Otvoren e-šalter u Beogradu za pomoć građanima: Olakšane različite vrste usluga (FOTO)

23.04.2021

12:40 >> 12:48

0

Autor: Jovana Vrećo

U pitanju je e-šalter otvoren u zgradi gradske opštine Stari grad gde građani, uz ličnu kartu i mobilni telefon, mogu da postanu e-građani, to jest dobiju

Otvoren e-šalter u Beogradu za pomoć građanima: Olakšane različite vrste usluga (FOTO)
Copyright Tanjug/ Tanja Valić

U Beogradu je danas otvoren prvi šalter na kome građani mogu da se registruju na portal e-Uprava i pristupaju različitim uslugama na tom portalu, čime se olakšava svakodnevno obavljanje njihovih administrativnih poslova jer više neće morati da idu na šaltere.

U pitanju je e-šalter otvoren u zgradi gradske opštine Stari grad gde građani, uz ličnu kartu i mobilni telefon, mogu da postanu e-građani, to jest dobiju nalog na portalu elektronske uprave i koriste sve usluge koje se tu nalaze – upišu decu u vrtić, škole, dobiju rešenje za porez ili iz katastra…

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Marija Obradović kaže da je glavni zadatak svake države da brine o svojim građanima i dodala da se to upravo čini otvaranjem e-šaltera.

– Danas pokušavamo da građane Srbije ubedimo, i to ćemo učiniti u svim gradovima i opštinama, da postanu e-građani. To je novina za Srbiju, možda nije za Beograd i nekoliko većih gradova, ali građani u najudaljenijim mestima gde nema interneta o ovome gledaju samo na televiziji i to mora da se promeni, jer je digitalizacija nešto što ne možemo da zaobiđemo – rekla je Obradović.

Tanjug/ Tanja Valić

Navela je da je otvaranje e-šaltera u Beogradu korak bliže da svi postanemo e-građani i na taj način olakšamo sebi život, uštedimo vreme i novac, preskočimo brojne šaltere i uplate različitih taksi i ubrzamo komunikaciju između građana, privrede i države.

Pozvala je građane da na šalterima lokalnih samouprava i pošta zatraže svoje parametre i uz ličnu kartu i mobilni telefon postanu e-građani.

– Kada postanete e-građanin sva komunikacija sa državom, razmena papira, dokumentacije ide elektronski. Nema razloga da tražite kada radi šalter, idete do šaltera i uplaćujete razne takse. Sve radite elektronski – rekla je Obradović i dodala:

– Ovo je budućnost. Srbija postaje moderna država, država po meri svih nas, a mi moderni građani. Država je to obezbedila, a na građanima je da požele da budu eGrađani, za šta je potrebno samo nekoliko minuta. Kao što smo uspeli da se prijavimo za vakcinaciju ili novčanu pomoć države putem portala e-Uprava, tako će i ovo postati naša svakodnevica.

Direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Mihailo Jovanović pozvao je građane da postanu e-građani i bezbedno pristupaju različitim uslugama na portalu e-Uprava.

Podsetio je da su na tom portalu dostupne različite usluge kao što su elektronska prijava dece u predškolske ustanove, upis u škole…

Tanjug/ Tanja Valić

– Skoro dva miliona građana se putem portala elektronske uprave prijavilo za vakcinisanje protiv kovida 19, a na tom portalu postoji i elektronsko sanduče u koje sve više elektronskih dokumenata država šalje – dodao je Jovanović.

Naveo je da je ovo prvi e-šalter otvoren u Beogradu i dodao da je cilj da se takvi šalteri otvore u 140 gradova i opština širom Srbije.

Izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović rekla je da se otvaranjem e-šaltera lansira nova generacija digitalnih usluga za građane i privredu.

– Cela ova inicijativa sprovodi se u okviru programa za unapređenje elektronske dostave koji se sprovodi pod vođstvom Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, u saradnji sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, a sa ciljem da se svi zajedno rasteretimo birokratije – rekla je Jovanović.

Trošak za administraciju veći od 1, 4 milijarde evra

Dodala je da je za NALED taj cilj posebno važan jer, prema njihovim analizama, godišnji trošak administrativnog opterećenja privrede iznosi više od 1,4 milijarde evra.

– Za nas je posebno važno da nastavimo da radimo na razvoju elektronskih sistema, poput elektronske dozvole i eInspektora gde smo bili podrška državi da se ti sistemi uspostave, ali i da se ova praksa dalje omasovi kroz uvođenje novih sistema poput eAgrara i eProstora – rekla je Jovanović.

Predsednik opštine Stari grad Radoslav Marjanović rekao je da se upravo u periodu kada se borimo protiv koronavirusa pokazalo da postojanjem dobrog i kvalitenog e-servisa različiti organi na državnom i lokalnom nivou mogu da sarađuju i brzo i efikasno organizuju zahtevne procese kao što je vakcinacija građana.

Pročitajte još:

– Uvođenjem e-šaltera svaki građanin će moći da se registruje na portal e-Uprava i u narednom periodu koristi brojne usluge koje su omogućene putem tog portala – rekao je Marjanović i istakao da će se na taj način olakšati svakodnevni život građana.

Marjanović je izrazio zadovoljstvo što je Stari grad prva opština u Beogradu koja je otvorila e-šalter.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike