Dobijanje dozvole u septembru: "Počela eksproprijacija zemljišta za depo metroa"

03.02.2021

07:51

0

On predstavlja najbrži, najekonomičniji i najviše ekološki vid javnog prevoza - ocenio je glavni gradski urbanista

Dobijanje dozvole u septembru: "Počela eksproprijacija zemljišta za depo metroa"
Copyright Glavni gradski urbanista Marko Stojčić Foto: 24sedam

Glavni gradski urbanista Marko Stojčić izjavio je danas da je počela eksproprijacija zemljišta u delu Makiškog polja, gde bi trebalo da se nalazi depo za budući metro, a koja će biti završena tokom leta.

Stojičić je podsetio da će prva trasa budućeg metroa ići od Makiškog polja do Mirijeva i da će biti duga 21,3 kilometra, a da će radovi na njenoj izgradnji krenuti krajem godine.

Foto: Printscreen/YouTube/Al Jazeera Balkans

– Uporedo sa eksproprijacijom, radi se i projektna dokumentacija za depo, a u septembru, oktobru očekujemo da ćemo biti u završnoj fazi dobijanja građevinske dozvole kako bi nakon toga počelo nasipanje terena i potom izgradnja depoa, što je prva celina u vezi sa budućim metro sistemom – rekao je Stojčić za TV Kurir, a saopštio Beoinfo.

Ističe da su prednosti metro sistema višestruke – veća brzina, znatnija udobnost, visoki kapacitet, zaštita životne sredine i dodaje da će se nadalje razvijati i BG voz i tramvajska mreža kao deo šinskog sistema u glavnom gradu.

partners.alstom.com

Glavni urbanista naglasio je da su u planu dve ankete za građane – jedna za dizajn vozova, a druga za enterijer.

Stojičić navodi i da će metro imati ukupno 41 stanicu, a konkurs za idejno rešenje će se odnositi na sedamnaest stanica.

– Očekujemo da dobijemo najmanje od 25 do 30 rešenja za svaku stanicu, a ideja je da svaka bude nešto specifično iz Srbije ili iz grada, odnosno da svaka bude autentična – istakao je Stojčić.

Pročitajte još

To je, kaže, prilika da se oprobaju mlade arhitekte i da u svojoj državi ostvare maksimalno svoj profesionalni kapacitet.

Stojčić je precizirao da je metro projekat koje će raditi francuske i kineske kompanije, ali da će većinu radova obaviti i naša građevinska operativa.

– Metro je najpoželjniji, najbrži, najekonomičniji i najviše ekološki vid javnog prevoza – ocenio je Stojčić.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike