Izvršni direktor FIBA pričao o raznim temama: Liga šampiona, Igokea, ABA liga, problemi evropske košarke

08.05.2021

20:48 >> 21:10

0

Autor: N. St.

Patrik Komninos je odgovarao na pitanja medija

Izvršni direktor FIBA pričao o raznim temama: Liga šampiona, Igokea, ABA liga, problemi evropske košarke
Copyright Profimedia

Bliži se kraj FIBA Lige šampiona za ovu sezonu. U nedelju će u meču za pehar igrati Burgos i Karšijaka. Uoči finalne nutakmice je izvršni direktor FIBA Patrik Komninos pričao o raznim temama sa novinarima.

Prva je bila ocena svega urađenog za pet godina od osnivanja.

Kada smo osnovali takmičenje, prve tri godine su nam bile važna za stvaranje kredibiliteta. Pravimo bebeće korake. Videli smo probijanje na društvene mreže, važne su nam bile reakcije navijača, da se zna da se ovde ulazi po sportskim merilima. Onda smo izašli na tržište i išli po investitore. Sve išlo po planu, ali je onda došla korona. Cela sportska industrija je bila na udaru. U četvrtoj godini jedini cilj je bio da završimo takmičenje. Jedini smo od međunarodnih takmičenja koji smo u tome uspeli. Peta sezona je samo pokušaj da se preživi i da nastavimo putanju rasta. Na to smo ponosni – počeo je Komninos.

Ove godine je format promenjen.

Novi format smo ustanovili na brzinu i dopušta fleksibilnost, ne samo nama, već i domaćim ligama koje su integralni deo košarke. Naši kalendari moraju da se usklade. Liga šampiona je takmičenje koje čuva košarkaški eko-sistem u Evropi kakav mora da bude. Uz sve to na ovom završnom turniru u Nižnjem su bili prisutni i navijači što je i suština događaja koji se organizuju uživo.

Finansije i razvoj timova su veoma važne stvari za sve.

Važno je da možemo da ispunjavamo obećanja i da im donosimo svote koje su propisane. Druga takmičenja u različitim sportovima nisu uspela u tome, jer TV prava su opala značajno. Gledajući u budućnost, kako naše takmičenje raste, želimo i da se benefiti za klubove povećavaju. Burgos je primer onoga što evropsko takmičenje treba da daje klubovima. Glavni fokus za sve klubove mora da bude domaća liga. Tu se razvijaju, tu se daju šansu mladima. Jer, u košarkaškom eko-sistemu neophodna je linija produkcije gde mladi ulaze u seniorske timove. Evropsko takmičenje bi trebalo da bude šlag na tortu, da donosi samo benefite, a ne troškove. Da bude nagrada za ono što je urađeno u domaćim ligama. To sve vreme pokušavamo da uradimo. Burgos je dobar primer. Oni su zaslužili mesto plasmanom u ACB ligi, igrali su kvalifikacije, ušli i osvojili takmičenje. Drago nam je kada vidimo klubove koji su regularni učesnici da rastu u domaćim takmičenjima. To nam pričinjava izuzetno zadovoljstvo. Nekada smo i mnogo tužni kada vidimo da klubovi igraju dugo i naporno u Evropi pa ne mogu da pruže maksimum u šampionatima.

Promo/FIBA/Champions league

Jedno od pitanja medija bilo je u vezi Igokee i kolko je promena formata omogućila timovima poput abaligaša iz Laktaša da budu bojli u svojim šampionatima.

Video sam da je Igokea zabeležila prvu pobedu u ABA plej-ofu i to protiv Crvene zvezde. Čestitam klubu koji je imao veoma uspešnu sezonu sa nama u Evropi. Veoma smo zadovoljni. U kontaktu smo sa Igokeom kao i sa desetinama klubova iz Evrope dok planiramo narednu sezonu. Ne možemo još ništa da odlučujemo, jer čekamo domaća takmičenja. To je suština, da imaju rast u nacionalnim ligama i imaju paralelne uspehe u Ligi šampiona. Ove sezone, promenjeni format imao je mnogo smisla, omogućio je manje utakmica, ali jači intenzitet. Svaki meč je bio važan, nema opuštanja. To je način da se promoviše takmičenje, klubovi i igrači. Verujemo da ono što trenutno nudimo timovima je ozbiljna promocija. Mogu da se koncentrišu na domaće lige jer su one prioritet, a evropsko takmičenje da donosi uzbuđenje, da se promovišu kao klubovi i da se zaradi sponzorstvima i prodajom ulaznica. Sa Igokeom, kao i drugim klubovima, izgradili smo odnose koji opravdavaju naš pristup.

Priča se o mogućim jačim ulaganjima i ulasku investitora iz Amerike.

Povećavanje nagrada nije jedino što klubovi gledaju. Živimo u paradoksalnom okruženju u evropskoj košarci. To nije konvencionalna biznis atmosfera. Kada vidimo milione koji najbolji evroligaški klubovi gube godišnje, možemo da kažemo da dobijanje para nije nešto što oni traže. Toliko klubova svesno gube milione. Naš princip je da ponudimo okruženje koje omogućava klubovima da rastu, a ako su uspešni da dobiju i prihode koji su važni za budžete. Investicije koje imamo nisu namenjene bacanju para na sto da bi se privukli klubovi. Mi razvijamo šansu, prikazivanje i stabilnost klubovima. Tako će klubovi sami da prave prihode. Mi ćemo da rastemo da bismo spremno dočekali neka velika imena.

Promo/KK Crvena zvezda/ABA liga

Na kraju je tema bila veliki broj takmičenja u Evropi, čak četiri.

Jedna od najvažnijih misija kada smo počeli, jeste da promenimo reljef evropske košarke. Čujete poređenja između fudbala i košarke, razlike između popularnosti i tržišne vrednosti u košarci. Čitam sve više kako model nije održiv kada vidimo da najbolje ekipe gube po 30 miliona godišnje od budžeta koji nije veći od 45 miliona. Te statistike brinu. Ovo nije uobičajeno biznis okruženje gde neko uloži i onda gleda kako kompanija raste. Ovo je veštački naduvano okruženje gde fudbalski klubovi sa lakoćom prebacuju novac košarkaškim sektorima kako bi se osvajale titule. Vlasnici su spremni na ludosti koje ne ispunjavaju biznis principe. I to je za divljenje – sve dok tako nastave. Evropska košarka ima mnogo priča gde su istorijski klubovi nestajali u trenutku kada bi vlasnik povukao ulaganja. To je jer nema organskog rasta. Što se više zatvaramo, manje dajemo priliku novim investitorima. Mi predlažemo drugačiji model, da klubovi budu otvoreni, da donose investitore i kapital u takmičenja, a tek onda da se bore za visoke pozicije. Prepoznajemo problem u Evropi. Četiri takmičenja su za dva više od onoga što je dobro. FIBA i lige su investirali mnogo da bi mogli da sede za stolom i pokrenu ovu diskusiju o promeni reljefa. To je svesno urađeno sa dugoročnom vizijom, radeći sa federacijama, ligama i klubovima kako bi se napravio model. Nemoguće je da kompletna vrednost košarke na tržištu bude ispod 100 miliona evra – završio je Komninos.

Pročitajte još:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike