Šta ako u slučaju vremenske nepogode padne drvo i povredi nekoga ili ošteti nečije vozilo? Istražujemo kako i od koga nadoknaditi štetu

28.06.2022

09:10

0

Iz "Zelenila" napominju da neće snositi odgovornost ukoliko je stablo palo iz nečijeg dvorišta na ulicu ili na nečiji automobil, kao ni ukoliko ono pripada fabrici i preduzeću, jer su to sve privatni posedi

Šta ako u slučaju vremenske nepogode padne drvo i povredi nekoga ili ošteti nečije vozilo? Istražujemo kako i od koga nadoknaditi štetu
Unsplash (Ilustracija)

Nevreme koje je pre par dana pogodilo prestonicu donelo je brojne probleme Beograđanima - ulicama su nekoliko sati tekle "reke", saobraćaj je bio u potpunom kolapsu, a u pojedinim delovima grada je od siline vetra čak i drveće padalo.

Tako je u Ulici cara Dušana u Zemunu jak vetar oborio drvo na autobus koji saobraća na liniji 84 i zaustavio saobraćaj, dok je na Tošinom bunaru jedno stablo palo i preprečilo saobraćajnicu. 

Srećom, niko nije povređen, a pričinjena je samo materijalna šteta.

Instagram/192rs
 

Tim povodom, novinari portala 24sedam kontaktirali su nadležne službe kako bi saznali šta se dešava ukoliko usled vremenske nepogode neko od sugrađana bude povređen prilikom pada drveta, kao i kakva je procedura ukoliko stablo padne i ošteti nečije vozilo.

Naime, nadoknadu je moguće dobiti od JKP “Zelenilo Beograd”.

- Ako je stablo ili grana palo sa javne zelene površine, usled jakih udara vetra i sličnih vremenskih nepogoda, i tom prilikom dođe do materijalne štete ili telesnih povreda, neophodno je da građani pozovu naše preduzeće, gde će dobiti precizna uputstva za dalje korake - navode za 24sedam iz ovog komunalnog preduzeća.

Oni naglašavaju da njihovo preduzeće nadoknađuje isključivo štetu koja je nastala na površinama koje su u sistemu održavanja "Zelenila Beograda".

Pixabay/thommas68
 

- Ukoliko se sugrađanima dogodi situacija da su povređeni ili da im je vozilo oštećeno, potrebno je da nas kontaktiraju na broj 011/2630-506, gde mogu dobiti precizna uputstva u koju Radnu jedinicu “Zelenila” je potrebno da se jave kako bi se sačinio zapisnik o nastaloj šteti ili putem imejla [email protected] gde mogu da nam daju informaciju o šteti i pošalju fotografiju te štete - kažu iz "Zelenila".

Ističu da brzina rada njihovih ekipa zavisi koje je doba dana, te ukoliko je do oštećenja došlo do 15 sati, radnim danom, na teren će odmah izaći operativni tim i ukloniti grane ili drvo, i napraviće zapisnik o šteti koji će potpisati prisutni rukovodilac i oštećena strana.

Međutim, ako je do nezgode došlo nakon 15 sati, potrebno je da se sugrađani jave Centru za informisanje.

Iz "Zelenila" napominju da neće snositi odgovornost ukoliko je stablo palo iz nečijeg dvorišta na ulicu ili na nečiji automobil, kao ni ukoliko ono pripada fabrici i preduzeću, jer su to sve privatni posedi.

JKP “Zelenilo Beograd”
 

Kako se podnosi zahtev za nadoknadu štete?

Oštećeni građani sami podnose zapisnik o šteti, koji predaju u Ulici Rajkova 15 na Novom Beogradu.

- Zapisnik se predaje Komisiji za procenu štete, a zatim se podnosi Zahtev za nadoknadu štete u pisanoj formi. Komisija za procenu štete popunjava obrazac Prijava štete iz osnova osiguranja od odgovornosti i oštećeni se sa kompletnom dokumentacijom upućuje u Akcionarsko društvo za osiguranje, koje u najkraćem roku, nadoknađuje štetu - zaključili su za 24sedam iz JKP “Zelenilo Beograd”.

Bonus video

24sedam

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi