Izgradnja metroa se nastavlja: Austrijanci će biti savetnici za realizaciju projekta
Preduzeće “Beogradski metro i voz” odabralo je Austrijance za savetnike prilikom realizacije projekta BG metro, čija bi izgradnja trebalo da počne dogodine, a čija je vrednost ugovora 86,9 miliona dinara sa PDV-om.
Naime, na tenderu koji je raspisan ove godine, stigle su dve ponude, a prvo mesto su odneli Austrijanci, koji će biti zaduženi za praćenje i ocenjivanje izrade studije opravdanosti sa idejnim projektom i studije o proceni uticaja na životnu sredinu, praćenje planirane dinamike realizacije aktivnosti na projektu…
Za gradnju infrastrukture trebalo bi da budu zaduženi Kinezi, koji će obavljati teške poslove, dok će Francuzi, koji su duže od decenije u Beogradu prisutni prilikom planiranja metroa, biti angažovani za sama vozila i kompletnu tehniku.
Podsetimo, Linija 1 bi trebalo da poveže Železnik i Mirijevo, ukupne dužine 21,3 km sa 23 stanice, dok bi Linija 2 povezala Železničku stanicu Zemun i Mirijevo, ukupne dužine 19,2 km sa 20 stanica. One će se ukrštati na Savskom trgu.
Linija 3 bi trebalo da poveže Voždovac i Novi Beograd, trasom kroz najuži centralni deo grada, a zasada postoje dve opcije kuda bi tačno ta linija prolazila.
Predviđeno je da većina trase linija 1 i 2 bude ispod zemlje, a na površini će se nalaziti stanice „Železnik“, „Ranžirna“ i „Makiš“. Plitke podzemne stanice biće na dubini od 10 do 16 metara, a duboke podzemne i do 38 metara ispod površine.
Najdublja stanica trebalo bi da se nalazi na Liniji 2, kod Cvetkove pijace, i biće čak 38 metara ispod zemlje, dok će na Liniji 1 to biti stajalište kod Mosta na Adi, 30 metara ispod površine.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari