
Ekološki korak napred u GSP: Nakon objave o nabavci 300 novih buseva, sada otkriveno i o kakvim se vozilima radi
Iz tenderske dokumentacije jasno je definisano kakvi će morati da budu novi autobusi

Pre nekoliko dana na zvaničnom sajtu grada Beograda objavljeno je da će Gradski saobraćajni prevoz (GSP) uskoro raspisati tender za nabavku 300 autobusa na gas. Ovi podaci su bili prilično opšti, i nisu sadržali mnogo detalja o vrsti vozila koja se planira nabaviti. Međutim, tokom vikenda razjašnjeni su potrebni specifikacije jer su jedan za drugim raspisana dva tendera: jedan za nabavku 130 zglobnih autobusa i drugi za 170 solo niskopodnih autobusa putem finansijskog lizinga.
Iz tenderske dokumentacije jasno je definisano da svi autobusi moraju biti iste marke i tipa, a model ponude mora biti proizvod serijske proizvodnje. Ponuđači su obavezni da ponude potpuno nove autobuse koji su proizvedeni u 2025. godini. U dokumentu se naglašava:
„Ponuđači moraju da ponude potpuno nove autobuse. Pod terminom 'nov autobus' podrazumeva se nekorišćen autobus proizveden u 2025. godini, sa celokupnom novom konstrukcijom i ugrađenim potpuno novim agregatima, sklopovima, podsklopovima, delovima i drugim ugradbenim stavkama. Vozilo ne sme imati više od pređenih 2.000 km prilikom primopredaje.“
Tenderi takođe obuhvataju nabavku dijagnostičkih uređaja, obuku kadrova GSP-a i tehničku podršku tokom garantnog perioda, objavila je Ekapija.
Kada su u pitanju zglobni autobusi, tender zahteva određene dimenzije: vozila moraju biti dugačka najmanje 18.000 mm, široka maksimalno 2.550 mm, sa četvoro vrata, minimum 40 sedišta i kapacitetom od najmanje 140 putnika. Takođe, traženo je da druga i treća vrata imaju platforme za invalidska kolica, kako bi se olakšao pristup, kao i klima uređaje sa automatskom regulacijom, uređaje za informisanje putnika, sistem za praćenje vozila i WiFi opremu.
Milos Tesic/ATAImages
Za solo vozila, zahtev je da budu dugačka minimalno 12.000 mm, široka najviše 2.550 mm, sa trojim vratima, najmanje 30 sedišta i minimalnim kapacitetom od 85 putnika. Slični zahtevi važe za opremljenost kao i kod zglobnih vozila.
Dinamika isporuke je takođe precizno definisana. Za zglobna vozila, tender zahteva da prvi lot od 30 vozila bude isporučen 270 dana od potpisivanja ugovora, dok će se druga isporuka vršiti u razmacima od 290, 310, i 330 dana. U slučaju solo autobusa, po tri lota od po 40 vozila trebalo bi da stiže u razmacima od 180, 210 i 240 dana, a preostalih 50 vozila u roku od 300 dana.
Rok za podnošenje ponuda na oba tendera je 25. mart, a više informacija o specifikacijama može se pronaći u odgovarajućim linkovima na sajtu.
Važno je napomenuti da je GSP Beograd već prošle godine, u maju, raspisao sličan tender za kupovinu autobusa na gas. Međutim, i pored ovih nabavki, čini se da ukupna situacija u GSP-u ostaje nepovoljna, s obzirom na to da se deo autobusnih linija seli privatnim prevoznicima u okviru javno-privatnih partnerstava, što može dovesti do osipanja kapaciteta i smanjenja kvaliteta javnog prevoza u Beogradu.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari