Zeleniji vozni park: Potpisan ugovor o 10 električnih autobusa, a danas i nabavka za kupovinu 100 vozila na gas

04.03.2021

08:39 >> 09:07

0

Strategija grada Beograda za smanjenje zagađenja podrazumeva da do 2030. godne u javnom prevozu prestonice više ne bude nijedno vozilo koje koristi dizel gori

Zeleniji vozni park: Potpisan ugovor o 10 električnih autobusa, a danas i nabavka za kupovinu 100 vozila na gas
Copyright Beoinfo

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić prisustvovao je danas u prostorijama Javnog komunalnog preduzeća “GSP Beograd” potpisivanju ugovora za kupovinu d10 autobusa na električni pogon, koji je vredan nešto manje od šest miliona evra, prilikom čega je najavio da će biti raspisana nabavka za kupovinu 100 zglobnih autobusa na gas.

Ugovor su potpisali direktor JKP “GSP Beograd” Radiša Momčilović i Aleksandar Tomašević iz kompanije “DAT holding”, a događaju je prisustvovao i gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević.

Beoinfo

Vesić je nakon potpisivanja precizirao da će ova nova vozila putnike prevoziti na drugoj ekološkoj liniji od Beograda na vodi, preko Savskog trga, Slavije, Kralja Milana do Kalemegdana, i to sa četiri kompleta za punjenje kako bi na svakoj početnoj stanici imali po dva.

– U ovo vreme sledeće godine imaćemo te autobuse na ulicama prestonice – rekao je Vesić novinarima u Beogradu.

Podsetio je da je strategija grada Beograda za smanjenje zagađenja podrazumeva da do 2030. godne u javnom prevozu prestonice više ne bude nijedno vozilo koje koristi dizel gorivo, odnosno da sva vozila budu ekološki prihvatljiva.

– Narednih pet godina kupovaćemo svake godine još po 100 autobusa, tako da ćemo do 2027. godine imati 600 vozila na gas – rekao je Vesić.

Beoinfo

Zamenik gradonačelnika je dodao i da će Grad nastaviti da ulaže u trolejbuse i tramvaje, kao i da je predviđeno Planom generalne regulacije šinskih sistema, koji treba da bude usvojen u oktobru ili novembru ove godine, proširenje tramvajske mreže na više linija.

– To će biti na desetine novih kilometara tramvajske mreže, a ideja je da tramvaji voze i na levu obalu Dunava, od Bogoslovije prema Adi Huji, zatim od Požeške prema Ceraku, te od Novog Beograda prema Bežanijskoj kosi. Ako se tome doda i širenje BG voza, koje je takođe u planu, kao i metro, “javni prevoz u gradu u narednih 10 godina izgledaće drugačije” – napomenuo je Vesić.

Naveo je da će 2028. godine početi da saobraća prva linija beogradskog metroa, dok će 2030. godine i druga linija biti u funkciji i dodao da tada više u Beogradu nećemo imati nijedno vozilo gradskog prevoza koje ne koristi ekološko prihvatljivo gorivo, odnosno nema pogon koji je ekološki prihvatljiv.

Pročitajte još

Koliko je to značajno može se, kaže, videti na primeru Pariza koji je sebi postavio cilj da do 2025. ima sva vozila javnog prevoza koja su ekološki prihvatljiva.

– Beograd će samo pet godina posle Pariza postići isti cilj što je sjajna stvar za sve građane prestonice – rekao je Vesić.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike