Brz, tačan, nezavisan: Šinski sistem postaje osnova javnog prevoza u Beogradu

22.08.2021

08:30

0

Sutra poziv za javni uvid u Plan generalne regulacije šinskih sistema, najavljuje zamenik gradonačelnika Goran Vesić

Brz, tačan, nezavisan: Šinski sistem postaje osnova javnog prevoza u Beogradu
Copyright Tanjug/Predrag Mitić

Beograd sutra objavljuje poziv za javni uvid u Plan generalne regulacije (PGR) šinskih sistema na teritoriji Beograda, najavio je danas zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić i rekao da će to biti „prvi put u modernoj istoriji da Beograd planira kroz obavezujući skupštinski akt kako će razvijati šinske sisteme gradskog prevoza od metroa, preko gradske železnice, do tramvaja”.

– Jedino nam šinski sistem garantuje brz, tačan javni prevoz, pošto je nezavisan od drugih vidova saobraćaja. Usvajanje ovog PGR-a kruna je višegodišnjeg rada i potvrda da se Beograd zvanično opredelio da šinski sistem postane osnovni podsistem javnog prevoza. To će se dogoditi veoma brzo, do 2030. godine – rekao je Vesić za Beoinfo.

Vesić je poručio da, prema ovom planu, metro postaje okosnica javnog gradskog transporta putnika u gradskom području, gradska železnica u prigradskom, a tramvaj dobija ulogu napojnog sistema železnice i metroa.

Nacrtom PGR predviđene su tri metro linije: Metro linija 1 na potezu Makiš – Mirijevo, u dužini od oko 21,1 kilometara sa ukupno 21 stanicom, Metro linija 2 na potezu Depo Bežanija – Mirijevo u dužini od oko 19,2 kilometra sa ukupno 22 stanice i Metro linija 3 na potezu Banjica – Blok 61 – Bežanija, u dužini od oko 22,7 kilometara, sa ukupno 23 stanice.

Foto: 24sedam/ Goran Sivački

Vesić je dodao da je planom predviđeno i uvođenje novih linija popularnog BG voza u dužini od 37,2 kilometara, sa više novih stanica i stajališta.

Predviđen je i dalji razvoj delova čvora vezanih za teretni saobraćaj, čime bi se u potpunosti otvorila mogućnost za kretanje teretnih kompozicija bez ulaska u centralno gradsko područje i one odvojile od putničkih vozova.

Zamenik gradonačelnika zadovoljan je što su stručnjaci podržali njegovu ideju o širenju tramvajske mreže.

Ovim planom predviđeno je širenje tramvajske mreže na šumadijskom, sremskom i banatskom delu grada, u ukupnoj dužini od 42,26 kilometara novih deonica. Kako bi posle ovih promena tramvaj dobio mnogo veću ulogu u javnom prevozu grada, u narednom periodu objaviću plan zamene 130 starih tramvaja novima u narednih deset godina, najavio je Vesić.

– Ovo je istorijski dokument za Beograd, kakav naš grad nikada nije imao. Iza ovog dokumenta stoji višegodišnji rad stotina stručnjaka Urbanističkog zavoda grada Beograda, kao i onih koji su radili Plan generalne regulacije šinskih sistema sa elementima detaljne razrade. Beograd sada zna kako će se razvijati naš javni prevoz u ovom veku – istakao je Vesić.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Beoinfo

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike