Da li je uvođenje privatnog obezbeđenja u vozilima javnog gradskog prevoza dalo rezultate?

25.07.2021

14:16

2

Autor: J. V.

Izvor: Tanjug

Iz firme "Kentkart" ističu da pravila kojih pripadnici obezbeđenja moraju da se pridržavaju su definisana Zakonom o privatnom obezbeđenju koji je donela Vlada Srbije

ATA Images/Printscreen

Uvođenjem privatnog obezbeđenja u vozilima javnog gradskog prevoza u Beogradu postignut je glavni cilj da kontrolor svoj posao može da obavlja neometano, što ranije nije bio slučaj, kažu u kompaniji “Kentkart” koja je dobila posao naplate karata i upravljanja vozilima javnog prevoza u prestonici.

U toj kompaniji za Tanjug navode da u slučaju fizičkog napada na kontrolora pripadnici obezbeđenja imaju pravo da legitimišu putnike radi daljeg procesuiranja u vidu krivične prijave koja će zbog toga biti podneta, ali nemaju pravo da ih legitimišu u svrhu izdavanja prekršajnog naloga.

Pročitajte još:

Taj posao, pojasnio je direktor “Kentkarta” Veljko Vlahović, može da obavlja samo kontrolor.

Veljko Vlahović, direktor “Kentkarta”, Tanjug/ Dragan Kujundžić

Kako je dodao, pravila kojih pripadnici obezbeđenja moraju da se pridržavaju definisana su Zakonom o privatnom obezbeđenju koji je donela Vlada Srbije.

Učestali fizički napadi na kontrolore

Vlahović je istakao da se u Beogradu od početka godine dogodilo više od 50 fizičkih napada na kontrolore u vozilima javnog prevoza, od čega 12 sa težim posledicama.

S tim u vezi, dodao je da su bili prinuđeni da angažuju obezbeđenje koje će kontrolorima omogućiti normalan rad u smislu pružanja zaštite i sprečavanja fizičkih napada na njih tokom obavljanja posla.

Printscreen/Youtube

Kako je naveo, pozitivna strana je i to što će obezbeđenje svojim prisustvom u vozilima javnog prevoza, gde se često dešavaju razni drugi incidenti poput džeparenja i slično, preduprediti takve situacije.

Vlahović je rekao da je ovo neka vrsta probnog perioda gde je predviđeno da bude angažovano do 30 pripadnika privatnog obezbeđenja, dodajući da je njihov broj trenutno oko 15 i da su iskustva pozitivna.

Uvođenje privatnog obezbeđenja za kontrolore izazvalo je polemike u javnosti, a Vlahović podseća da se pripadnici obezbeđenja svakodnevno mogu videti i u tržnim centrima, bankama…

– Najviše bih voleo da nemamo ni potrebu za angažovanjem obezbeđenja, ali to je nešto što nismo mogli da izbegnemo obzirom na veliki broj incidenta i napada koji se dogodio – rekao je Vlahović.

Naveo je i da u idealnoj situaciji ne bi morali da angažuju obezbeđenje i izrazio nadu da će njihovo prusustvo dovesti do manjeg broja napada, te da će vremenom biti samo u preventivne svrhe.

Obezbeđenje kao prevencija

Printscreen/Youtube

Gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević kaže da je stav gradskog pravobranilaštva i tog sekretarijata da licencirani pripadnici privatnog obezbeđenja mogu da budu u vozilima javnog gradskog prevoza zajedno sa kontrolorima i da deluju preventivno za sprečavanje incidentnih situacija.

Kako je naveo, pripadnici obezbeđenja nemaju pravo da legitimišu putnike u smislu kontrole karata ili prevoznih isprava.

Pročitajte još:

Naveo je da angažovanje licenciranih pripadnika privatnog obezbeđenja nije u suprotnosti sa javnim ugovorom i zakonom, te da je na privatnom partneru da proceni u kom obimu će koristiti pomoć privatnog obezbeđenja.

– Bitno je samo da pripadnici tog obezbeđenja postupaju u skladu sa zakonom – dodao je Vasiljević.

On očekuje da će se na ovaj način doprineti smanjenu incidentnih situacija u vozilima javnog prevoza, ali i povećanju naplate karata za korišćenje usluge javnog prevoza, navodeći da se trenutno od te naplate na mesečnom nivou prihoduje oko 600 miliona dinara.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – 24sedam.rs

Komentari (2)

Comments(2)

  1. Petar, Zemun, kaže:

    GSP da kontrolise,a svi vrlo dobro znate da je to taljenje sa privatnim firmama ‘najvece zlo’ danasnjeg vremena,kakvo licencirano obezbedjenje,pa V. Vlahovic je za vreme prosle vlasti bio jedini zaposleni u njegovoj firmi,sta znaci sad se pozivaju na Turski kent kart,razjuriti tu bagru i vratiti GSP da obavlja taj posao!

  2. Bane kaže:

    Kontrolori ne obavljaju svoj posao kako treba .
    Nekom traže kartu a nekom ne oni sami odlučuju dali gledaju visinu ili boju kože ili debljinu , nije mi jasno dali srednjoškolci treba ili ne treba da imaju kartu, dali migranti plaćaju kartu ili su nekim zakonom oslobođeni i tako dalje.
    Ko ima kartu stoji a ovi što nemaju sede kada udjem kontrola ništa se ne preduzima samo prodaju i nikom nista

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

Najčitanije vesti