Kilometarske gužve, vozači lude: Petlja umesto Dušanovačkog mosta - dobro ili loše rešenje?

15.03.2021

09:01 >> 12:43

0

Autor: Jovana Vrećo

Kod svake saobraćajnice neophodno je obezbediti ulazno-izlazne pravce, kaže za 24sedam stručnjak za bezbednost saobraćaja profesor Milan Vujanić

Kilometarske gužve, vozači lude: Petlja umesto Dušanovačkog mosta - dobro ili loše rešenje?
Copyright Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

Gužve u saobraćaju u Beogradu postale su svakodnevica, ali projekat kao što je izgradnja petlje na mestu sadašnjeg Dušanovačkog mosta, koji je pre nekoliko dana najavljen, uliva optimizam vozačima koji prolaze tom saobraćajnicom, da će kilometarske kolone da se smanje.

Više čak nije ni vest da se na izlazima i prelazima sa auto-puta u prestonici,u delu od Mostarske petlje do Dušanovačkog  mosta, pa i na novobeogradskom delu i Gazeli, u špicu napravi “krkljanac”.

Printscreen/ Google maps

Zato bi ovaj projekat, koji je Vlada Srbije proglasila i za projekat od nacionalnog značaja za Republiku Srbiju, bio bitan korak ka rasterećenju pomenutih saobraćajnica.

– Usvojili smo Plan detaljne regulacije i završili elaborat deobe katastarskih parcela. Formiramo građevinske parcele za petlju sa auto-putem, duž buduće Nove kumodraške, do raskrsnice sa Darvinovom i Bulevarom Peka Dapčevića – objasnio je nedavno zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Takođe, tada je dodao i da će po završetku tog posla da se krene i sa eksproprijacijom imovine, što će biti veoma obiman posao zbog potrebe rušenja većeg broja objekata.

– Istovremeno počinjemo sa projektovanjem i tada ćemo znati investicionu vrednost projekta. Prva deonica koja će se graditi je od Ustaničke do Ulice Peka Pavlovića – rekao je Vesić i dodao da je realno da tender za izgradnju Dušanovačke petlje bude raspisan do kraja 2022. godine.

Vujanić: Pobornik sam te ideje, ali…

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić za 24sedam objašnjava da kod ovog projekta, na prvi pogled, postoji jedan problem.

– Na samoj petlji neće biti gužve, ali silazak na jednu ili drugu stranu vodi na iste ulice, pa će faktički ostati isti problem. Neće biti više gužva kakva je bila na samoj petlji, ali ako se ne obezbede ulazno-izlazni pravci nije urađeno ništa – kaže naš sagovornik.

Ipak, kako naglašava, pobornik je ideje da se tu napravi petlja.

– Zaplaćka ulica i Kruševačka i dalje će biti preoptrećene, i to su manje ulice, koje ne mogu previše vozila da propuste – objašnjava on.

Pupinov most – dobra saobraćajnica, loša lokacija

Stručnjak navodi da je Pupinov most primer dobre saobraćajnice, ali od auto-puta do tog mosta ne može da se prođe kolika je gužva.

– Pupinov most nije trebalo da bude nastavak te saobraćajnice, nego potpuno druga saobraćajnica. Jer svi koji idu ka Pupinovom mostu, prelaze istu putanju, kao i oni koji se kreću ka Novom Sadu – ukazuje sagovornik i dodaje da je važno da sve što se radi sa saobraćajnicom pokriva želje putnika, ali da nema sporedne efekte koji ga usprovaju: “Koliko se most ‘puni’, toliko mora i da se na drugu stranu ‘prazni'” , navodi naš sagovornik.

Naglašava da uvek postoje alternativni pravci i ne sme da bude takav deo, koji ako bi stao, Beograd ne može da funkcioniše.

Pročitajte još:

– Recimo, zvuči strašno i sama pomisao na to da se “zaustavi Slavija”. Ipak, ni u tom slučaju Beograd ne bi stao, samo bi bilo komplikovanije – kaže Vujanić.

(Ne)izdrživa Gazela

Most na Gazeli je projektovan kada je bio saobraćaj od 10.000 vozila dnevno, tako da kapacitet koji su projektovali izdrži i dupli broj, ističe Vujanić.

– Problem je što sada on “trpi” i do 100.000 vozila na dnevnom nivou – zaključuje stručnjak.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike