O ljubavi i patnji u suprotnom smeru: Brodvejski mjuzikl u Madlenianumu

12.05.2021

10:20

0

Autor: Dejan Ćirić

Mešavina rok i pop muzike, odličnog džeza i bluza, latino ritmova i moderno aranžiranje, obećavaju dobru zabavu, uz zanimljivu dramsku radnju koja podstič

O ljubavi i patnji u suprotnom smeru: Brodvejski mjuzikl u Madlenianumu
Copyright Predstava "Poslednjih pet godina", Promo/Zoran Škrbić

U subotu, 15. maja u 19 časova i 30 minuta, na Velikoj sceni Opere i teatra Madlenianum biće održana premijera predstave „Poslednjih pet godina“.

– Pred publikom je jedan nesvakidašnji mjuzikl za našu scenu, naviknutu na velike muzičke spektakle. Nesigurna epidemiološka situacija nas je primorala da se odlučimo za produkciju manjeg mjuzikla, ali verujemo da je to bila na neki način i srećna okolnost. Izbor je pao na mjuzikl „Poslednjih pet godina“, brodvejski hit, koji je doživeo i svoju holivudsku ekranizaciju 2015. godine, njujorškog kompozitora i tekstopisca Džejsona Roberta Brauna, dobitnika Toni nagrada za svoje mjuzikle – ističu iz ovog pozorišta.

Savremena ljubav mladog para Keti i Džejmija, predstavlja priču o ljubavi, patnji, potrazi za karijerom, brak i rastanak u veoma atraktivnoj muzičkoj i dramskoj formi. Samo dvoje glavnih aktera na sceni, mali muzički sastav i par igrača, što je neuobičajeno za druge produkcije ovog dela, zahtevao je sjajan i uigran tim, spreman da za kratko vreme odgovori na ozbiljne zadatke.

Promo/Zoran Škrbić

Režiju potpisuje Robert Bošković, koji je na sceni Madlenianuma već ostvario dve veoma uspešne produkcije (operetu „Vesela udovica“ i koncertnu predstavu „Svetlosti pozornice“), dirigent je Vesna Šouc koja je za ovu predstavu uradila i prevod i prepev mjuzikla, uz koautorstvo sa Jovanom Jezdović koja je bila  zadužena za kompleksnu muzičku pripremu izvođača. Uz njih su koreograf Milica Cerović i scenograf Vesna Režić (obe iz Vesele udovice), kao i kostimograf Snežana Pešić Rajić.

Dvoje glavnih aktera i ostali izvođači su pred sobom imali velike muzičke i glumačke zadatke, koje su ispunili u potpunosti. U ulozi Keti videćemo Branislavu Podrumac i Minu Gligorić, dok su Džejmi Žarko Stepanov i Dimitrije Cincar Kostić. Mjuzikl se izvodi u aranžmanu sa Music Theatre International (Europe).

Kompozitor i pisac ovog mjuzikla Džejson Robert Braun je veliki muzičar i pijanista, poznavalac muzičke strukture, sjajan aranžer (dobitnik je prestižne nagrade Toni za svoj mjuzikl „Mostovi okruga Medison“). Predstava je premijerno izvedena u Čikagu 2001. godine, da bi zatim igrala na off-Brodveju. Mnoge numere iz ovog mjuzikla postale su poznate i izvode ih muzičke zvezde, poput Arijane Grande. Mešavina rok i pop muzike, odličnog džeza i bluza, latino ritmova i moderno aranžiranje, obećavaju dobru zabavu, uz zanimljivu dramsku radnju koja podstiče na razmišljanje.

Dekonstrukcijom ljubavne priče, gde pratimo priču Keti od kraja veze, odnosno od raskida ka početku i upoznavanju Džejmija, čija ispovest ide u suprotnom smeru je bio još jedan izazov za reditelja da u sat i 20 minuta ispriča njihovu petogodišnju vezu. Na ovom projektu je naporno i svakodnevno radila podmlađena ekipa, a cilj je bio da se napravi predstava koja u sebi ima sve potencijale mjuzikla i drame. Muzički i dramski tekst prepun je odlične muzike, istinskih dramskih situacija, sjajnih koreografija, komedije, sreće, tuge.

Ljubav, emocija, ples i sreća su bile glavne premise za reditelja Boškovića.

– Režija je neobična – predstava se igra u tri plana, četvrti zid je zatvoren, publika ne može biti u njihovoj intimi, ali je ipak može nazreti kroz zidove od tila; celokupni nameštaj i pod su od pleksiglasa, što predstavlja ništavilo i neuhvatljivost. Upravo ovi elementi su predstavi dali život koji je u stilu West End produkcije. Kako je autor osmislio da likovi pričaju svoju priču u „suprotnom smeru” odlučio sam da, kada je lik u „negativnoj emociji”, nema boju na kostimu i prati ga hladno neonsko svetlo. Istovremeno, drugi akter je u „pozitivnoj emociji” i ima boje, čime smo olakšali publici da može da prati radnju i da shvati koja scena je u kojem vremenskom periodu – kaže Bošković.

Promo/Zoran Škrbić

– Prepev podrazumeva potpuno saglasje muzike i teksta uz strogo poštovanje svih zakonitosti srpskog jezika, poštovanje dramaturške koncepcije, pronalaženje rime i slično. U ovom mjuziklu kroz upotrebu savremenog jezika, slenga i humora današnjice, vešto je prikazan uspon i krah braka glavnih likova. Ponavljanjem određenih stihova kroz mjuzikl, autor pokazuje kako se istim rečima mogu iskazati različite emocije – bes i zaljubljenost, bol i nada. Samim tim što je priča predstavljena kroz dve hronološki suprotstavljene linije, očuvanje tekstualnih referenci, humora i savremenog jezika u prepevu predstavljaju izazov, ali i nit koja ovo delo čini jedinstvenim. Dramsku radnju jedne sasvim obične ljubavne priče, koja teče u vremenski obrnutom smeru za glavne aktere, podržava izrazito dinamična muzika. Vokalne deonice Keti i Džejmija su veoma zahtevne, tako da su zahtevale veliki glasovni ambitus, dar za izražavanje kroz različite, veoma složene ritmove, spojene sa glumom, plesom i scenskim pokretom, samo su neke od vrlina koje su morali posedovati pevači – glumci u ovom mjuziklu. Mjuzikl ne trpi ni prosečnost, ni greške. On mora biti besprekorno izveden u svakom svom segmentu da bi bio atraktivan -reči su Vesne Šouc.

Pročitajte još

Asistent reditelja je Isidora Goncić, saradnik na scenskom pokretu je Jovana Ikonić, a asistent scenografa Nina Kuzmić.

Reprize su 16, 19. i 24. maja na Velikoj sceni Opere i teatra Madlenianum.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike