Rekom do posla: Savom i Dunavom prevozićemo se na tri linije

21.09.2020

10:06 >> 07:43

0

Autor: V. S. P.

Čamci bi putnike mogli da prevoze od Brankovog mosta ka Obrenovcu, Batajnici i Grockoj

Rekom do posla: Savom i Dunavom prevozićemo se na tri linije
Copyright ATA images/Antonio Ahel

Beograđani bi u bližoj budućnosti mogli u javnom prevozu da koriste i dve reke kojima se ponose, a prema najavama postojala bi tri osnovna koridora kojima bi “špartale” rečne linije.

Razvoj javnog prevoza putnika na rekama predložili su Sekretarijat za javni prevoz, Agencija za upravljanje lukama i Direkcija za vodne puteve – Plovput. U njihovoj strategiji piše da plovni potencijali Save i Dunava omogućavaju uspostavljanje svih vrsta putničkih linija: tranzitne, međugradske, prigradske, gradske i turističko-kružne.

Imajući u vidu karakteristike tokova reka, nameću se, kako se navodi u strategiji, tri osnovna koridora gradskih rečnih linija, pišu Novosti. Tako su Planom održive urbane mobilnosti predviđena tri plovna puta za javni prevoz:

Koridor 1, odnosno Zapadni savski, protezao bi se od Savskog pristaništa ili Brankovog mosta preko Sajmišta do Ade Ciganlije, Bloka 70 i Bloka 45, do Ostružnice, Umke, Obrenovca, Progara i Bojčinske šume.

Koridorom 2, Severno dunavskim, putnici bi mogli da se prevezu od Brankovog mosta preko Velikog ratnog ostrva, Zemunskog keja, Gornjeg Zemuna, Batajnice, a možda i sa produžetkom linije do Novih Banovaca, Starih Banovaca, Belegiša, Surduka i Slankamena.

Koridor 3, Istočni dunavski, prema planu vodi od Brankovog mosta, preko Dorćola do Krnjače (i dalje do Borče), a onda ka Karaburmi, Višnjici, Velikoselskom ritu, Pančevu, Vinči, Ritopeku i Grockoj.

Izrada studije opravdanosti rečnog prevoza putnika je, ubrzo po raspisivanju, u januaru ove godine obustavljena, ali su nadležni najavili njeno ponovno raspisivanje.

– Kroz studiju potrebno je utvrditi transportne zahteve putnika, moguće lokacije za pristaništa, kategorije putovanja, kao i tipove plovnih objekata za prevoz putnika rekama. Na koridorima, obezbediti od pristajališta veze sa sistemima kopnenog javnog prevoza. Definisati raspored kretanja brodova na rečnim linijama u odnosu na period plovidbe – prolećni, letnji i jesenji. Prema planu, rečni saobraćaj bi u potpunosti trebalo da bude integrisan u jedinstveni sistem naplate prevoza – navodi se u strategiji.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Novosti

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike