
Skandal trese "Evroviziju": Izraelska vlada vodila tajnu kampanju, otkriveno kako je Rafael kupovala glasove!
Šok istraga koju je preneo španski javni servis

Unija evropskih emitera (EBU) sprovela je istragu kojom je otkriveno da je zvanična vladina agencija Izraela organizovala digitalnu promotivnu kampanju sa ciljem da obezbedi glasove publike za svoju predstavnicu na ovogodišnjoj "Pesmi Evrovizije". Ove informacije prenosi španski javni servis RTVE, član EBU mreže.
Izraelska pevačica Juval Rafael, koja je na kraju zauzela drugo mesto, prikupila je čak 297 glasova publike – više od bilo kog drugog takmičara.
Tanjug/AP Photo/Martin Meissner
Prema nalazima EBU, vladina agencija za oglašavanje, zadužena za saradnju s državnim institucijama i firmama, plasirala je uoči finalne večeri Evrovizije u Bazelu oglase na Guglu u kojima je pozivala gledaoce da glasaju za Rafael, uz konkretna uputstva za glasanje.
Takođe je otkriveno da je 20. aprila otvoren Jutjub kanal na kojem je objavljeno čak 89 video-snimaka Juval Rafael. U periodu od 6. do 16. maja, ti video-klipovi prikazivani su u čak 35 zemalja i beležili su više od 8,3 miliona pregleda.
U pomenutim videima, Rafael se direktno obraća publici na više jezika, apelujući da joj daju glas, istovremeno objašnjavajući pravila glasanja.
Printscreen RTS
Posebno je zapaženo da je 6. maja objavljeno 16 video-snimaka posebno namenjenih zemljama koje su se sa Izraelom takmičile istog polufinalnog dana – među njima su Jermenija, Češka, Srbija, Crna Gora, Danska, Finska, Grčka i Luksemburg.
Dok je Izrael po glasovima stručnog žirija završio tek na 14. mestu, zahvaljujući podršci publike uspeo je da se plasira na drugo mesto, odmah iza Austrije.
Izveštaj EBU izazvao je burne reakcije i pitanja o tome dokle jedna država sme da ide u korišćenju svojih resursa kako bi uticala na ishod takmičenja u kojem glasove dodeljuje publika, zaključuje RTVE.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari