Pešaci ih ne vole, ali čuvaju glavu: Zaštitne ograde kao jedini "lek" protiv pretrčavanja van "zebri"

04.08.2021

20:20 >> 23:14

0

Autor: Jovana Vrećo

Planirano da ovakve prepreke budu postavljene u Ulici Dr Ivana Ribara i Bulevaru Mihajla Pupina, kod TC Ušće, kako bi se spečilo pretrčavanje šest saobrać

Pešaci ih ne vole, ali čuvaju glavu: Zaštitne ograde kao jedini "lek" protiv pretrčavanja van "zebri"
24sedam/ Katarina Mihajlović

Dok se sa jedne strane na ulicama čuje: “Zašto prelaziš ulicu van pešačkog? Nemoj da ti izađem iz kola”, sa druge odzvanja gunđanje pešaka: “Nema zebre, ne mogu da hodam 500 metara da bih prešao ulicu”.

Upravo zbog toga, u cilju sprečavanja nepropisnog, a samim tim i opasnog prelaska ulice, van obeleženih pešačkih prelaza i semaforizovanih raskrsnica, u prethodnom periodu, ugrađene su, na nekim lokacijama, pešačke zaštitne ograde, rekli su za 24sedam u Sekretarijatu za saobraćaj.

Tako je nedavno postavljena ograda u Bulevaru Mihaila Pupina, zona posle raskrsnice sa ulicom Aleksinačkih rudara, u zoni Tržni centar “Stari Merkator” i posle raskrsnice sa ulicom Džona Kenedija.

Printscreen/ Zelenilo Beograd

Kako su u Sekretarijatu naveli, pomenute deonice ulice su specifične.

– Prvo, zbog činjenice da su stajališta javnog prevoza, zbog velikog broja linija, pozicionirana na sredini poteza između dve raskrsnice, pa se jednom broju pešaka rastojanje do pešačkog prelaza, potpuno pogrečno, čini neprihvatljivo veliko, zbog čega se odlučuju na postupanje koje je u suprotnosti sa propisima i, pre svega, izuzetno opasno zbog širine kolovoza (tri saobraćajne trake po smeru), kao i obima i brzine saobraćajnog toka – kažu oni.

Ilustracija/Pixabay

Objašnjavaju kako bi obeležavanje novih pešačkih prelaza na takvim deonicama stvorilo drugi problem.

– Te saobraćajnice su projektovane sa postojećim brojem traka, da bi se obezbedio zadovoljavajući nivo usluge, odnosno protočnost za intezivne tokove motornih vozila i time smanjili vremenski gubici, zastoji i gužve. U skladu sa tim bi i “češće”, odnosno, obeležavanje pešačkih prelaza na kraćim rastojanjima od prvobitno projektovanih prilikom izgradnje ulice, a kada je intenzitet saobraćaja bio manji, dodatno negativno uticalo na saobraćaj u uslovima kada su raspoloživi kapaciteti saobraćajnica na maksimumu iskorišćenja – navode oni.

Kada je dozvoljen prelaz van pešačkog

Prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, ukoliko je razdaljina između dva pešačka prelaza veća od 100 metara, pešak ne mora da ga koristi. U suprotnom biće kažnjeni sa 5.000, a ako vode dete sa čak 6.000 do 20.000 dinara.

Nove lokacije

Deonica kod Ušća gde je planirano postavljanje zaštitne ograde, Printscreen/ Google maps

Sekretarijat za saobraćaj ima nameru da duž saobraćajnice Dr Ivana Ribara na Novom Beogradu, između šest kolovoznih traka, postavi ogradu.

Takođe, kao jedna od lokacija na kojoj se često pretrčava šest saobraćajnih traka je potez ulice Bulevar Mihajla Pupina u visini Tržnog centra “Ušće”, zbog činjenice da je za dolazak do pomenutog objekta visoke atrakcije, neophodno korišćenje podzemnog pešačkog prelaza, što je takođe većem broju pešaka, odnosno posetilaca “Ušća”, iz nerazumljivih razloga, neprihvatljivo, zbog čega rizikuju sopstvenu i bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju. Planirano je da se ograda na predmetnoj lokaciji postavi do kraja ove godine.

Kako su najavili, a u skladu sa ustaljenom praksom, plan svih aktivnosti za narednu biće usvojen krajem tekuće godine.

Direktna suprotnost

24sedam/ Katarina Mihajlović

Nažalost, kako kažu u Sekretarijatu, građani kada u saobraćaju učestvuju u svojstvu pešaka, ne razumeju jednu bitnu činjenicu.

– Kvalitet i nivo usluge koji im je na raspolaganju kada su vozači ili se prevoze u vozilima javnog prevoza, u direktnoj je suprotnosti sa njihovom potrebom da što manje pešače do pešačkog prelaza, pa je u tom smislu, potrebno razumevanje problema, odnosno shvatanje potreba svih učesnika u saobraćaju – objašnjavaju i dodaju da bi se time izbegla potreba za skupim intervencijama na mreži gradskih saobraćajnica kao što su pešačke zaštitne ograde.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti