Da li je trotoar i dalje za pešake: Bahati vozači "krstare" šetalištima, prilazima zgrada i zelenim površinama (FOTO)

15.02.2021

08:25 >> 08:24

0

Na društvenim mrežama građani su počeli sve češće da kače fotografije nepropisnog parkiranja u cilju brzog reagovanja Komunalne milicije

Da li je trotoar i dalje za pešake: Bahati vozači "krstare" šetalištima, prilazima zgrada i zelenim površinama (FOTO)
Copyright Foto: Printscreen/Twitter

Pešaci u poslednjih nekoliko godina najviše trpe kada je u pitanju nedostatak parking-mesta u Beogradu, jer veliki broj vozača, ne mareći da li ugrožavaju građane, zelene površine ili druge učesnike u saobraćaju, svoje vozila ostavljaju gde god stignu.

Ovo više nije problem koji pogađa samo centralne prestoničke ulice, već i ostale delove grada, a pogotovo Novi Beograd, gde parking-mesta uglavnom nema, pošto su blokovi prenaseljeni, a podzemnih garaža jedva da ima.

Na društvenim mrežama građani Beograda počeli su sve češće da kače fotografije bahatih vozača u cilju brzog reagovanja Komunalne milicije.

Veliki problem sa nepropisnim parkiranjem imaju stanovnici novobeogradskih blokova, koji se prostiru duž Savkog keja, jer se tamo svakodnevno dešava da vozači ostavljaju svoja vozila na zelenim površinama ili pešačkim stazama.

Evidentno je da u ovom delu grada nedostaje parking prostora, te se mnogi parkiraju i na prilazim dečjih igrališta i površinama između solitera.

– I pored svakodnevnih prijava Komunalnoj miliciji, saobraćajnoj policiji i inspekciji automobili i dostavna vozila nesmetano krstare šetalištem, desetak neregistrivanih vozila i dalje parkirana – napisali su iz Udruženja građana Blok 70 – Zajednička akcija.

Pored njih, Novobeograđani koji se nalaze bliže centru grada odavno “muče muku” sa zaposlenima u okolnim firmama koji svoja vozila ostavljaju na mestima ispred stambenih zgrada, pa tako onda stanari nemaju gde da parkiraju.

Problem sa parkiranjem delimično je rešen uvođenjem zone u dva novobeogradska bloka – 21 i 22.

Grad je u ova dva bloka uveo plavu zonu, čime, stiče se utisak, nije dovoljno zaštitio stanare, jer ta zona omogućava vozaču da nesmetano produžava ostanak na po sat vremena, pa tako vozilo može da bude parkirano ceo dan.

Da je uvedena zelena zona, u kojoj je vremensko ograničenje četiri sata, sigurno je da bi bilo više parking mesta za stanare pomenutih blokova.

U manjim centralnim beogradskim ulicama često se dešava da vozači ostave svoje automobile sa obe strane trotoara, iako je to dozvoljeno samo na jednoj.

Na taj način direktno ugrožavaju pešake, koji moraju da se “provlače” između kola, a ostali učesnici u saobraćaju ne mogu od njih da prođu ulicom.

Prema objavi istaknutoj nedavno na Tviteru, ima i onih građana koji su, navodno, postali redovni korisnici parking mesta na zelenim površinama.

Najveći problem za pešake predstavlja kada neko ostavi svoje vozila na trotoaru, te su u tim situacijama građani primorani da hodaju kolovozom, što može biti izuzetno opasno.

– Ovo mora da se kažnjava, bez kompromisa. Kamion na trotoaru, a pešaci treba da idu izuzetno prometnom ulicom – napisala je jedan tviteraš.

Fotografije nepropisnog parkiranja koje su sugrađani počeli redovno da kače na društvenim mrežama izazivaju lavinu komentara, a mnogi su prokomentarisali kako je ovakav vid parkiranja u Beogradu neprihvatljiv, i da bi Komunalna milicija trebalo da reaguje i sankcioniše vozače.

Pročitajte još:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike