Pilot-projekat: Da li su kamere u vozilima GSP-a budućnost bezbednog saobraćaja?

19.08.2021

13:08 >> 13:43

0

Autor: L. Đ. T.

Nakon sprovedenog testiranja, šira primena ovakvih kamera mogla bi značajno doprineti smanjenju crne statistike broja saobraćajnih nesreća

Pilot-projekat: Da li su kamere u vozilima GSP-a budućnost bezbednog saobraćaja?
YandexGo/BeFunky

U prvoj polovini 2021. godine u saobraćaju su povređene 544 osobe, život je izgubilo čak šestoro dece, a broj poginulih pešaka u prvom kvartalu veći je za više od 15 odsto nego prethodnih godina. Ovi podaci su veoma alarmantni, te mnogi stručnjaci pokušavaju da pronađu rešenje kako na efikasan način smanjiti navedene brojke.

Jedno od takvih rešenja nudi i komapnija “Yandex Go”, a o čemu se radi objasnio je za 24sedam direktor odeljenja za međunarodnu saradnju Maksim Kozlov.

Pročitajte još

Naime, najčešći uzrok saobraćajnih nezgoda su nepažnja, umor, nedovoljno držanje rastojanja pri velikim brzinama i upotreba mobilnih telefona.

– Kompanija “Yandex Go” budućnost bezbednosti u saobraćaju vidi kroz upotrebu modernih tehnologija u cilju njenog poboljšanja. Mimo servisa za taksi prevoz, ona ulaže i u tehnološki boljitak kompletnog javnog prevoza i već u više gradova u Evropi primenjuje sistem postavljanja kamera u vozilima gradskog saobraćaja, koje beleže sve bezbednosne parametre kako unutar, tako i izvan vozila – objasnio je Kozlov.

Ovakav projekat trenutno je u pilot-fazi testiranja i u Beogradu, gde su kamere već postavljene u određeni broj autobusa, trolejbusa i tramvaja.

YandexGo

– Kamera snima parametre poput učestalosti i trajanja treptanja osobe za volanom koji ukazuju na pospanost vozača, neuspešno vezivanje pojasa, pušenje u vozilu, upotrebu mobilnog telefona i slične situacije koje bi mogle biti potencijalno opasne, te svetlosnim i zvučnim signalima upozorava vozača na prekršaj – ističe Kozlov.

Ove kamere očitavaju više tačaka na licu vozača i prate položaj glave, smer pogleda, zevanje, trljanje očiju, kao i sve podatke potrebne za analizu ponašanja u vožnji, kvalitet puta, GPS evidentiranje i prekoračenje brzine.

Testirana u neurobiološkoj laboratoriji za spavanje i buđenje i odobrena je kao efikasan način za praćenje pospanosti lica koje upravlja vozilom.

– U budućnosti ovakva kamera bi mogla pomoći u verifikaciji osobe za volanom pomoću video i audio signala, kako bi se sprečilo nezakonito predavanje upravljača trećim stranama – rekao je Kozlov.

Evidencija registrovanih prekršaja dostupna je centrali Gradskog saobraćajnog preduzeća, pa tako usled ponovljenih prekršaja vozač može biti sankcionisan privremenim ograničavanjem rada.

YandexGo

U pitanju su kratki video-segmenti dužine 10 do 15 sekundi, snimljeni u trenutku kada kamera registruje potencijalno kritičnu situaciju. Svi zabeleženi video-materijali skladište se u “Yandex” bazi i koriste se za dalju analizu i poboljšanje bezbednosti u saobraćaju.

– Kamera je opremljena i dodatnim modulom za video-snimanje situacije na putu, te se prilikom registrovanja određene vrste događaja mogu istovremeno snimiti dva video-zapisa – jedan koji će zabeležiti stanje unutar vozila i drugi koji će ispratiti dešavanja izvan njega – navodi Maksim Kozlov.

Pročitajte još

Nakon sprovedenog testiranja u vozilima gradskog prevoza, šira primena ovakvih kamera mogla bi značajno doprineti smanjenju crne statistike broja saobraćajnih nesreća sa kojom smo u Beogradu, pa i u celoj Srbiji, suočeni svake godine.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi