Miroljub Filipović za 24sedam: Nekad zagrmim, a nekad sam kao miran dan na platnu

28.06.2022

18:15

0

Za sebe tvrdi da je savremeni slikar koji stalno "apdejtuje" svoje znanje i preispituje svet oko sebe

Miroljub Filipović za 24sedam: Nekad zagrmim, a nekad sam kao miran dan na platnu
Foto: Lična arhiva

Biti umetnik i baviti se celog života slikarstvom, ostati veran sebi i svojoj viziji umetnosti nikad nije bilo lako, posebno ne na ovim prostorima.

Miroljub Filipović Filimir jedan je od onih umetnika koji ne pravi kompromise, ni sa sobom ni sa umetnošću. Čini se da je za to konačno i stigla prava nagrada veliko priznanje - "Zlatni beočug" za životno delo, koje mu je juče uručeno u Narodnom pozorištu.

- S jedne strane čovek se uvek obraduje nekoj nagradi, ali s druge, već u sledećem trenutku počinje da se preispituje da li je zaista zaslužio - kaže iskreno za 24sedam ovaj slikar, dodajući da je tek kad je pristigao na dodelu priznanja shvatio da je "Zlatni beočug" za životno delo "ipak malo više značajan nego što je mislio".  

Foto: Lična arhiva
 

Posmatrajući slike Filimira i njegove geometrijske oblike, može nam se za trenutak učiniti da gledamo u Pikasove slike, već sledećeg momenta nas te iste slike po svojoj vedrini i mašti podsećaju na dečje crteže, a na kraju reč je o jednom nadrealnom spoju energije, slikarevog snoviđenja i dinamike različitih boja.

Filimir za sebe tvrdi da je savremeni slikar koji stalno "apdejtuje" svoje znanje i preispituje svet oko sebe. Umetnik koji je opčinjen snagom boja. A kako nastaju slike?

- Cela slika se gradi misaono. Neki delovi se rade brzo, a neki polako. Nekad zagrmim, a nekad sam kao miran dan na platnu - kaže slikar o procesu nastanka jedne slike.

Foto: Lična arhiva
 

Svestan je postojanja  malih i velikih svetova, i na slikama pokušava da ukaže na međuzavisnost mikrosveta i makrosveta.

A koliko se promenio odnos prema slikarstvu u svetu, koji je svakim danom sve komplikovaniji.

Foto: Lična arhiva
 

- Sve je mnogo drugačije nego kada sam počinjao. U međuvremenu počeo je mnogo veći značaj da se daje performansu, a performas nikad ne može imati istu težinu kao slikarstvo. Performans je prolazan, a slikarstvo ostaje - kaže Filimir koji se i sam bavio performansom i ne beži od njega.

Foto: Lična arhiva
 

Devedesetih godina, kada su na ovim prostorima uvođene sankcije velikim "Umetničkim protestom" koji je podrazumevao interaktivno slikanje umetnika širom sveta, želeo je da ukaže na besmislenost izolacije ne samo tada Jugoslavije, već bilo koje zemlje na planeti.

Foto: Lična arhiva
 

- Performans je jedna vrsta provokacije i senzacije. Isto kao i slika, ali performans nikad ne može zameniti sliku - kaže ovaj umetnik, a koliko je u pravu prosudite sami po njegovim slikama.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti