Crne tačke Beograda: Mostarska petlja je najgora, a pogledajte koja su to još mesta fatalna za vozače

03.10.2021

10:00

0

"Venci smrti" nižu se na najprometnijim ulicama, ali za njima ne zaostaju ni saobraćajnice kroz koje ne prolazi toliko veliki broj vozila

Crne tačke Beograda: Mostarska petlja je najgora, a pogledajte koja su to još mesta fatalna za vozače
Ilustracija/Printscreen /globalnews.ca

Kružni tokovi, raskrsnice i "lakat" krivine predstavljaju crne tačke na kojima se najčešće događaju saobraćajne nesreće, poput one u subotu, kada je vozač "golfa" udario u žardinjere na trotoaru, na Konjarniku, prilikom čega su devojka (31) i drugi momak (28) izleteli iz automobila i zadobili fatalne povrede.

Sa dolaskom sve većeg broja vozila na prestoničke ulice, poremetilo se i vreme "špica", te danas, kako radnim danima, tako i vikendom, gradske zone doslovno vrve od automobila, dok se na parking-mesto čeka i po pola sata.

24sedam/M.K. 7ilustracija
 

"Venci smrti" nižu se na najprometnijim ulicama, ali za njima ne zaostaju ni saobraćajnice kroz koje ne prolazi toliko veliki broj vozila. 

Najviše nezgoda svodi se na "čukanje"

Najveći procenat saobraćajnih udesa svodi se na takozvano "čukanje" sa posledicama u vidu materijalne štete. U periodu od početka 2020. do septembra ove godine, u Beogradu je bilo čak 5.654 ovakvih situacija.

Iskusan vozač mogao bi odmah pretpostaviti da su dve najkritičnije lokacije u Beogradu - kružni tokovi na Autokomandi i Slaviji. 

Foto: 24sedam/Goran Sivački
 

Međutim, pored ove dve raskrsnice kao crne tačke izdvajaju se i:

  • ugao ulica Vojislava Ilića i Ustaničke
  • ugao Cvijićeve i Bulevara despota Stefana
  • raskrsnica ispred Terazijskog tunela
  • rakrsnica kod tržnog centra "Ušće"
  • kružni tok kod opštine Novi Beograd
  • kružni tok kod Bogoslovije
  • raskrsnica kod "Lidla" na Čukarici

Kao "najcrnja" tačka izdvaja se Mostarska petlja, dok za njom blago zaostaju raskrsnica Nemanjine i Kneza Miloša, Autokomanda, raskrsnica Ruzveltove i Bulevara kralja Aleksandra, Radnička ulica i ponovo ugao Vojislava Ilića i Ustaničke.

"Crne tačke se menjaju"

Stručnjak za bezbednost u saobraćaju Milan Vujanić, Printscreen/TV KCN
 

Prema rečima stručnjaka za bezbednost saobraćaja Milana Vujanića, crne tačke u prestonici se menjaju, jer se Beograd neprestano gradi. 

- Na zahtev tadašnjeg gradonačelnika Beograda Bogdana Bogdanovića, učestvovao sam u istraživanju 1996, 2001. i 2006. godine, kada smo na osnovu saobraćajnih nesreća obavljali analize kako bi se one u budućnosti mogle izbeći. To smo uspešno odradili, jer smo tada imali ažurne podatke iz MUP-a. U tom istraživanju smo bili orijentisani na stradanje dece - rekao je Vujanić za 24sedam

Pixabay
 

Kako on ističe, 2001. su naišli na 37 tačaka na kojima su deca bila drastično ugrožena.

- Uspeli smo da za 60 posto smanjimo udese na tim tačkama, koje su uglavnom bile raskrsnice. Očekujem da gradska vlast ponovo preduzme ta istraživanja, nađe šta su uzroci nesreća, i da sistematski otklonimo crne tačke, kako bi naš Beograda ponovo bio bezbedan - istakao je stručnjak za bezbednost saobraćaja. 

Opština sa najviše udesa i fatalnih ishoda

Printscreen/ Youtube
 

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, ukupan broj saobraćajnih nezgoda u periodu od 2016. do 2020. godini na opštini Novi Beograd iznosi 12.666, dok je za taj vremenski period poginulo ukupno 39 osoba, a povređeno 4.515.

Opština Voždovac broji nešto manje nezgoda u tom periodu, tačnije 9.800. Broj osoba koje su izgubile život u periodu od 2016. do 2020. takođe je 39 lica, a ukupan broj povređenih iznosi 3.549. 

Na opštini Zvezdara, u istom periodu, registrovano je ukupno 7.188 saobraćajnih nezgoda, dok je poginulo 19 lica, a povređeno 2.542.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi