"Ide li do Slavije?": Ulicama je danas počela da "krstari" nova eko linija - povezuje dve bitne tačke u gradu (FOTO)
Na trasi će raditi osam elektrobuseva, sa vremenom obrta od 80 minuta i intervalom nailaska od 10 minuta
Beogradskim ulicama danas je počela da "krstari" nova linija javnog gradskog prevoza - EKO 2.
Reč je o liniji sa električnim autobusima u najužoj centralnoj zoni grada, koja će saobraćati od SRC 25. Maj - Milan Gale Muškatirović na Dorćolu do terminusa "Beograd na vodi".
Reporteri 24sedam provozali su se danas novom eko-linijom, sa početnom stanicom na okretnici na Dorćolu.
Kako smo primetili na toj okretnici, autobus koji je stigao završivši prethodnu vožnju, punio se nekih 5-6 minuta, a zatim je otvorio vrata za nove putnike.
Prve trase, od Sportskog centra "Milan Gale Muškatirović", dalje Ulicom Tadeuša Košćuška, Pjarona de Mondezira i Uzun Mirkove bile su manje prometne, pa je jedna bakica koja se tu zatekla prokomentarisala i samom vozaču: "Ljudi se zbune kada vide šta piše na tabli. Ne smeju da uđu, novina im je, pa nisu sigurni da li će se 'navozati'".
Tek se "zagužvalo" na Studentskom trgu, gde su putnici ulazili i mahom svi postavljali isto pitanje: "Ide li do Slavije?"
Ipak, primetili smo i da još uvek nije na svakoj stanici označeno da tuda prolazi i ova nova eko-linija.
Potom je na Terazijama autobus poprilično popunjen, a onda se na Trgu Slavija, i dalje kroz Karađorđevu ka krajnjem odredištu počeo polako da se prazni.
Ipak, iako je na tabli koja je postavljena na okretnicama kako na Dorćolu, tako i na Beogradu na vodi istaknuto da postoji i linija EKO 2, i dalje ne postoji info-tabla o redosledu vožnje.
Uvodi se nova, ukida se jedna stara linija
Na trasi će raditi osam vozila tipa elektrobus, sa vremenom obrta od 80 minuta i intervalom nailaska od 10 minuta.
– Reč je o liniji sa električnim autobusima u najužoj centralnoj zoni grada, čijim su uspostavljanjem stvoreni preduslovi za ukidanje autobuske linije broj 22A. Osim Sofije, jedini smo grad u regionu koji ima ekološke autobuse - pojasnio je Vesić a prenosi Beoinfo.
To je inače, kako je istakao zamenik gradonačelnika, deo strategije da do 2030. godine Grad Beograd nema nijedno vozilo na fosilna goriva u javnom prevozu.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
- Mi ćemo 2028. završiti prvu liniju metroa, 2030. drugu, u međuvremenu kupujemo autobuse čiji je pogon na prirodni gas. Već smo kupili stotinu autobusa, koji stižu tokom proleća, a postavljamo i gasne stanice. Po našem planu svake godine u narednih pet godina kupovaćemo stotinu autobusa na gas, kao i novih deset elektroautobusa – naveo je on.
Ministarka zaštite životne sredine Irena Vujović izrazila je veliku zahvalnost rukovodstvu Grada na trudu da donese različite mere kako bi se popravilo stanje životne sredine.
– Svaka od mera za poboljšanje kvaliteta vazduha podjednako je važna. Novi eko-autobusi veoma će značiti za centar grada s obzirom da zagađenje koje dolazi iz saobraćaja nije malo – navela je Irena Vujović.
Trase i stajališta
Trasa linije EKO 2 je sledeća: SC „Milan Gale Muškatirović” – Tadeuša Košćuška – Pjarona de Mondezira – Uzun Mirkova – Studentski trg – Vase Čarapića – Trg republike – Kolarčeva – Terazije – Kralja Milana – Trg Slavija – Nemanjina – Balkanska – Mihaila Bogićevića – Karađorđeva – Zemunski put – Bulevar Vudroa Vilsona – Beograd na vodi.
Takođe, pored postojećih, na liniji će biti uspostavljena i nova stajališta - "Solunska" u ulici Tadeša Košćuška, "Cara Uroša" i "Studentski trg" u Uzun Mirkovoj ulici, "Savski most" i "Savski park" u Bulevaru Vudroa Vilsona, kao i stajalište "Kalemegdan" u ulici Pjarona de Mondezira.
Preteča
Podsetimo, linija EKO 1 uvedena je septembra 2016. godine, od Vukovog spomenika do naselja Belvil. Još tada je gradonačelnik Siniša Mali istakao da je to prva ekološka linija u Evropi.
- Tačno je da električni autobusi postoje i u drugim prestonicama Evrope, ali nigde osim u Beogradu ne postoji "čisto" ekološka linija, odnosno linija na kojoj saobraćaju isključivo elektroautobusi (postoje kombinacije – vozila ne saobraćaju na jedinstvenoj liniji, već na različitim linijama u zavisnosti od potrebe) koji proizvode nultu emisiju štetnih gasova i značajno smanjen nivo buke - objasnio je tadašnji gradonačelnik Mali.
Bonus video:
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari