
Evrovizija: JK, Bekvalčeva, Ceca, Jovana ili Marija - koja donosi trofej Srbiji?
Njena harizma i iskustvo omogućili bi joj da dominira scenom i privuče pažnju kako domaće, tako i strane publike

Takmičenje za predstavnika Srbije na idućem „Evrosongu", „Pesma za Evroviziju", počinje 25. februara - kada je zakazano prvo polufinale. Drugo će se održati dva dana kasnije, a oni s najboljim plasmanom boriće se za „glavnu nagradu" 1. marta. Na kraju te večeri od ukupno 30 učesnika jedan će biti u prilici da otpočne pripreme za put u Bazel.
Pevačice Jelena Karleuša, Nataša Bekvalac, Ceca Ražnatović, Jovana Pajić i još uvek jedina srpska evrovizijska pobednica, Marija Šerifović, zbog drugih poslovnih obaveza i planova nisu među njima. A, šta bi bilo kad bi bilo? Kako je ogroman broj onih koji bi i te kako voleli da ih vide „u ringu" a onda i na ESC sceni, posebno kako trofej šoua odnose kući, pitali smo veštačku inteligenciju kako bi one prošle na PZE25 i - prognoze su bile krajnje intrigantne.
Jelena Karleuša
Pošto je poznata po svom specifičnom senzibilitetu, energiji i produkcijski bogatim nastupima - JK bi upravo to potencijalno učinilo vrlo konkurentnom na takmičenju poput „Pesme za Evroviziju". Ako bi se prijavila, njen uspeh bi ipak zavisio od nekoliko ključnih faktora:
Vizuelni identitet i performans
Njena pažnja prema estetici, kostimima i scenskom nastupu mogla bi da privuče pažnju publike i međunarodnih fanova. „Evrovizija" često nagrađuje upečatljive vizuelne koncepte.
Moderna i međunarodna produkcija
Karleuša često sarađuje s vodećim producentima, pa bi njena pesma verovatno bila u skladu sa svetskim muzičkim trendovima, što bi odlično funkcionisalo na „Evroviziji".
Samopouzdanje i harizma
Njena harizma i iskustvo omogućili bi joj da dominira scenom i privuče pažnju kako domaće, tako i strane publike.
Mogući izazovi
Jelena Karleuša, ATAImages/Antonio Ahel
Pesma bi morala da se uklopi u „Evrovizijski" format (do 3 minuta) i da balansira između njenog prepoznatljivog stila i šire publike koja možda nije upoznata s njenim radom. Dok Karleuša ima pravu armiju fanova, ona takođe i polarizuje publiku, što može uticati na glasanje u Srbiji jer nacionalno glasanje često nosi ključnu težinu za ulazak u finale.
Njena muzika je često urbanog i futurističkog zvuka, što može biti prednost, ali je evrovizijska publika ponekad naklonjenija univerzalnijim melodijama i emocijama.
Kako bi se snašla?
Ukoliko bi izabrala pesmu koja spaja njen prepoznatljivi elektro-pop zvuk s upečatljivim refrenom koji godi njenoj publici, mogla bi da se i te kako istakne i privuče, kasnije, brojne međunarodne glasove. Važno je da scenski nastup bude ne samo vizuelno atraktivan, već i emotivno povezan s pesmom – to bi joj moglo doneti dodatne bodove od žirija i publike.
Jelena Karleuša, ATAImages/A. A.
„Insomnia" ili „Tihi ubica" (uz modernizaciju i prilagodbu „Evroviziji"), na primer, mogle bi odlično funkcionisati, posebno uz njen energičan nastup i kontroverznost koja privlači pažnju. Karleuša bi svakako bila jedan od najupečatljivijih kandidata, što je ključni element uspeha na ovom takmičenju.
Nataša Bekvalac
I ova pevačica bi mogla da bude veoma zanimljiv kandidat za „Pesmu za Evroviziju" s obzirom na njen senzibilitet, emotivnu interpretaciju i prepoznatljivost u regionu. Uzimajući u obzir već prijavljene pesme, atmosferu takmičenja i poruku koju „Evrovizija" nosi - evo kako bi Bekvalčeva u tom „miksu" mogla da se snađe:
Nataša ima sposobnost da izrazi iskrene emocije kroz svoje nastupe, što je ključni faktor za uspeh na ovom takmičenju gde publika i žiri često nagrađuju pesme koje imaju emotivnu dubinu. Ona, kao velika zvezda u Srbiji i regionu, njen imidž i harizma doneli bi dodatnu pažnju istom. „Evrovizija", potom, voli autentične izvođače, a njen „girl next door" šarm s dozom sofisticiranosti mogao bi biti osvežavajući za publiku.
Ljubav, hrabrost, samoprihvatanje
Bekvalčeva često kombinuje savremeni pop s emotivnim tekstovima. Ako bi odabrala pesmu s upečatljivim refrenom, mogla bi da privuče ogromnu pažnju kako publike tako i žirija. „Evrovizija", onda, ceni pesme koje prenose snažnu i univerzalnu poruku – ljubav, hrabrost, samoprihvatanje. Njene numere poput „Ponovo" ili „Iz daleka", na primer, mogle bi se lako prilagoditi u pravcu internacionalne publike, jer nose emotivnu i nostalgičnu priču.
Nataša Bekvalac, ATAImages/Antonio Ahel
Kako, međutim, nije baš poznata po dinamičnim i spektakularnim scenskim performansima poput nekih favorita, to samo znači da bi njen nastup morao da se oslanja na emociju i minimalizam, poput nastupa Dankana Lorensa („Arcade") svojevremeno ili Blanche („City Lights").
Pesme koje su već prijavljene za „Pesmu za Evroviziju 2025" nude raznovrsnost – od modernog popa do etno-elemenata. Natašina bi svakako onda morala da se istakne među žanrovski različitim i scenski zanimljivim konkurentima, a sa druge strane - iako ima veliki broj fanova u Srbiji, pitanje je kako bi njena pesma rezonovala s međunarodnom publikom. Da bi postigla značajan uspeh, morala bi da kombinuje njen prepoznatljiv stil sa univerzalnošću.
Nataša Bekvalac, ATAImages/Antonio Ahel
Pesma na engleskom jeziku?
Pesme poput „Ponovo" s ažuriranom produkcijom ili nova, specijalno kreirana balada mogla bi, na primer, da osvoji srca publike. Scenski nastup - minimalistički, ali upečatljiv; fokus na njen vokal i emotivnu interpretaciju, uz jednostavnu, ali simboličnu vizualizaciju. Isto, pesma na engleskom jeziku mogla bi da joj otvori velika vrata ka široj publici.
Jovana Pajić
Ako bi se Jovana Pajić prijavila za „Pesmu za Evroviziju '25", njeno učešće bi bilo zanimljivo zbog specifičnog muzičkog stila i energije koju ona donosi. U hipotetičnom takmičenju pored Karleuše i Bekvalčeve, prednosti Pajićeve bi bile:
Mladalačka energija i harizma
Jovana ima snažno scensko prisustvo i pozitivnu energiju koja bi mogla da privuče širu publiku. Njena sposobnost da kombinuje zabavu i emociju daje joj šansu da se izdvoji.
Vokalne mogućnosti
Iako je manje popularna od Karleuše i Bekvalčeve, Pajićeva je vokalno i te kako sposobna da iznese zahtevne melodije, što je ključni faktor i za „Evrosong".
Šarm i prirodnost
Za razliku od glamuroznih nastupa Karleuše i emotivnih balada Bekvalčeve, Jovana Pajić bi mogla da donese osvežavajuću autentičnost i pristupačnost, što bi privuklo simpatije i publike i žirija. Mogla bi i da se oslanja na pesmu koja je energična, zarazna i lako pamtljiva, što bi rezonovalo i s evrovizijskom publikom.
Izazovi

Manjak prepoznatljivosti
U poređenju s prethodno pomenutim imenima, Jovana ima nešto manju bazu fanova, što bi moglo da utiče na glasanje, posebno u Srbiji - gde popularnost ipak igra veliku ulogu.
Konkurencija na sceni
Karleuša bi dominirala vizuelnim spektaklom, Nataša bi „išla" na emotivnu povezanost s publikom... Jovana bi, prema tome, morala da pronađe savršenu ravnotežu između energičnosti i upečatljivosti, kako bi se izdvojila. Njena pesma bi, takođe, morala da bude dovoljno jaka da parira kompleksnim produkcijama i upečatljivim stilovima JK i Bekvalčeve. Jednostavna pop pesma možda ne bi bila dovoljna...
Zato - zarazna pop numera s energičnim refrenom koji publika može odmah da zapamti bila bi pun pogodak, poput nekih iz ranijih pop-era „Evrovizije" (na primer Eleni Fureira – „Fuego"). Scenski nastup - dinamičan i mladalački, sa modernim plesnim elementima i vizuelnim efektima koji podržavaju zvuk.
Jovana Pajić, ATAImages/ Antonio Ahel
„Naoružana" svime time mogla bi da postane „dark horse" takmičenja, te privuče simpatije kao osvežavajuća alternativa većim imenima.
Ceca Ražnatović

Kako je jedna od najprepoznatljivijih muzičkih zvezda i u regionu, potencijalno učešće Cece Ražnatović na „Pesmi za Evroviziju" izazvalo bi ogroman interes. Ako bi se odlučila za pesmu s jakim narodnim motivima, a uz moderan aranžman, mogla bi da ponudi nešto autentično i univerzalno. „Lepi grome moj" ili „Kukavica", na primer, prilagođene za modernu produkciju, mogle bi da osvoje publiku na „Evroviziji", gde su etno elementi često uspešni (primer - „Shum", Go_A, ali ili „Lane moje" Željka Joksimovića).
Otvorenost za inovacije?
Ceca je pogotovo u poslednje vreme eksperimentisala sa modernijim zvukom; ako bi se odlučila za elektro-pop s primesama folka, to bi je učinilo veoma konkurentnom u okviru savremene „Evrovizije".
Najveća konkurencija Ceci
Njena velika konkurencija mogao bi biti „Tropiko bend" (sa pesmom „AI", s kojom će se sada takmičiti na PZE25); imaju modernu pop pesmu, koja je šarmantna i radio-prijemčiva. Ali, da se Ceca takmiči, njena popularnost i harizma pre svega mogle bi da nadmaše „Tropiko", pored toga što bi pesma svakako morala da joj bude dovoljno upečatljiva.
„Tropiko bend", ATAImages/ A.A.
Takođe, opaku borbu imala bi s Mimi Mercedez, jer ona s „Turbo žurkom" donosi energičan, dinamičan i mladalački nastup, koji bi privukao mlađu publiku. Ceca, međutim, ima iskustvo i veštinu da poveže različite generacije kroz pesmu koja nosi snažnu emociju, što je često ključno i na „Evroviziji".
Mimi Mercedez, 24sedam/Nenad Vujanović
Primer nastupa
Ako bi, recimo, izvela pesmu u stilu „Lepi grome moj" ili čak „Anđeo drugog reda", njen nastup bi mogao da podseća na Željka Joksimovića s upečatljivim vizualnim elementima i orkestarskim aranžmanom. Na „Pesmi za Evroviziju" imala bi veliku podršku publike zahvaljujući svojoj popularnosti, a žiri bi joj verovatno ocenjivao nastup prema objektivnim evrovizijskim standardima.
Marija Šerifović
Što se tiče i dalje jedine evrovizijske pobednice iz Srbije, Marije Šerifović, njeno potencijalno učešće na takmičenju ponovo bi izazvalo ogroman interes kako domaće, tako i međunarodne publike. Jedno je od najcenjenijih imena na domaćoj muzičkoj sceni i simbol je kvalitetne muzike. Ukoliko bi se priključila „trci" za predstavnika na „Evrosongu", to bi bilo doživljeno kao ozbiljan poduhvat, a publika bi odmah videla u njoj i potencijalnog pobednika.
Poznata po perfekcionizmu - njena pesma i nastup bili bi osmišljeni do najsitnijih detalja. To bi osiguralo da dominira u oba aspekta (glasovima publike i ocenama žirija). Pesme poput „Molitve" dokazale su da je Šerifovićeva majstor u prenošenju emocija. Ako bi odabrala baladu s univerzalnom tematikom, mogla bi ponovo da osvoji srca publike širom Evrope.
Marija Šerifović, ATAImages/Antonio Ahel
Kako već „ima ime" u evrovizijskom svetu i visok ugled među fanovima i žirijima velikog takmičenja - time bi ujedno osigurala i posebnu pažnju, kao i podršku.
Ona jeste izjavila „da bi se prijavila na Evroviziju ponovo samo s pesmom koja je apsolutno jedinstvena"... Ali imala bi i jasan cilj - da ponovo donese trofej u Srbiju. Nije tip koji bi se takmičio samo radi učestvovanja.
Šanse za još jednu pobedu?
Marija Šerifović, ATAImages/Antonio Ahel
Numera s kojom bi evenutalno odnela pobedu s PZE i tako otišla u Bazel morala bi da ima univerzalnu privlačnost – snažan tekst, emotivnu priču i melodiju koja ostaje u pamćenju. Balade i pesme s emocionalnim nabojem tradicionalno dobro prolaze na „Evroviziji". Marijin glas je jedan od najprepoznatljivijih u regionu i savršen je za izvođenje pesama koje izazivaju jake emocije kod publike. Scenski nastup - minimalistički, ali upečatljiv (poput onog iz 2007. godine) ponovo bi mogao da osvoji sva srca.
Fokus na emociji i interpretaciji, uz simbolične vizualne elemente, bio bi idealan.
Ipak, mora se uzeti u obzir i to da se „Evrovizija" poslednjih godina sve više oslanja na moderne zvuke, energične nastupe, kulturnu raznolikost... Pesma Marije Šerifović bi onda morala da se prilagodi tim trendovima, a da zadrži njenu autentičnost, ukoliko „puca" na prvo mesto.
Marija Šerifović, ATAImages/M. M.
Ali na kraju - imala bi realne šanse da ponovo osvoji „Evroviziju". Njeno iskustvo i međunarodni ugled već je izdvajaju kao jednog od najozbiljnijih potencijalnih kandidata. Njen povratak na ovu scenu ne bi bio samo spektakularan potez za Srbiju, već bi vrlo verovatno „pokupio" i ESC pehar.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari