Mladencima iz Beograda presela svadba: Do dana venčanja ne znamo koliko će nas koštati restoran, oni se vade na inflaciju!

13.08.2022 | 05:35

Autor: Snežana Čenad

Jelena i Matija ispričali su za 24sedam kako ih je neprijatno iznenadio telefonski poziv iz restorana u kom je zakazana proslava venčanja

Copyright Profimedia

Mladi budući bračni par iz Beograda se spremao za svoju svadbu u septembru, koju je zbog okolnosti nastalih usled pandemije koronavirusa morao da odlaže tri puta. Iako se mnogo toga promenilo za to vreme, prvenstveno zbog rasta cena, nisu očekivali da do samog najsrećnijeg dana u životu neće znati koliko će ih to zadovoljstvo koštati.

Jelena i Matija ispričali su za 24sedam kako ih je neprijatno iznenadio telefonski poziv iz restorana u kom je zakazana proslava venčanja.

Ceh veći za čak 1.000 evra

- Dogovorili smo se početkom jula da cena po osobi bude 26 evra i dali smo kaparu. Početkom avgusta smo se dogovarali o dekoraciji sale, i tog istog dana pozvao nas je menadžer i rekao da će nam finalnu cenu reći na dan svadbe. Bili smo zbunjeni, jer smo kaparisali po ceni od 26 evra. Onda nam je on objasnio da cene skaču iz dana u dan i da očekujemo da će tog dana biti do tri evra skuplje - kažu za 24sedam iznenađeni mladenci.

Bili su veoma začuđeni ovakvim objašnjenjem menadžera restorana, jer bi to značilo da će, zbog 350 svojih zvanica, za svadbu morati da daju i do 1.050 evra više. 

Jelena i Matija nisu potpisali nikakav ugovor kojim su definisane eventualne izmene cena, već samo ugovor o kapari i isplati punog iznosa na dan svadbe. 

- Ljudi iz okruženja su nam rekli: "Pa možete da ne pristanete i da otkažete", ali to je zaista veoma teško u ovom trenutku. S obzirom na to da smo platili sve drugo i pozvali ljude, a pronaći drugu salu je još teže, zato što je sve prebukirano. Takođe, novac dat kao kapara ne bi nam bio vraćen - žale se Jelena i njen budući suprug. 

Kontaktirali smo sa osnivačem udruženja "Zaštita potrošača" Nenadom Bumbićem, objasnivši mu situaciju u kojoj su se našli naši čitaoci, a on je naveo kako bi trebalo postupati kod ovakvih slučajeva. 

Profimedia
 

- Ukoliko u njihovom ugovoru ne piše član koji reguliše eventualne promene cena, takav postupak zastupnika sale koju su rezervisali nije zakonski regularan. Izmenjena cena je povećana za malo više od 10 odsto, što je za mesec dana veoma visok skok cene. U toj situaciji trebalo bi posegnuti za načelom izbegavanja veće štete, odnosno, ukoliko su na takvu cenu pristali, da kažemo pod pritiskom, jer nemaju drugu opciju, imaju pravo da ih tuže nakon završene svadbe - kaže za 24sedam Nenad Bumbić.

"Imaju pravo da tuže restoran"

On objašnjava da u ugovoru može postojati član koji reguliše eventualne promene cena, ali i u tom slučaju postoji proces provere kojim bi se utvrdio realan razlog za takvu odluku, jer ako ne postoji realan razlog, to je onda nezakonita ugovorna odredba. Taj razlog ne može biti donet na osnovu interne poslovne politike jedne od ugovornih strana. 

- To ne može da se radi tako, zato što su oni mogli da povećaju cenu i za 50 evra po osobi. Građanima koji su ovo doživeli, kao i svima koji se nalaze u sličnoj situaciji, savetujem da na dan svadbe plate iznos po izmenjenim, skupljim cenama, a potom tuže taj restoran i traže odštetu zbog nezakonitog postupanja. Imaju pravo da ih tuže i nakon tri godine. A pri isplati punog iznosa, po toj promenjenoj ceni, savetujem da novac uplate na račun kako bi postojao vrlo jasan dokaz o plaćanju - objašnjava Bumbić.

Bonus video:

var player = new Clappr.Player({source: "https://media-24sedam.ott.solutions/media-24sedam/video_content/64c3d6126c143cbbdfa2636a/2022/05/01/64c4e9adb45738d81958c56e/uhd/64c4e9adb45738d81958c56e.mp4/playlist.m3u8",parentId:"#VMS_64c4e9adb45738d81958c56e",poster:"https://cdn.brid.tv/live/partners/20325/snapshot/1011959_th_1652445713.jpg",playback: {preload: 'metadata',controls: false,playInline: true,recycleVideo: Clappr.Browser.isMobile,crossOrigin: 'anonymous',externalTracks: []}});

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam