Čim padne obilnija kiša vozači kao da zaborave da voze: Stručnjaci objašnjavaju šta je potencijalno rešenje za kolaps u saobraćaju
U Beogradu je juče palo oko 35 litara kiše zbog čega su se napravili ogromni zastoji na mostovima i bulevarima
Potpuni kolaps u prestonici postao je neizbežan prizor čim padne kiša, jer se tada na beogradskim saobraćajnicama, kao po pravilu, prave ogromni zastoji na mostovima i bulevarima, a dolazi i do povećanog broja saobraćajnih nezgoda.
Izgleda kao da vozači tada zaborave da voze, ali i kao da posle nevremena moraju da nauče novu “tehniku” – da plivaju svojim vozilima. Postavlja se pitanje kako je moguće regulisati ovaj probelm i izbeći ovakve situacije, koje su svakodnevne ako vremenske nepogode učestaju.
Problem
@prijavi_problem Postovani, na setalistu Lazaro Kardenas, ponovo su zapuseni slivnici za kisu. Molim Vas da se isti ociste a djubre iz njih baci u kontejner a ne kao prosli put ostavi pored na zelenoj povrsini. Srdacan pozdrav. @70_blok pic.twitter.com/z3XtxVY5Q5
— The Mandalorian (@vitez83) May 17, 2021
Iz JKP “Beogradski vodovod i kanalizacija” za 24sedam su objasnili da je problem tokom velikih i intenzivnih pljuskova u Beogradu, kada padne preko 20 litara po metru kvadratnom, upravo u ogromnoj količini kiše koja padne u kratkom vremenskom periodu i ne može smesta da se evakuiše.
– Po količini padavina u Beogradu, samo je juče, 17. maja, palo oko 35 litara kiše po metru kvadratnom, dok je u prvoj polovini meseca palo ukupno isto toliko – navode iz ovog preduzeća.
Veći rizik za niže delove
Kako su objasnili u “Vodovodu” niži delovi grada prirodno imaju veći problem nego viši.
– Sva voda, koju kanalizacija ne može da primi, slije se u niže zone – navode u preduzeću.
Dodaju i da se tokom tih većih padavina nanosi smeće, šut i drugi građevinski materijal u slivnike, što dovodi do smanjenog kapaciteta primanja vode, odnosno zagušenja slivnika, kao i da su juče, po završetku padavina, nadležne ekipe obavile i njihovo dodatno čišćenje.
POSLE DANASNJEG PLJUSKA ULICA KOJA JE REKONSTRUISANA PRE PAR MESECI SE PRETVORILA U KRATER!
Pogledajte samo kako izgleda ova napredna podloga!
Ugao Cara Dusana i Knicaninove. pic.twitter.com/VR7QIfLtyf— Marko M. Dragoslavic (@DragoslavicM) May 17, 2021
Rekordna količina kiše
Ističu da se njihove ekipe redovno angažuju, kao i da sa neophodnom mehanizacijom redovno održavaju slivnike i kompletnu kišnu kanalizacionu mrežu.
– U Beogradu ima oko 35.000 slivnika koji se redovno čiste minumum dva puta tokom godine, dok se u zavisnosti od potrebe oni čiste i vanredno – naveli su u “Vodovodu”.
Takođe, napomenuli su da kišna kanalizacija nije dimenzionirana da primi rekordnu količinu padavina.
– Kanalizacija ne može da se projektuje na osnovu intenzivnih padavina koje tokom godine uslede nekoliko puta. Takva prakse ne postoji ni u drugim zemljama u svetu – objašnjavaju u preduzeću.
Za kraj apeluju na građane da ne bacaju otpatke na ulicu, ali i na izvođače građevinskih radova da više obrate pažnju na skladištenje materijala.
Autokomanda. pic.twitter.com/o3OVmXabI6
— Zeka Peka (@gdezekapijevodu) May 17, 2021
Kiša – glavni krivac za kolaps
Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić za 24sedam ističe da je definitivno glavni krivac – kiša, s obzirom na to koja je količina pala.
Na pitanje zašto saobraćajnice ne mogu da podnesu tu količinu padavina i da li je možda neadekvatna infrastruktura krivac stručnjak daje jasno objašnjenje:
– Saobraćajna mreža se nikada ne projektuje i ne organizuje za maksimalno opterećenje koje se javi jednom u 100 dana. Pravi se za normalno opterećenje od 85 odsto od onog što je maksimalno – navodi naš sagovornik i dodaje da kada bismo pravili saobraćajnice i puteve da zadovolje sve, to bi “papreno koštalo”.
– e aj nemoj opet da tripujes nesto ni od cega
– ma necu bre sve kulSve kul: pic.twitter.com/pTpHh1sAxx
— DESIPOSLA SEDIDOLE (@CANGRCANGR) May 17, 2021
Zato, kako stručnjak za saobraćaj naglašava, sve se projektuje za normalno i povećano opterećenje.
– U vršom opterećenju imamo problem jer se tada pojavljuje u saobraćaju mnogo više ljudi nego inače. To se, u stvari, dešava jer su im loši uslovi, na primer u gradskom prevozu, pa će radije da koriste automobil. Zato kada pustite više vozila, na mreži koja je projektovana za određen saobraćaj, normalno je da mora doći do zastoja – objašnjava Vujanić.
Pametne mere
Kako bismo rešili ovaj problem gužve u saobraćaju čim kiša padne, ali i u regularnim uslovima, stručnjak za saobraćaj rešenje vidi u jednom predlogu.
Pročitajte još:
– Potrebno je smanjiti broj vozila i to pametnim merama. To nije novo, već je nešto što se radi i na zapadu. Da bi se povećala popunjenost vozila, a tako se smanjio i broj vozila na putu, neophodno je dati pogodnost onima kojih je više u jednom vozilu (više od tri osobe) i to kroz mogućnost korišćenja žute trake – kaže Vujanić i dodaje da bi primena ovakvih mera značajno smanjila gužvu i u Beogradu.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari