Spuštanje grada na Savu i Dunav: Beograd uvodi sistem javnog linijskog rečnog prevoza
Gradonačelnik je kazao da će uvođenje rečnog javnog linijskog prevoza u gradu koji ima više od 100 kilometara obala, doprineti ostvarivanju strateških ciljeva Grada
Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić izjavio je danas da Beograd uvodi sistem javnog linijskog rečnog prevoza, čime se nastavlja vizija spuštanja glavnog grada na reke.
- Beograđani će nakon raspisivanja međunarodnog tendera za linijski rečni prevoz, a prema Zakonu o javno-privatnom partnerstvu, dobiti mogućnost da koriste rečni prevoz kao sistem javnog linijskog prevoza - rekao je Radojičić i naveo da je ukupna planirana vrednost projekta četiri miliona evra.
U prvoj fazi predviđene su dve linije - prva je ''Crvena linija'' od Bloka 45 do Sportsko-rekreativnog centra ''Milan Gale Muškatirović'' a druga ''Plava linija'' od Zemuna do Ade Huje, rekao je on.
Rečni prevoz će, kako je dodao, znatno olakšati kretanje kroz grad, naročito stanovnicima koji žive na obalama Save i Dunava, gde će biti postavljena stajališta javnog linijskog rečnog prevoza.
Podsetio je da je na poslednjoj sednici Skupštine grada usvojen Predlog projekta javno-privatnog partnerstva u obavljanju komunalne delatnosti javnog linijskog rečnog prevoza putnika na akvatoriji grada Beograda, čime se Beograd pridružuje evropskim gradovima koji su u punom kapacitetu iskoristili potencijal reka na čijim obalama leže.
Gradonačelnik je kazao da će uvođenje rečnog javnog linijskog prevoza u gradu koji ima više od 100 kilometara obala, doprineti ostvarivanju strateških ciljeva Grada a to je uvažavanje "zelene hijerarhije" i uvođenje ekološki prihvatljivijih vidova prevoza koji će smanjiti saobraćajne gužve u centru grada, te uticati na poboljšanje kvaliteta vazduha.
- Građani će istu karticu za prevoz moći da koriste u autobusima, tramvajima, trolejbusima, a uskoro i na brodovima - rekao je gradonačelnik.
Gradski Sekretarijat za javni prevoz i Sekretarijat za privredu pripremili su projekat javno-privatnog partnerstva rečnog prevoza na teritoriji grada Beograda i dostavili ga vladinoj Komisiji za javno-privatno partnerstvo, koja je dala pozitivno mišljenje, rekao je Radojičić.
Predloženi rok trajanja javno-privatnog partnerstva je 30 godina.
Privatni partner je u obavezi da pusti u rad 11 putničkih brodova, da izgradi marinu i depo za prihvat i njihovo održavanje i servisiranje, a Grad Beograd treba da obezbedi lokacije sa pripadajućom infrastrukturom.
Nakon "Beograda na vodi", tim projektom nastavljamo viziju i strateško opredeljenje da Beograd spustimo na reke i iskoristimo njihov pun potencijal, naveo je gradonačelnik srpske prestonice.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari