Korak bliže metrou: Sutra potpisivanje sporazuma sa Kinezima i Francuzima, a ovo su važni detalji projekta (MAPA)

24.01.2021

07:09 >> 15:28

0

Autor: Jovana Vrećo

Pauer Čajna će izvoditi građevinske radove, a francuski Alstom je zadužen za elektromehaniku, vozove, vagone, šine i kompletno električno napajanje

Korak bliže metrou: Sutra potpisivanje sporazuma sa Kinezima i Francuzima, a ovo su važni detalji projekta (MAPA)
Copyright ATA Images/Antonio Ahel

Još jedan važan korak ka izgradnji metroa biće napravljen sutra, kada bude i zvanično potpisan zajednički sporazum o izgradnji beogradskog metroa između Vlade Srbije, Grada Beograda, kineske kompanije “Pauer Čajna” i francuske kompanije “Alstom”.

Baš kako je nedavno i rekao ministar finansija Siniša Mali, u februaru nas očekuje veliki broj poseta naših eksperata Francuskoj i njihovih Srbiji, koji već rade na projektu metroa.

Francuska kompanija „Ežis” trenutno radi na projektovanju prve dve linije metroa, dok je za treću liniju u toku izrada idejnih rešenja, a međudržavni sporazum o realizaciji infrastrukturnih projekata sa tom zemljom potpisan je 26. novembra prošle godine.

Vrednost sporazuma je 581 milion evra, od kojih je 127 miliona evra namenjeno unapredenju efikasnosti elektrodistributivne mreže, dok će 454 miliona biti uloženo u izgradnju prve linije metroa.

Udružene snage

Na jednom od najvažnijih infrastrukturnih projekata za 2021. godinu, kako je navedeno, kineska kompanija „Pauer Čajna“ će izvoditi građevinske radove, dok će francuska kompanija „Alstom” raditi elektromehaniku, vozove, vagone, šine, kompletno električno napajanje, odnosno opremu samog metroa.

Kada bude sve izgrađeno, metro bi trebalo da čine tri linije, a mreža metroa, kako je ranije za 24sedam rekao gradski urbanista Marko Stojičić, upotpunila bi mrežu BG voza, kao drugog šinskog sistema, i trebalo bi da postane oslonac javnog prevoza i ključ u rešavanju problema saobraćajnih gužvi.

Trase linija

Predviđeno je da prva faza implementacije bude deonica Linije 1 od Makiša do Karaburme, ukupne dužine 16,7 kilometara, sa 16 stanica, a izgradnja bi trebalo da počne krajem ove godine. Ta linija, inače, prema planovima, počinjaće iz Železnika, protezati se preko Makiškog polja, centra grada i Karaburme, do Mirijeva.

Promo/Grad Beograd

Na početku Linije 1, na području Makiškog polja, neposredno uz postojeću ranžirnu stanicu “Makiš”, planira se smeštanje glavnog depoa za metro sistem.

Ova linija će biti multimodalno povezana sa sistemom BG voza na Pančevačkom mostu, kao i sa ostalim vidovima javnog gradskog prevoza na području Beograda.

Pročitajte još:

Linija 2 bi trebalo da poveže Železničku stanicu Zemun i Mirijevo, ukupne dužine 19,2 kilometra, sa 20 stanica.

Linija 3 će, prema projektu, povezivati Voždovac i Novi Beograd, a planirano je da trasa ove linije prolazi kroz najuži centralni deo grada.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike