Sad je pravo vreme: Balkan se približava Evropi, ulažite u železnice

11.09.2021

08:12

0

Pravo je vreme za ulaganja u železnice Zapadnog Balkana, koje počinju da liče na one u EU, kažu iz EBRD-a

Sad je pravo vreme: Balkan se približava Evropi, ulažite u železnice
Copyright ATA Images/Antonio Ahel

Železnice na Zapadnom Balkanu na dobrom su putu da se prilagode železničkoj mreži EU i panevropskim koridorima a prioritet sektora u regionu ostaju otvaranje tržišta, upravljanje i interoperabilnost, rekao je danas potpredsednik Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), Jirgen Rigterink.

Ekološko i efikasno

Rigterink je podsetio da železnice predstavljaju ekološko, održivo, inovativno, bezbedno i efikasno sredstvo transporta ali da su godinama “trpele zbog, naizgled, nezaustavljvog trijumfa automobila koji je doveo do nedovoljnog investiranja i napuštanja nekada dobro uspostavljenih železničkih veza”.

– Sada se situacija preokrenula. Sada je vreme za ulaganja u železnicu kako bi se Evropa i ovaj region (Zapadni Balkan) približili na način koji ujedno rešava ekološke izazove našeg doba – istakao je Rigterink.

Prema njegovim rečima, to je prilika koju ne treba propustiti, posebno za zemlje Zapadnog Balkana kojima povezivanje ostaje na vrhu dnevnog reda.

Rigterink je u intervjuu za „Euraktiv“, uoči Železničkog samita Zapadnog Balkana u ponedeljak u Beogradu, istakao da će EBRD nastaviti da radi sa državnim železnicama, privatnim investitorima i klijentima i vladama u regionu kako bi se ti prioriteti ostvarili.

– EBRD ima ambiciozne planove u regionu za unapređenje kvaliteta usluga i brzine širom železničke mreže uz produživanje Transevropske transportne mreže u skladu sa standardima EU, dalje jačanje kapaciteta za pripremu i sprovođenje projekata u skladu s tim, poboljšanje upravljanja, kao i bezbednosti i održavanja – rekao je Rigterink.

U Srbiju uloženo više od pola milijarde evra

Kada je reč o Srbiji, Rigterink je rekao da je EBRD do sada u njen železnički sektor ukupno investirala 564 miliona evra u infrastrukturu i vozna sredstva dodajući da podrška “fizičkim” investicijama predstavlja samo deo posla.

– EBRD kroz investicione projekte takođe podržava preko potrebne reforme sektora železnice sa ciljem jačanja korporativnog upravljanja, primene viših standarda nabavki i ekoloških i socijalnih standarda, rodne inkluzije i inkluzije mladih – istakao je Rigterink.

Pixabay

Oko planova EBRD za železnice u Srbiji, on je rekao da je jedan od najznačajnijih projekata koji će podržati obnova deonice Beograd – Niš.

– U bliskoj saradnji sa EIB i EU, kroz Investicioni fond za Zapadni Balkan, radimo na obnovi i nadogradnji te ključne železničke deonice na panevropskom Koridoru 10 sa ciljem da se brzina vozova poveća na do 200 kilometara na sat uz poboljšanje kvaliteta putničkih i teretnih železničkih usluga – rekao je Rigterink.

Pročitajte još:

Kada bude završen, Koridor 10 će povezivati zapadnu Austriju i severnu Grčku značajno jačajući evropske integracije duž cele rute, dodao je potpredsednik EBRD.

Železnički samit Zapadnog Balkana 2021 organizuju Stalni sekretarijat Transportne zajednice, EIB i EBRD, pod okriljem Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije.

Samit će okupiti ministre saobraćaja iz regiona i članica EU koje se graniče sa Zapadnim Balkanom, predstavnike Evropske komisije i profesionalce iz sektora železnice.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Euraktiv

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike