Od Beograda do Čačka za sat: Na današnji dan otvorena poslednja deonica auto-puta "Miloš Veliki"

19.12.2020

19:45 >> 10:00

0

Ukupna vrednost čitavog projekta je iznosila 233,67 miliona dolara

Od Beograda do Čačka za sat: Na današnji dan otvorena poslednja deonica auto-puta "Miloš Veliki"
ATAImages/M.M.

Deonica auto-puta “Miloš Veliki” od Surčina do Obrenovca, duga 17,6 kilometara, svečano je otvorena na današnji dan 2019. godine, čime je kompletirana saobraćajnica od Beograda do Čačka u dužini od 120 kilometara.

Ceremoniji otvaranja prisustvovao je državni vrh na čelu sa predsednikom Republike Srbije Aleksandrom Vučićem, a ova deonica auto-puta “Miloš Veliki” završena je skoro tri meseca pre roka.

– Beograd i Čačak su bili udaljeni dva i po sata vožnje, a od danas samo jedan sat. Ljudi će uštedeti vreme i moći će više vremena da provode s porodicom i radeći – istakao je tada predsednik Srbije.

Četiri vozne i dve zaustavne trake

Printscreen/YouTube/Marko Leontijević

Deonica se sastoji od četiri vozne i dve zaustavne trake, ukupne širine 29 metara. Na njoj se nalazi most na ušću Kolubare u Savu kao i još 11 mostova, vijadukt preko železničke pruge Ostružnica – Batajnica, i dve petlje – Surčin i Obrenovac.

Most preko Save i Kolubare dugačak je 1.581 metar, širine 29 metara. Urađen je sa 27 stubova i 33 raspona, ugrađeno je 88.000 kubika betona i više od 11.500 tona aramature.

Takođe, u trasu auto-puta od Surčina do Obrenovca ugrađeno je više od 2,7 miliona kubika peska i oko 190.000 tona asfalta.

Preko surčinske petlje povezan sa Koridorom 10

Milos Tesic/ATAImages

Otvaranjem ove deonice auto-put “Miloš Veliki” je preko surčinske petlje povezan sa Koridorom 10 i Beogradom.

Ova petlja povezuje novu trasu autoputa sa obilaznicom oko Beograda odnosno budućim putem od Novog Beograda do Surčina, to jest od Vojvođanske ulice i Bulevara Jurija Gagarina. Nalazi se otprilike između petlje Dobanovci i ostružničkog mosta, tako da će vozači moći do petlje Surčin da dođu sa južne strane preko Ostružnice, a sa severne od Dobanovaca.

Obrenovačka petlja je nešto manja od surčinske, a sastoji se od dve mostovske konstrukcije odnosno dva nadvožnjaka i predstavlja vezu Koridora 11 sa Obrenovcem i okolnim mestima.

Pročitajte još:

Deonica Surčin – Obranovac povezuje Beograd i Vojvodinu sa zapadom zemlje, a radove je izvodila kineska kompanija “CCCC”, koja je gradila i Pupinov most.

Izgradnja ovog projekta, čija je ukupna vrednost 233,67 miliona dolara, počela je u martu 2017. godine, a investitor je bilo JP “Putevi Srbije” koji je finansiran kreditom kineske “Eksim banke”.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi