Beogradski metro sve bliži: Francuzi stižu sledeće nedelje, a već se pričalo i o dizajnu vagona

02.02.2021

06:15 >> 08:31

0

Prva linija počinjaće u Železniku i završavati se u Mirijevu

Beogradski metro sve bliži: Francuzi stižu sledeće nedelje, a već se pričalo i o dizajnu vagona
Copyright Foto:Promo/Grad Beograd

Istovremeno sa posetom predsednika Srbije Aleksandra Vučića, u Parizu od ponedeljka boravi i delegacija Srbije u kojoj se nalaze ministar finansija Siniša Mali, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, kao i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić i direktor “Beogradskog metroa i voza” Stanko Kantar.

Oni u Parizu ostaju nešto duže, a u trodnevnu zvaničnu posetu došli su na poziv francuskih domaćina.

Glavna tema je beogradski metro, ali su na dnevnom redu i druga značajna ekonomska pitanja.

Njihovi sagovornici u ponedeljak bila su tri francuska ministra – ekonomije i finansija Brino Le Mer, spoljne trgovine Frank Rister i saobraćaja Žan-Batist Žebari, a imali su i važan sastanak u udruženju francuskih poslodavaca “Medef”.

Delegacija Srbije će danas posetiti i kompanije “Alstom” i “Ežis”, koje su angažovane na izgradnji metroa u Beogradu.

Pariski, pa lionski metro

ATA Images/Antonio Ahel

Ministar finansija Siniša Mali rekao je za dnevni list “Novosti” da će delegacija danas posetiti pariski metro, dok u sredu ide i u Lion, jer je metro u tom gradu po velicini mnogo slicniji beogradskom.

– Treba izgraditi metro, ali i napraviti dobar sistem održavanja i upravljanja. To je upravo ono što očekujemo od naših francuskih partnera. Mislim da smo na pravi način predstavili Srbiju. Uprkos pandemiji korona virusa, Srbija ima najmanji pad BDP-a u Evropi. Biće na kraju -0,9 ili -1, što je u odnosu na jednu Francusku koja ima -8, neverovatan rezultat. Po izrazu lica mog kolege francuskog ministra finansija video sam da je bio iznenađen tom cifrom. To je slika jedne drugačije Srbije – istakao je Mali.

Tokom susreta se, kako je naveo Mali, videlo ogromno interesovanje francuskih kompanija za ulazak u Srbiju i investiranje u nove projekte.

– Srbija se pokazala kao stabilna i atraktivna investiciona destinacija. Osim ispunjenih obećanja predsedniku Makronu 2019. godine kada je bio u Srbiji, da ćemo završiti koncesiju aerodroma “Nikola Tesla” sa “Vensijem” i da ce “Suez” nastaviti da radi na projektu izgradnje fabrike za pretvaranje otpada u energiju u Vinči, krajem ove godine krenućemo i u realizaciju višedecijskog sna građana Beograda, a to je izgradnja metroa. Zajedno tražimo nove šanse za investiranje. Svaka nova investicija iz Francuske za nas znači nova radna mesta i doprinos razvoju naše ekonomije. Za to se borimo i taj interes su potvrdili svi s kojima smo razgovarali – dodao je.

Ministar Momirović za “Novosti” ističe rešenost Srbije da tokom narednih godina izgradi beogradski metro.

– Pričamo o najvećem investiconom projektu u Beogradu poslednjih decenija. Spremni smo da ga započnemo i završimo. Uveren sam da ćemo to i uraditi. Francuzi su vodeći u svetu u vezi sa šinskim sistemima. Imaju besprekorno znanje i iskustvo. Razgovarali smo o mnogo tema koje se tiču integrisanog saobraćaja, metroa, železničke infrastrukture i kompozicija – rekao je.

Sa francuskim domaćinima su članovi srpske delegacije, kako je dodao Momirović, pretresli sva pitanja koja su od značaja, ne samo za sektor infrastrukture i saobraćaja, nego, uopšte, za ekonomiju.

– Razgovarali smo i o vakcinaciji. Kao građanin Srbije sam se osećao veoma ponosnim kada smo im izložili naše rezultate. To je najvažnija tema na planeti u ovom trenutku, a Srbija je vodeća zemlja u Evropi kada je reč o vakcinisanju – naglasio je.

Pričalo se o dizajnu vagona

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić Tanjug/Dragan Kujundžić

Pomoćnik gradonačelnika Beograda Goran Vesić kazao je za “Novosti” da se u pregovorima s “Alstomom” već došlo do toga da se radi na dizajnu vagona za beogradski metro.

– Predložili su šest, a mi ćemo u utorak izabrati tri i oni će se naći na glasanju. Građanke i građani Beograda će moci tako da izaberu kakav dizajn metroa žele. Za svaku od 41 stanice biće raspisan poseban konkurs za uređenje. Na tome ćemo angažovati domaće arhitekte – rekao je Vesić.

Pročitajte još

Svaka metro stanica će, dodaje zamenik gradonačelnika, izgledati drugačije i govoriće o tom delu Beograda i Srbije.

– Veoma su bili značajni i naši razgovori u “Medefu”, koji okuplja vodeća preduzeca. Na sastanku je bilo veoma mnogo moćnih francuskih kompanija koje su izrazile želju da rade u Beogradu. Predstavili smo im neke od naših novih infrastrukturnih projekata, kao što je proširenje BG-voza koji će s četiri nove linije činiti jedinstven sistem s metroom i čija će vrednost biti oko milijardu evra – rekao je.

Tri linije

Prva linija metroa počinjaće u Železniku i završavati se u Mirijevu. Trasa će biti dugačka 21,3 kilometara i imaće 21 stanicu. Prva linija bi trebalo da bude gotova 2028. godine.

Nije precizirano kada će tačno početi izgradnja druge linije, ali je rečeno da bi to trebalo da se desi veoma brzo nakon završetka prve linije.

Druga linija će počinjati u Mirijevu i biće dugačka 19,2 kilometara, a imaće 20 stanica.

Beogradski metro imaće i treću liniju, od Novog Beograda do Banjice, ali trasa još nije konačno utvrđena, odnosno razmatraju se dve varijante.

Kada bude sve izgrađeno, metro bi trebalo da čine tri linije, a mreža metroa, kako je ranije za 24sedam rekao gradski urbanista Marko Stojičić, upotpunila bi mrežu BG voza, kao drugog šinskog sistema, i trebalo bi da postane oslonac javnog prevoza i ključ u rešavanju problema saobraćajnih gužvi.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike