Čudna incijativa izazvala polemiku: Zamislite da kroz Kneza Miloša "milite", ali ne zbog gužve, već zbog ograničenja brzine!

28.03.2022

19:45

0

Saobraćajni inženjer i veštak Vladimir Simidžija za 24sedam ističe da brzinu u gradu ili u naselju određuje zakon

Čudna incijativa izazvala polemiku: Zamislite da kroz Kneza Miloša  "milite", ali ne zbog gužve, već zbog ograničenja brzine!
24sedam/Katarina Mihajlović

Inicijativa da se u jednoj od najprometnijih saobraćajnica u srpskoj prestonici, u Ulici kneza Miloša, brzina od 50 kilometara na čas ograniči na 20, proizvela je ozbiljnu polemiku na društvenoj mreži Tviter.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja napisao je da "podnosi inicijativu da se u ulicama Kneza Miloša i Takovskoj uvede ograničenje na 20 kilometara na čas celom dužinom".

- Molim sve za podršku! Ako od Pupinovog mosta do Zrenjaninca ne može brže od 50, onda ne sme istom brzinom kroz centar grada - napisao je on.

Ipak, kako se čini, neki nisu odmah shvatili da je u pitanju ironija, pa su prokomentarisali da u tim ulicama se "ne može brže ni da hoćeš".

Okanovićeva inicijativa usledila je nakon što je jedan Tviteraš napisao molbu nadležnima da se ograničenje brzine od Pupinovog mosta do groblja Zbeg promeni.

- Obilaznica od Pupinovog mosta do Petlje Zbeg, završena je postavljanjem razdelne zaštitne bankine, a brzina nije povećana sa 50 kilometara na čas. Nastavak koji je ranije završen od petlje Zbeg do Pančevačkog puta povećan je na 80 kilometara na čas. Ima li mogućnosti da se to promeni - upitao je on.

Ubrzo potom je usledio i odgovor iz Sekretarijata za saobraćaj.

- Poštovani, obaveštavamo Vas da na ovoj deonici sa aspekta bezbednosti učesnika u saobraćaju ne postoje saobraćajno tehnički uslovi za povećanja ograničenja brzine kretanja za vozila - pisalo je u njihovom komentaru.

Okanović se osvrnuo i na nelogičnost da se u Kneza Miloša, ulici koja se sastoji od pet traka bez fizičkog razdvajanja, ograničava brzina na 50 kilometara na čas, a potom je dodao slične primere u Beogradu:

  • Na Pupinovom mostu, koji se sastoji od šest traka, fizički odvojenih, brzina je ograničena na 50 kilometara na čas
  • U Ulici Gavrila Principa, po jedna traka bez razdvajanja, sa istim ograničenjem 50 kilometara na čas
  • U Ulici Branka Krsmanovića, jednosmerna sa jednom trakom ograničenje 50 kilometara na čas
24sedam/Katarina Mihajlović
 

Ko ograničava brzinu u gradu?

Saobraćajni inženjer i veštak Vladimir Simidžija za 24sedam ističe da brzinu u gradu ili u naselju određuje zakon, te da promenu tog nivoa brzine određuju stručnjaci koji se bave saobraćajem u Beogradu, ako je neophodno da se ista na tom mestu ograniči.

- Inženjeri iz Sekretarijata za saobraćaj izlaskom na teren utvrđuju da li je potrebno ograničiti brzinu na određenom mestu ili ne. Ukoliko se pokaže da je opravdano smanjiti brzinu na određenoj deonici, ekipama JKP "Beograd put" daje se nalog da na tom mestu smanje brzinu - objašnjava on.

Printscreen/YouTube
Saobraćajni inženjer i veštak Vladimir Simidžija

Na pitanje da li bi konkretno, u Ulici kneza Miloša brzina mogla da se ograniči na 20 kilometara na čas, Simidžija kaže da je to nemoguće.

- Nemoguće je uvesti takvo ograničenje. Ta saobraćajnica je arterijska, baš kao što je i Pančevački put. Potrebno je da postoje saobraćajnice koje su takvog nivoa i na takvom mestu da se tu vozila kreću brže i efikasnije. One su tako organizovane da su pogodne za kretanje vozila, ali u Beogradu to nikada nije zaživelo - navodi naš sagovornik.

On objašnjava i da je, na primer, na Pupinovom mostu ograničenje od 50 kilometara na čas stavljeno u vreme kada on nije bio u potpunosti završen.

- To ograničenje je ostalo otkad su se radovi završili, ali svakako bi ta saobraćajnica mogla da trpi veću brzinu - zaključio je Vladimir Simidžija. Na kojoj saobraćajnici u prestonici bi, po vašem mišljenju, trebalo da se dodatno ograniči ili poveća dozvoljena brzina? Pišite nam u komentarima.

Bonus video

24sedam

 

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti