Bojana Borić Brešković: Narodni muzej kao utočište ljubitelja umetnosti

07.01.2021

12:54 >> 17:07

0

Autor: D. Ćirić

Od početka pandemije sajt Muzeja posetilo je više od 230 hiljada ljudi, Fejsbuk stranicu oko 2 miliona, Instagram nalog 3 miliona ljudi, a blizu 59 hiljada po

Bojana Borić Brešković: Narodni muzej kao utočište ljubitelja umetnosti
Tanjug / Dragan Kujundžić

Bojana Borić Brešković, direktorka Narodnog Muzeja u Beogradu, istakla je da je izuzetno teško govoriti o planovima za 2021. godinu, ali se nada da će rođendan muzeja, 10. maja, proslaviti postavkom izložbe grčkih ikona iz zbirke Narodnog muzeja, da će biti realizovana međunarodna izložba „Trebenište“ koja će predstaviti izuzetno arheološko blago iz 5. i 6. veka pre naše ere, i da će se posetioci vratiti u muzeje.

– Reč je o predstavljanju međunarodnog istraživačkog projekta kojim su, nakon više od sto godina od otkrića nekropole Trebenište kod Ohridskog jezera, prvi put objedinjeni arheološki nalazi koje čuvaju Arheološki muzej u Sofiji, Arheološki muzej Republike Severne Makedonije, Muzej u Ohridu i Narodni muzej u Beogradu – kazala je Borić Brešković za Tanjug.

Ona ističe da, uprkos tome što u Narodnom muzeju svi žele da zaborave 2020. godinu, postoji i zadovoljstvo jer je, uprkos svemu, tim koji predvodi našao načina da kulturno blago Narodnog muzeja učini dostupnim poštovaocima umetnosti.

Tanjug / Dragan Kujundžić

– Blizu 59 hiljada ljudi posetilo je Narodni muzej bez obzira na pandemiju i to je zapravo jedna četvrtina ljudi koji posetili našu ustanovu kulture u 2019. godini, u regularnim uslovima. Imali smo obavezu da nastavimo sa radom uprkos svemu, ali i da zaštitimo od zaraze zaposlene i posetioce. Pokazali smo prilagodljivost u teškim okolnostima i učinili naše kulturno blago dostupnim publici na sajtu i Fejsbuk stranici muzeja – ističe Borić Brešković.

Kako kaže, upornost i kreativnost tima koji predvodi pomogli su da se ostavare najbolji rezultati u regionu, kada je reč o vidljivosti artefakata, i navodi da je sajt Narodnog muzeja posetilo više od 230 hiljada ljudi, a Fejsbuk stranicu oko 2 miliona.

– Imali smo i 3 miliona posetila našeg Instagram naloga. Veoma smo ponosni na takvu sajber posetu našem muzeju, ali i na onlajn vođenja kroz postavke naših izložbi – rekla je Borić Brešković, što po njenim rečima pokazuje da je Narodni muzej bio mentalno i fizičko pribežište za ljude koji poštuju umetnost i kulturnu baštinu bez obzira na kanale komunikacije.

Pandemija je, kako kaže, i njoj lično donela jedno novo iskustvo – da upornost i usredsređenost na rešavanje problema uvek donosi rezultat.

Pročitajte još

– Nisam mogla da zamislim da ćemo se naći u situaciji koja nas je zadesila u 2020. godini, ali sve to mi je izmestilo ugao gledanja na predstavljanje muzejskog blaga javnosti. Verujem da je sličan slučaj sa mojim kolegama u institucijama kulture širom sveta. Eto, mi smo uspeli da stvorimo zdravstveno – bezbednosne uslove da ljudi mogu uživo da vide naše postavke, što recimo kolegama iz Luvra nije pošlo za rukom. Jednom, kada sve ovo prođe i pandemija postane sećanje, onlajn sadržaji biće samo predložak da ljudi uživo vide remek-dela svetske i nacionalne umetnosti u Narodnom muzeju.

– Lična predstava i utisak o našim artefaktima kod ljudi ne može biti zamenjena onlajn sadržajima – tvrdi Borić Brešković, uz zaključak da deli uverenje direktora Luvra Žan Lik Martineza, da će se publika u velikom broju vratiti u muzeje nakon pandemije.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti