Najviše pritužbi na banke u Srbiji zbog kredita

26.08.2021

10:49

0

Klijenti su se žalili i na postupanje banaka vezano za platne račune i usluge, kao i na platne kartice

Najviše pritužbi na banke u Srbiji zbog kredita
Copyright Profimedia

U prvih šest meseci ove godine rešene su 1.393 pritužbe korisnika finansijskih usluga, od čega se najviše njih, 62,3 odsto, odnosilo na postupanje banaka, a 37,3 odsto na društva za osiguranje, navodi se u izveštaju Narodne banke Srbije (NBS).

Ostale pritužbe ticale su se davalaca finansijskog lizinga, njih 0,2 odsto, a po 0,1 odsto se odnosilo na postupanje platnih institucija i društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima.

Pročitajte još

Kada je reč o pritužbama na banke, rešeno je njih 868, a korisnici su se, prema izveštaju NBS, na banke najviše žalili zbog njihovog postupanja oko kredita (58,8 odsto), zatim platnih računa i usluga (24 odsto), te platnih kartica (13,2 odsto pritužbi).

U istom periodu rešeno je 519 pritužbi korisnika na postupanje društava za osiguranje, a najveći broj ovih pritužbi se odnosio na autoodgovornost – 35,6 odsto i osiguranje od posledica nesrećnog slučaja – 19,7 odsto.

Za prvih šest meseci, navodi se u izveštaju centralne banke, primljeno je 75 predloga za posredovanje, a strane u postupku posredovanja prihvatile su 13 predloga.

Pročitajte još

Iz Narodne banke podsećaju da je postupak zaštite prava pred NBS potpuno besplatan, pošto ni finansijska institucija na koju se klijent žali ni Narodna banka ne naplaćuju naknade, niti bilo kakve druge troškove za postupanje po prigovorima, pritužbama ili predlozima za posredovanje.

Osim toga, korisnici mogu da sporni odnos reše pred NBS, bez pokretanja sudskih postupaka, koji su skupi i traju znatno duže, navode iz Narodne banke Srbije.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike