Detaljni vodič: Kako do specijaliste u doba korone? Država plaća privatnog lekara samo pod ovim uslovima

31.03.2021

06:00 >> 09:06

0

Autor: R.M.

Ukoliko neka državna zdravstvena ustanova ne može da vam pruži lekarsku uslugu u roku od 30 dana, pacijent za neke preglede može otići kod privatnika

Detaljni vodič: Kako do specijaliste u doba korone? Država plaća privatnog lekara samo pod ovim uslovima
Copyright Pixabay

Mnoge bolnice u Srbiji već duže vreme se nalaze u kovid sistemu, zbog čega je nekim pacijentima teško da dođu do lekara specijaliste.

Naša čitateljka Dara S. (67) ispričala je da je letos pobedila kovid, ali da sad ima probleme sa drugim bolestima. S obzirom na to da je šećeraš, kaže da od letos ne može da obavi pregled kod endrokrinologa.

– Ne mogu da stignem na pregled da bi mi endrokrinolog odredio jedinice insulina koje sam dobijala u bolnici tokom kovida. Prošlo je pola godine, a ja sam još uvek na bolničkom režimu količine insulina – kaže Dara S.

Direktor Univerzitetskog kliničkog centra Srbije prof. dr Milika Ašanin nedavno je izjavio da je UKCS vodio borbu na dva fronta, “kovid i nekovid”, i da je u nekovid delu, od marta do danas, lečeno više od 60.000 pacijenata, dok je oko 7.000 kovid pacijenata hospitalizovano u okviru sistema ovog centra.

Ipak, Ašanin je rekao i da su prijemi pacijenata sa akutnim infarktom i šlogom u Evropi smanjeni 60 odsto.

Može kod privatnika, ali pod ovim uslovima

Jedno od rešenja za ovaj problem mogao bi biti odlazak kod privatnog lekara, ali za to postoji određena procedura. U Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje (RFZO) objasnili su kako možete doći do refundacije sredstava plaćenih kod privatnog lekara.

Pixabay

– Da bi osigurano lice ostvarilo pravo na refundaciju, neophodno je da mu zdravstvena ustanova koja nije u mogućnosti da u roku od 30 dana pruži potrebnu zdravstvenu uslugu izda potvrdu o nemogućnosti pružanja te usluge na obrascu PZ. Nakon što od zdravstvene ustanove dobije potvrdu, osigurano lice ima mogućnost da o svom trošku zdravstvenu uslugu koja nije pružena u zdravstvenoj ustanovi u koju je upućeno, dobije u dopunskom radu u zdravstvenoj ustanovi, odnosno u privatnoj praksi, a da novac refundira od filijale Republičkog fonda gde je zdravstveno osiguran – kažu u RFZO, i dodaju da se usluga može obaviti u ustanovama sa kojima oni imaju ugovore.

Profimedia

– Zahtev za refundaciju podnosi se u matičnoj filijali RFZO, na obrascu REF 1, koji se dobija u filijali ili ga možete preuzeti sa sajta RFZO-a. Uz zahtev se prilažu uput za pregled u zdravstvenoj ustanovi, potvrda o nemogućnosti pružanja usluge (obrazac PZ) i kompletna medicinska (specijalistički nalaz i dr.) i računska dokumentacija (fiskalni račun i račun na ime i prezime). Sastavni deo dokumentacije koju uz zahtev za refundaciju podnosi osigurano lice je i uput za pregled u zdravstvenoj ustanovi sa potvrdom na obrascu PZ koju potpisuje direktor zdravstvene ustanove, odnosno ovlašćeno lice, da zdravstvena ustanova nije mogla da pruži zdravstvenu uslugu u roku od 30 dana od dana javljanja sa lekarskim uputom izabranog lekara ili uput sa evidentiranim i pečatom overenim datumom zakazanog pregleda – objašnjavaju u RFZO, i kažu da ako filijala utvrdi da je zahtev osnovan, onda se vraća novac, u zavisnosti od visine stvarnih troškova.

Ne mogu svi pregledi biti refundirani

Pročitajte još:
Nažalost, ne mogu svi pregledi kod privatnog lekara biti refundirani, a u RFZO objašnjavaju za koje je omogućena refundacija.

– Osigurano lice ima pravo na refundaciju troškova za zdravstvene usluge za koje nije propisano utvrđivanje liste čekanja, kao što su dijagnostički pregledi (laboratorijske analize, rentgen, ultrazvučni i drugi pregledi), medicinska rehabilitacija koja se obavlja na primarnom nivou zdravstvene zaštite i specijalističko-konsultativni pregledi radi uspostavljanja dijagnoze, ukoliko nisu pružene u roku od 30 dana od dana javljanja zdravstvenoj ustanovi u koju je upućeno, a spadaju u sadržaj i obim zdravstvene zaštite koji se obezbeđuje iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja, a čije troškove je osigurano lice platilo zdravstvenoj ustanovi, odnosno privatnoj praksi – objasnili su u RFZO.

Direktor DZ “Milutin Ivković”: Nema čekanja u domovima zdravlja

Doktor Aleksandar Stojanović, direktor jednog od najvećih prestoničkih domova zdravlja “Dr Milutin Ivković”, kaže za “24sedam” da u ovoj ustanovi nema čekanja.

– Kod nas dolaze do specijaliste bez liste čekanja, ali pacijenti moraju da imaju osnov za pregled. Ako postoji osnov, specijalisti su dostupni i nema čekanja – rekao je on.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike