Spajanje Mosta na Adi i Rakovice kao Skadar na Bojani: Neimarima dat novi rok - da li će i ovoga puta biti probijen?

06.06.2022

17:30

0

Izmeštanjem korita reke Topčiderke 2018. godine počelo je proširenje ove deonice, a na iznenađenje mnogih, neimari i dan-danas izvode radove u okviru prve faze

Spajanje Mosta na Adi i Rakovice kao Skadar na Bojani: Neimarima dat novi rok - da li će i ovoga puta biti probijen?
bulevar patrijarha pavla 24sedam goran sivački (4) - Copyright 24sedam/Goran Sivački

Radovi na rekonstrukciji Bulevara patrijarha Pavla polako počinju da izgledaju kao gradnja Skadra na Bojani, rokovi su već nekoliko puta probijani, a kada će Most na Adi konačno biti spojen sa Rakovicom i dalje je neizvesno.

Izmeštanjem korita reke Topčiderke 2018. godine počelo je proširenje ove deonice, a na iznenađenje mnogih, neimari i dan-danas izvode radove u okviru prve faze.

Iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju sredinom marta ovde godine za 24sedam su istakli da bi radovi na Bulevaru patrijarha Pavla trebalo da budu završeni u maju, ali to se nije dogodilo.

24sedam/Goran Sivački
 

- U etapi radova između Pere Velimirovića i Košutnjaka izgrađene su obe kolovozne trake, završeno je uređenje raskrsnice sa Ulicom Pere Velimirovića i postavljene su sve podzemne instalacije. U toku je ugradnja ivičnjaka tramvajske baštice, radovi na povezivanju signalizacije i uređenju terena, kako bi se u drugoj polovini juna saobraćaj pustio u obe kolovozne trake - rekli su nedavno iz Direkcije.

Takođe, trenutno su u toku radovi i na prvom sektoru ovog putnog pravca, od Hipodroma do Košutnjaka, koje izvodi grupa dobavljača na čelu sa firmom "RAS Inženjering".

24sedam/Goran Sivački
 

- U toku je uklanjanje šina i kontaktne mreže od Hipodroma, pored Topčiderskog parka trasom nekadašnje železničke pruge, do početka druge etape. Izgradnja će se odvijati na trasi napuštene železničke pruge, čime je potpuno sačuvan Topčiderski park na ovom potezu - kažu iz Direkcije.

Oni dodaju da je projektom obezbeđeno denivelisano ukrštanje tramvaja i drumskog saobraćaja, što znatno povećava bezbednost svih učesnika u saobraćaju. 

24sedam/Goran Sivački
 

- Dužina nove saobraćajnice je 1.940 metara i planirane su po dve saobraćajne trake po smeru, razdvojene razdelnim pojasom širine četiri metra, dok će trotoari biti promenljive širine, a najmanje dva metra. Na trasi su planirana dva kružna toka i trokraka raskrsnica sa Bulevarom vojvode Mišića - navode iz nadležnog preduzeće.

U Direkciji ističu da je vrednost radova 2,05 milijardi dinara, dok je rok za izvođenje 360 dana od uvođenja u posao.

24sedam/Goran Sivački
 

Tek kada se Bulevar patrijarha Pavla poveže sa Mostom na Adi, građani će umesto da skreću levo pored Topčiderskog parka i prema Teodora Drajzera, što je inače usko grlo, ići pravo bulevarom sa četiri trake i obilaziti Topčiderski park.

Zbog čega radovi kasne?

Kada će radovi na ovom svojevrsnom Skadru na Bojani biti završeni, izgleda da niko ne zna. 

Prva faza radova će spojiti put za Košutnjak sa Ulicom Pere Velimirovića, druga i ključna faza bi spojila taj potez sa Mostom na Adi kod Hipodroma, dok je u trećoj fazi planirano da se Bulevar patrijarha Pavla produži do Vidikovca.

24sedam/Goran Sivački
 

Radovi na deonici od Ulice Pere Velimirovića do Topčidera, dužine 1,7 kilometara, počeli su u septembru 2019, a rokovi su do sada probijani nekoliko puta.

Nadležni su prvobitno kao rok za završetak radova najavili proleće 2021, ali je on ipak pomeren za septembar iste godine. Međutim, ni tada nije bilo sve završeno.

Kako su nadležni iz Direkcije za 24sedam objasnili krajem juna 2021. godine, razlozi za produžetak radova su opravdani.

24sedam/Goran Sivački
 

- Sinhron plan i projektna dokumentacija nisu bili usklađeni sa stvarnim položajem postojećih podzemnih instalacija na terenu, što je zahtevalo izmeštanje instalacija koje nisu evidentirane projektom - rekli su tada u Direkciji.

Prema njihovim rečima, nepredviđeni poslovi iziskivali su i odlaganje izvođenja pojedinih projektom predviđenih radova, s obzirom na njihovu tehničko-tehnološku povezanost.

- Takođe, organizacija izvođenja radova na vodovodnoj mreži i kišnoj kanalizaciji često je morala da bude korigovana zbog neadekvatnog položaja podzemnih instalacija i obaveze da snabdevanje potrošača vodom bude bez većih prekida - rekli su tada u Direkciji, i naglasili da je znatno ograničenje u izvođenju radova izazvala i pandemija virusa korona.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike