih usluga – rekao je Rigterink.
Pročitajte još:
Kada bude završen, Koridor 10 će povezivati zapadnu Austriju i severnu Grčku značajno jačajući evropske integracije duž cele rute, dodao je potpredsednik EBRD.
Železnički samit Zapadnog Balkana 2021 organizuju Stalni sekretarijat Transportne zajednice, EIB i EBRD, pod okriljem Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije.
Samit će okupiti ministre saobraćaja iz regiona i članica EU koje se graniče sa Zapadnim Balkanom, predstavnike Evropske komisije i profesionalce iz sektora železnice.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari