aktuelno

VELIKI INTERVJU Milana Đurića: Ovo će biti Novi Sad, grad budućnosti

07.09.2024

10:19

0

Milan Đurić, gradonačelnik Novog Sada u drugom četvorogodišnjem mandatu, najavio je brojne projekte za boljitak građana

VELIKI INTERVJU Milana Đurića: Ovo će biti Novi Sad, grad budućnosti
Copyright Foto/Dnevnik.rs

Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, u drugom četvorogodišnjem mandatu, u opširnom intervjuu za "Dnevnik" govorio je o najaktuelnijim temama, ključnim projektima, planovima za razvoj najvećeg vojvođanskog grada...

- Mnogo je toga urađeno u našem gradu ne samo u prethodne dve godine, već i u deceniji pre toga, kada je na čelu Novog Sada bio, tada gradonačelnik, a danas premijer Miloš Vučević. Ključni projekti su svakako novi mostovi, podzemne garaže, prečistač otpadnih voda, obnova Almaškog kraja, izgradnja dve osnovne škole, Botaničke bašte, toplane "Majevica"... U fokusu će nam biti i rešavanje pitanja vodosnabdevanja i obnova Petrovaradinske tvrđave. Očekujte da će Novi Sad konačno dobiti Memorijalni centar posvećen žrtvama Novosadske racije, i crkvu na Limanu - ovako je počeo razgovor Milan Đurić.

Da li planirate nešto da promenite u novom mandatu u odnosu na prethodni, s obzirom na to da sada već imate iskustva u upravljanju gradom?

- Nastavljamo politiku kontinuiteta, radeći u najboljem interesu svih građana. Radićemo timski, a moji saradnici i ja ćemo svake nedelje primati građane na razgovor. Rad prijemne kancelarije za sagledavanje i rešavanje problema građana biće intenziviran. Odgovorno tvrdim da će svi građani, koji iskažu želju i potrebu biti saslušani, i da će njihovi problemi biti rešeni ukoliko je u našoj nadležnosti, a sigurno će dobiti savet kako da pristupe rešavanju svog problema. Funkcioneri koji ne budu bili spremni da ovo rade, neće biti funkcioneri Grada Novog Sada. Biće formiran i tim iskusnih službenika koji će raditi za potrebe ove kancelarije, a na sajtu grada će svake nedelje biti isticano ko prima građane, u koje vreme, i koji dan. 

Da pojedine stvari brže funkcionišu

Za Vas važi da ste blage naravi, ali sigurno ima nešto što Vas iznervira u svakodnevnom radu?

- Ne mogu reći da me to nervira, ali voleo bih kada bi neke stvari još brže funkcionisale, mislim na administrativne, ali radimo, da maksimalno ubrzamo neke procedure i reakcije nadležnih službi. Voleo bih kada bi bilo više društvene svesti o opštem dobru, da zaboravimo na neke razlike kada su u pitanju važne stvari za naš grad, da oko važnih projekata imamo konsenzus. Mislim da bi bilo daleko lakše raditi u takvoj atmosferi. Jer izabrani smo da radimo za dobro Novosađana, i to niko nikada ne bi trebalo da izgubi iz vida.

U Vašem timu, među članovima Gradskog veća, većinom su nova lica. Koja su Vaša očekivanja i koje zadatke ćete staviti pred njih? Da li je to nova energija?

- U to ćete se ubrzo i uveriti. Svakako je to nova energija koja potpuno odgovara dinamici ubrzanog razvoja naše države i našeg grada. Delimo zajedničku viziju Novog Sada, a to je da baš Novi Sad bude najbolje mesto za život u regionu. Od članova Gradskog veća i svih gradskih funkcionera, očekujem da u svakom momentu budu svesni da smo izabrani da bismo rukovodili poslovima od zajedničkog interesa. Naša je dužnost i obaveza da domaćinski upravljamo resursima Grada, uvek imajući na umu da sve što uradimo ostaje novim generacijama.

VELIKI INTERVJU Milana Đurića: Ovo će biti Novi Sad, grad budućnostiFoto/Dnevnik/F.Bakić
Milan Đurić, prvi čovek Novog Sada

 

Na koji način će Grad nastaviti da unapređuje sve segmente života Novosađana? Koje vrste pomoći mogu da očekuju učenici, penzioneri, socijalno ugroženi građani? 

- Boravak za decu u vrtićima PU "Radosno detinjstvo" je besplatan, a povećali smo iznos subvencija za privatne vrtiće za 60 odsto. Više od 6.000 osnovaca je u proteklih godinu dana dobilo rešenje za besplatne užine, a deci sa invaliditetom smo u prethodnoj godini isplatili jednokratnu pomoć od 5.000 dinara. Grad vodi brigu i o našim penzionerima. Onima sa najnižim primanjima smo u 2022. isplatili 5.000 dinara, u 2023. po 10.000, a u ovoj godini 20.000 dinara. I ove godine ćemo 450 naših penzionera poslati u banje. Uveli smo i novu uslugu sanitetski prevoz, ne samo za korisnike prihvatilišta, svratišta i domova, već i građana kojima je potrebna. Evo, pozivam penzionere da konkurišu za ostvarivanje prava koje im njihov Grad obezbeđuje.

Osim velikih projekata - biciklističke staze, izgradnje tri mosta, u svom ekspozeu ste se posebno dotakli sveobuhvatne studije i sanacije Petrovaradinske tvrđave i "Gradića". Šta to podrazumeva i kada bi taj projekat mogao biti realizovan?

- Tokom ove godine JP Urbanizam, Zavod za urbanizam Novi Sad započeo je sa izradom Plana detaljne regulacije Petrovaradinske tvrđave i "Gradića". Taj plan, zajedno sa Studijom zaštite kulturnog dobra, koju priprema Zavod za zaštitu spomenika kulture Novog Sada, odrediće smernice za zaštitu, očuvanje i obnovu Petrovaradinske tvrđave, odnosno, to će biti osnov za sve buduće planove i programe uređenja i revitalizacije tog prostora. Izmeštanje saobraćaja iz podgrađa Petrovaradinske tvrđave je preduslov za njenu kompletnu i sveobuhvatnu revitalizaciju i formiranje novih i održivih turističkih sadržaja.

VELIKI INTERVJU Milana Đurića: Ovo će biti Novi Sad, grad budućnostiFoto/Dnevnik.rs
Radno-opuštena atmosfera sa saradnicima

 

Izgradnja mostova u produžetku Bulevara Evrope i između Petrovaradina i Kaća svakim danom sve više odmiče. Dokle se stiglo s tim projektima i šta se dešava po pitanju pešačko-biciklističkog mosta?

- Reč je o kapitalnim i veoma zahtevnim projektima koji ne mogu biti završeni preko noći i uvek sa sobom nose brojne izazove. Plan je da, do kraja 2026. godine, budu završena dva mosta. Jedan će biti na trasi budućeg Fruškogorskog koridora, povezivati Kać i Petrovaradin, dok će drugi, u produžetku Bulevara Evrope, biti još jedna veza sa sremskom stranom grada. U planu je izgradnja novog pešačko-biciklističkog mosta, na postojećim stubovima starog železničkog mosta ukupne širine 12 metara. Na konkursu je izabrano idejno rešenje koje podseća na "stari" most. Za sada je ugovorena i završena izrada tehničke dokumentacije za izgradnju mosta sa pristupnim saobraćajnicama na postojećim stubovima mosta Franca Jozefa, i za rekonstrukciju postojećeg tunela sa liftovima do gornjeg platoa Petrovaradinske tvrđave. Pre nešto manje od godinu dana potpisan je Memorandum o razumevanju za realizaciju projekta izgradnje mosta, a ceo projekat će finansirati Republika Srbija. Očekuje se potpisivanje Komercijalnog ugovora za izgradnju mosta. Ovo su nemerljivo važni projekti za budućnost našeg grada jer će, zahvaljujući njima, postati ključno komunikaciono čvorište, pogotovo kada se uzme u obzir i nastavak radova na brzoj pruzi prema Subotici, i dalje prema Budimpešti.

Za 12 godina 12 fabrika

Velike investicije stizale su u Novi Sad proteklih godina. Možete li nam otkriti šta možemo da očekujemo u tom pogledu ubrzo ili dugoročnije?

- U poslednjih 12 godina u Novom Sadu je otvoreno 12 fabrika, i došlo je više desetina velikih domaćih i stranih kompanija među kojima su i "Kontinental" i "Nidek". Nastavljamo sa razvojem Radne zone Sever 2 i Radne zone Kać, i očekujemo dolazak novih investitora, a Novosađani će svakako prvi saznati dobre vesti.

Jedan od velikih problema u Novom Sadu jeste parkiranje. Grad taj izazov nastoji da prevaziđe izgradnjom podzemnih garaža. U ekspozeu ste rekli da će se intenzivirati realizacija projekata izgradnje garaža u Šafarikovoj i u Ulici Modene. Da li ima napretka po tom pitanju, pošto su nastali problemi sa eksproprijacijom?

- Juče je bio važan dan za naš grad, kada je puštena u rad prva podzemna garaža u Novom Sadu, kod Banovine, kapaciteta 167 parking mesta na dve etaže. Reč je o realizaciji jednog dela koncesije za izgradnju tri podzemne i jedne nadzemne garaže na lokacijama Modene, krug Banovine i Trg republike za podzemne garaže, i ugao Uspenske i Šafarikove za nadzemnu garažu. Novi Sad će tako dobiti četiri javne garaže po najvišim svetskim standardima i ukupno 1.184 nova parking mesta. Od 2012. do 2023. godine ukupno je izgrađeno 11.954 novih parking mesta. Podzemna javna garaža u Ulici Modene, na tri podzemne etaže imaće kapacitet 267 parking. Budžetom za 2024. godinu obezbeđena su sredstva za parterno uređenje iznad garaže, što predstavlja drugu fazu uređenja dela gradskog jezgra. Kada je reč o početku izgradnje nadzemne javne garaže sa 350 parking mesta u Šafarikovoj ulici, u toku je rešavanje imovinsko-pravnih odnosa.

VELIKI INTERVJU Milana Đurića: Ovo će biti Novi Sad, grad budućnostiTANJUG/ KABINET GRADONAČELNIKA NOVOG SADA
Prva podzemna garaža u Novom Sadu

 

Novi Sad beleži veliki priliv stanovništva. Da li komunalna infrastruktura, pre svega vodovodna mreža, može da isprati toliko ubrzan rast i razvoj grada i koji su planovi u naredne četiri godine? 

- Novi Sad je u poslednjoj deceniji postao, slobodno mogu da kažem, jedno od najprivlačnijih mesta za život. Vredno smo radili da dođemo do toga i već godinama se trudimo da izađemo u susret stanovnicima u svakom delu grada, u svakoj mesnoj zajednici. Tu mislim prvenstveno na vodovovod i kanalizaciju kao osnovnu komunalnu infrastrukturu, pa na puteve, parking, zelenilo... Svakako ćemo nastaviti sa rekonstrukcijom postojeće vodovodne mreže, s obzirom na sve veći priliv stanovništva, a što se tiče vodosnabdevanja, svesni smo da je to ozbiljan globalni problem. To je za nas jedna od najvažnijih tema, i bavićemo se projektima koji se odnose na izvorišta, postrojenja za preradu vode, kao i distributivnu mrežu. Realizacijom projekta "Čista Srbija" trajno će biti rešen problem kanalizacione mreže, kroz kompletnu rekonstrukciju na Limanu 1 i 2, izgradnju kolektora duž Bulevara cara Lazara, izmeštanje izliva gradske kanalizacije u Dunav, izgradnju kanalizacije u naselju Dunavac, ali i centralnog postrojenja za preradu otpadnih voda. Razmotrićemo i mogućnosti izgradnje novog postrojenja za preradu vode na Ratnom ostrvu. 

Kako biste ukratko opisali Novi Sad s pozicije gradonačelnika, s obzirom na to da je to grad Vaše mladosti, grad u kojem ste se rodili, obrazovali? Zašto je Novi Sad grad u kojem treba ostati?

- Novi Sad je grad po meri svih građana, ma u kojoj životnoj dobi se nalazili. Ulažemo u sve segmente društva, počevši od sprovođenja mera pronatalitetne politike, odnosno podrške za vantelesnu oplodnju, darivanja beba odmah po rođenju, do obezbeđivanja potpuno besplatnog boravka u vrtićima PU "Radosno detinjstvo" ili subvencionisanja boravka dece u privatnim vrtićima. Svedoci smo toga da u poslednjoj deceniji nove škole i vrtići samo niču, a oprema i kapaciteti u sektoru obrazovanja se proširuju. Prvacima se dele i besplatni udžbenici, umanjuju se komunalni računi za višečlane porodice, a to su samo neke od mera koje su preduzete u cilju poboljšanja kvaliteta života u gradu. Tu je i posebna briga, između ostalog, za one koji posle srednje škole odluče da nastave svoje obrazovanje na Univerzitetu u Novom Sadu, jer im dodeljujemo i stipendije. Nepregledan je spisak pogodnosti i prednosti koje nosi život u Novom Sadu, ali mislim da se to mora doživeti i osetiti. I na kraju, ali ne i kao najmanje važno, jeste da je ipak Novi Sad grad koji je poneo evropske titule na polju kulture i omladine, i uvek se izdvajao po inovativnosti i otvorenosti za drugo i drugačije.

Bonus video

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Dnevnik

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike