Trijumfalan povratak "osmice", ali zamalo! Tutnjala je od Karaburme do Doma vojske, karta je bila za "dž", a evo ko joj je "ukrao" trasu

09.04.2023

19:20

0

Tramvaj 8 se otisnuo u poslednji krug 22. jula 1959. godine

Trijumfalan povratak "osmice", ali zamalo! Tutnjala je od Karaburme do Doma vojske, karta je bila za "dž", a evo ko joj je "ukrao" trasu
Tramvaj - Copyright Tanjug/Miloš Milivojević

Jedna od najstarijih tramvajskih linija u Beogradu - čuvena "osmica", krajem pedesetih godina prošlog veka iz neverovatnog razloga isključena je iz saobraćaja. 

Pre nego što je "osmica" razdužila svoju trasu, ona je svakodnevno prevozila Beograđane od Stare Karaburme do centra grada, tačnije do Doma vojske. Tu liniju ona je suvereno držala od 1924. pa sve do 1959. godine.

Međutim, 22. jula 1959. godine, tramvaj 8 otisnuo se u poslednji krug i to u terminu od 23 časova i 23 minuta. 

Tanjug/Miloš Milivojević
 

Glavni razlog za ukidanje "osmice", koja istini za volju jeste bila je najsporije, ali i najjeftnije vozilo među gradskim prevozom, bila je rekonstrukcija tadašnje ulice 29. novembra, a današnjeg Bulevara despota Stefana.

Već sutradan na prestoničkim ulicama našla se zamena u vidu autobusa, čija je trasa ipak bila malo izmenjena - putnike je prevozio od Doma JNA, pa dalje ulicama 29. novembra i Džordža Vašingtona, a zatim je skretao u Takovsku, te udesno u Jaše Prodanovića i na kraju ulevo u Mitropolita Petra, vozeći sve do terminusa zvanog Dom kulture "Braća Stamenković". 

Autobuska karta za sve putnike bila je 15 dinara. 

Ponovo na ulicama, ali u novoj trasi

24sedam/M. Sh
 

Ipak, to nije bio neslavni kraj "osmice", koja se nakon toga ponovo našla na ulicama Beograda, ali u novoj trasi - osamdesetih godina ona je vozila od Omladinskog stadiona, preko današnje Slavije, do Trošarine i nazad. 

Međutim, to je bilo kratkog daha i do kraja te decenija "osmica" se vratila u depo.

Dobar plan otišao u zaborav

24sedam/Goran Sivački
 

Godine 2015. kada se na dnevnom redu gradske skupštine našla diskusija o novoj mrežnoj liniji kojom je planirano uspostavljanje tramvajskih linija u neprekidnom nizu od 1 do 12. 

U konačnici, to je značilo ukidanje linija 13 i 14 i sužavanje "kruga dvojke", te uvođenje nekih davno zaboravljenijih linija. 

Između ostalog, prema tom planu "jedinica” bi ponovo ugledala svetlost dana nakon tri decenija, ali bez decidirane rute, dok bi "četvorka" povezivala Kalemegdan i Studentski grad, a popularna "osmica" bi spajala dva suprotna kraja grada - Mirijevo 2 i Bežanijsku kosu.

Međutim, to je iziskivalo silna kopanja i postavljanje nekoliko stotina novih tramvajskih šina, što je dalje zahtevalo veliku količinu novca, zbog čega se od tog projekta u nekom trenutku i odustalo.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike