Italija uvodi stroga pravila za influensere: Iza svega stoji skandal koji je uzdrmao zemlju?

18.01.2024

12:15

0

Pravila će se prvo primenjivati na one sa više od milion pratilaca, ali će i drugi morati da se prilagode

Italija uvodi stroga pravila za influensere: Iza svega stoji skandal koji je uzdrmao zemlju?
Influenser - Copyright Profimedia

Italijanski influenseri i ostali kreatori sadržaja na društvenim mrežama mogli bi biti dužni da se pridržavaju istih pravila kao i tradicionalni mediji prilikom objavljivanja sadržaja na internetu. Prema izvještaju BBC-a, njihove aktivnosti nadgledaće Italijanska agencija za komunikacije (AGCOM).

Pravila će prvo morati da poštuju influenseri s više od milion pratilaca.

- Divlji zapad influensera je gotov - izjavio je šef AGCOM-a Đakomo Lasorela, dodajući da će početak regulacije obuhvatiti zapaženije profile, ali da će i drugi morati da se prilagode.

Što se tiče pravila, istaknuti influenceri će biti podložni velikim kaznama ukoliko ne istaknu jasno saradnju s brendovima ili ne otkriju svoje komercijalne interese. Prema predloženim smernicama, posebna pažnja će biti posvećena zaštiti dece, a novi propisi uključuju visoke kazne za influensere koji netransparentno reklamiraju saradnju s brendom ili sopstvene komercijalne interese, s mogućim kaznama do 250.000 evra.

AGCOM je saopštio da će se mere fokusirati na "komercijalnu komunikaciju i zaštitu osnovnih prava ljudi, maloletnika i sportskih vrednosti". U kontekstu plasiranja proizvoda, influenseri će biti obvezni da jasno označe reklamni karakter sadržaja, navodi se u saopštenju.

 

 

Mnogi odluku AGCOM-a povezuju s nedavnim skandalom u čijem centru je istaknuta italijanska influenserka Kjara Feranji, iako je šef agencije Lasorela to negirao.

Feranji je u decembru kažnjena s preko milion evra jer je tvrdila da će prodaja ružičastog božićnog kolača pomoći finansiranju dečje bolnice u Torinu, dok je novac zapravo već bio doniran nekoliko meseci pre lansiranja proizvoda. Italijanska policija je najavila zvaničnu istragu zbog prevare u vezi s ovim slučajem.

Mere AGCOM-a pridružuju se sličnim pravilima koja su već uvedena prošle godine u drugim evropskim zemljama. Francuska je u junu donela zakon koji influensere može da kazni zatvorom ako krše nova pravila o reklamiranju, što je bilo prvi put da je posao influensera zakonski definisan u Europi. Evropska komisija je takođe najavila jači nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima influensera, naglašavajući potrebu za poštenom komercijalnom praksom i transparentnim informacijama za pratioce kreatora digitalnih sadržaja.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike