Ukida se auto-put kroz Beograd: Pored automobila, ovom saobraćajnicom će "krstariti" i biciklisti i trotinetisti!

30.10.2023

18:01

0

Maksimalna dozvoljena brzina biće 50 kilometara na sat

Ukida se auto-put kroz Beograd: Pored automobila, ovom saobraćajnicom će "krstariti" i biciklisti i trotinetisti!
Mostarska petlja - Copyright 24sedam/Goran Sivački

Novom Uredbom o kategorizaciji puteva deonica kroz Beograd od Dobanovačke petlje, preko Mostara do Bubanj Potoka više nije auto-put, već gradska saobraćajnica, a stručnjak za bezbednost u saobraćaju Milan Vujanić kaže da to znači da će ubuduće na toj deonici maksimalna dozvoljena brzina biti 50 kilometara na sat.

Vujanić je rekao za Tanjug da će ovim putem ubuduće moći da saobraćaju i biciklisti, trotinetisti ali i traktoristi, ukoliko to ne bude posebno zabranjeno, ali je mišljenja da ne bi dozvolio vožnju trotineta tom deonicom.

Vujanić smatra da se brzina kretanja na ovom putu neće menjati jer, kako kaže, promena statusa puta u okviru putne mreže, ne znači uvek i smanjenje dozvoljene brzine vožnje.

Printscreen/YouTube
Milan Vujanić

- Državna uprava ima pravo da donese odluku kojom će dozvoliti i veću brzinu od one koja je propisana za tu kategoriju puta, ukoliko put ispunjava uslove. Promena kategorije puta se neće odnositi na brzinu - rekao je on.

Kako je objasnio, ta deonica, po svim kriterijumima, nije ni bila auto-put.

- Auto-put mora da ima najmanje dve fizički odvojene kolovozne trake, sa najmanje dve saobraćajne trake i jednom zaustavnom. Na Gazeli vi nemate zaustavnu traku i odmah to nije auto-put. To je dalje put koji je na svakom prilazu označen saobraćajnim znakom da ulazite na auto-put, i na svakom izlazu ima saobraćajni znak za isključenje sa auto-puta. Kod Plavog mosta, ali i na drugim mestima, vi nemate takav znak - objasnio je Vujanić.

24sedam/Katarina Mihajlović
 

On ističe da je "najvažniji element koji čini da ovaj put nije deo auto-puta da mora da ima potpunu kontrolu pristupa, da znate ko je, kad je i gde ušao na auto-put, koliko je bio u sistemu i kad i gde je izašao sa auto-puta".

Praktično, od Beograda pa sve do naplatne rampe za Novi Sad i Vrčin, vi niste na auto putu, bez obzira što ga mi zovemo auto-putem, tvrdi profesor Vujanić.

Vujanić kaže i da je najvažnija razlika između različitih kategorija puteva u tome što je zakonom određena širina zaštitnog pojasa sa obe strane puta, u kojem ne smete ništa da gradite.

- Za ulicu to ne postoji, u ulici vi možete da gradite kuću odmah uz trotoar, a kod običnih puteva taj pojas je do 10 metara. Dakle, do 10 metara ne smete ništa da gradite, a posle smete. Uz auto-put, taj zaštitni pojas je 40 metara. Od ivice auto-puta 40 metara ne sme da bude građen nijedan objekat. Ovaj put ni sada ne odgovara tome, jer to znači da je ogromna površina izdvojena u kojoj ne sme da se gradi, a uz put koji ide u grad. Pošto bi to bilo bacanje korisne površine, mislim da je to bio razlog zbog kojeg je ovaj put kategorisan na nivo drugog B reda - rekao je on.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike