Premijera predstave “Cement Beograd” u BDP: Ovacije za strastveni i kontroverzni ples

13.04.2021

05:26 >> 09:41

0

Autor: Dejan Ćirić

Novi pozorišni projekat zapravo predstavlja nastavak, odnosno završni čin trilogije ili triptiha koji su činile predstave Cement Ljubljana” i Cement Zagre

Premijera predstave “Cement Beograd” u BDP: Ovacije za strastveni i kontroverzni ples
Copyright Predstava "Cement Beograd" ATA Images/Milan Maričić

Neobična diptih predstava “Cement Beograd” bazirana na drami Hajnera Milera, u režiji Sebastijana Horvata, premijerno je izvedena sinoć u Beogradskom dramskom pozorištu pred oduševljenom publikom koja je na kraju pružila glumcima duže stajaće ovacije.

Novi pozorišni projekat zapravo predstavlja nastavak, odnosno završni čin trilogije ili triptiha koji su činile predstave “Cement Ljubljana” i “Cement Zagreb”, odigrane tokom pandemije upravo u tim gradovima, a slovenački reditelj Sebastijan Horvat ovim zaokružuje priču poznatog nemačkog dramatičara Milera.

Donekle slično prethodnoj premijeri “Tiho teče Misisipi” Vladimira Tabaševića, u režiji gosta iz Hrvatske Ivice Buljana, tako i “Cement” pripada posebnoj vrsti teatra postmoderne, avangarde, donekle podžanru političkog teatra, jedino što u ovom scenskom delu ima drugih nijansi i “rukavaca”.

ATA Images/Milan Maričić

Delo je podeljeno na dve celine, dva kompletno odvojena poglavlja, što čini da je ova predstava pravi diptih. One su u potpunosti priče za sebe, jedino što donekle imaju tematske povezanosti, mada u veoma tankim valerima.

U prvom delu nastupaju isključivo mladi glumci koji izražavaju svoje stavove, uzvikuju parole, vezani su za savremeno podneblje, u kome se bune, raspravljaju, sve u naznakama, crticama, obrisima, dok ne počnu da igraju uz glasnu tehno i rejv muziku. Osim nekoliko uzvikivanja na mikrofone, što liči na stil reditelja Andraša Urbana ili hrvatskog autora Olivera Frljića, ostatak predstave je isključivo ples i samo ples uz zaraznu muziku koja nema kraja.

ATA Images/Milan Maričić

Mladi glumci Ivan Zablaćanski, Emir Ćatović, Nedim Nezirović, Isidora Simijonović, Marija Pikić i Bojana Stojković pokazali su neverovatnu izdržljivost jer im nije bilo teško da duže od sat vremena praktično imaju snažan trening na sceni uz primamljive ritmove, kao da se nalaze u ogromnoj diskoteci u kojoj ne nameravaju da prestanu sa plesom. Osim beskrajnog plesa koji pomalo besmisleno traje unedogled, kao da se publika nalazi na Beogradskom festivalu igre, ili bilo kom projektu teatra pokreta, neverbalnog pozorišta, te individue u pauzama imaju nekoliko vulgarnih momenata, gde se nagoveštava da će možda biti šokantnih detalja u nekim kontroverznim scenama. Ipak, ta ideja o seksualnim slobodama se ubrzo napušta, i u tom smeru koji je jasno najavljen, ne dešava se ništa, osim oslobađajućeg, strastvenog, ritualnog plesa rejv muzike.

Pročitajte još

Zanimljiva rediteljska postavka i originalno rešenje je postupak da na scenu izađu svi radnici koji postavljaju pozornicu, donose kulise, scenografiju, dok mladi i dalje, kao hipnotisani i omađijani, igraju uz buku i bes nezaustavljive i privlačne muzike.

ATA Images/Milan Maričić

Drugi deo je intimna duo drama starijeg bračnog para u Beogradu, gde ima malo aktuelnosti i oko kovid-19 situacije, ali ne baš vešto realizovano, gde apsolutno dominira doajen srpskog glumišta Miodrag Miki Krstović. Uz njega, nakon nekoliko decenija odsustva iz Beograda, nastupa slovenačka glumica Milena Zupančić, i njih dvoje igraju skladan i miran par sa prividno nevažnim problemima. Demencija muža se na više načina manifestuje, što izaziva smeh u sali, i zaista je tu i izražena simbolična, višeslojna komika, koja je dobrim delom istisnula ostale linije pravolinijske drame.

Tanjug/Tanja Valić

Inspirisan komadom Hajnera Milera, dramaturg Milan Marković je stvorio simboličan tekst koji za razliku od prve celine gde je u prvom planu tehno žurka, ovde barem ima dijaloga i pozorišta u klasičnom pogledu, negde na granici iluzija, fantazija i realizma, znatno bolji deo.

Tanjug/Tanja Valić

Svakako BDP je danas u prestonici, tokom pandemije, najproduktivnije pozorište, jer će samo u aprilu izvesti ukupno pet novih produkcija, čekaju se još “Baal” (15.04.) i “Divlje meso” (24.04.).

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike